۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۳۷۴۶۶

نفوذ چند صد متری نیروهای رژیم صهیونیستی به استان قنیطره سوریه

نیروهای رژیم صهیونیستی وارد مناطقی در اطراف شهرک «بئر العجم» واقع در ریف قنیطره شده و ساخت سنگر، مراکز نظامی و خاکریز را در فاصله 300 متری خط آتش‌بس آغاز کرده‌اند.
جنگ

به گزارش خبرگزاری رسا، یک یگان نظامی رژیم صهیونیستی حدود چند صد متر وارد مناطقی از ریف «قنیطره» سوریه شد.

 

به گزارش فارس، وبگاه خبری «اورینت» که وابسته به معارضان است گزارش داد که این مساله در شهرک «بئر العجم» ریف قنطره رخ داده است و نیروهای صهیونیست ساخت سنگر، مراکز نظامی و خاکریز در فاصله 300 متری خط آتش‌بس را آغاز کرده‌اند.

 

برخی از ساکنان این منطقه اعلام کردند که از سیاستهای زمین خوارانه رژیم صهیونیست هراس داشته و می‌ترسند که این قسمت را به «جولان اشغالی» منضم کند.

 

منطقه‌ای که نیروهای صهیونیستی وارد آن شدند در فاصله چند صد متری سد «کونا» قرار داد؛ سدی که بزرگترین سد استان قنیطره به شمار می رود.

 

دولت رژیم صهیونیستی یک ماه پیش جلسه هفتگی خود را برای نخستین بار در جولان اشغالی برگزار کرد تا اعلام کند که از آن عقب نخواهد نشست.

 

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم غاصب نیز در این جلسه ادعا کرده بود که ارتفاعات جولان تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند و پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه نیز مدعی شده بود که ارتفاعات جولان خط قرمز آنان است.

 

منابع میدانی به خبرگزاری فارس اعلام کردند، احتمال این که این نیروهای رژیم صهیونیستی بخواهند مستقیما وارد نبرد مستقیم با نیروهای ارتش و مقاومت مردمی منطقه شوند بسیار ضعیف است. به نظر می‌رسد قصد دارند با کمکهای لجستیکی و مستشاری به صورت مستقیم در  روزهای آینده تروریست‌ها را ترغیب به انجام عملیات جهت اشغال مناطق مهمی از این استان از جمله شهرک «حضر» و یا حتی شهر راهبردی «البعث» کنند و تمرکز نیروهای جبهه مقاومت را که بخوبی در حال پاکسازی مناطق راهبردی شهر حلب هستند را بر هم بزنند./847/ب103/د

ارسال نظرات