۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۳۷۴۵۰
امام جمعه شهرستان ‌آوج:

طرف‌های مذاکرات هسته‌ای به هیج وجه خواستار منفعت ایران نیستند

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به ادعاهای صورت گرفته درباره نقض برجام گفت: ادعاها و کارشکنی‌های آمریکا و طرف‌های قرارداد مذاکرات هسته‌ای قابل پیش بینی بود، زیرا آنان به هیچ وجه خواستار منافع ایران نیستند.
حجت الاسلام سید ضیاء الدین هاشمی

حجت‌الاسلام سید ضیاءالدین هاشمی، امام جمعه شهرستان آوج، در گفت‌و‌گو با خبرنگار حبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ادعاهای صورت گرفته درباره نقض برجام گفت: ادعاها و کارشکنی‌های آمریکا و طرف‌های قرارداد مذاکرات هسته‌ای قابل پیش بینی بود، زیرا آنان به هیچ وجه خواستار منافع ایران نیستند.

وی ادامه داد: در واقع طرف‌های قرارداد موضوع هسته‌ای را به عنوان بهانه و مقدمه‌ای قرار داده بودند تا بتوانند به مسایل ایران نفوذ و تاثیرگذاری داشته باشند و ایران را در سایر مسایل نیز محدود کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی درباره سیاست‌های دوگانه مجامع بین المللی عنوان کرد: مجامع بین المللی به نام سازمان‌های جهانی جاده صاف کن‌های استکبار جهانی هستند و از کشوری مانند عربستان که حامی تروریسم است پشتیبانی می‌کنند و در مقابل به ایران هراسی می‌پردازند، بنابراین نمی‌توان هیچ امید و اعتمادی به آن‌ها داشت.

وی در بیان علت پرداختن به ایران هراسی گفت: سازمان ملل و استکبار جهانی سعی دارند ایران را خطرناک و غیرقابل اعتماد جلوه دهند، چرا که ایران تنها کشوری است که در مقابل صهیونیسم و استکبار جهانی و منافع آن مقاومت می‌کند و مرکز و رهبر فکری مقاومت و حرکت سایر کشورها نیز به شمار می‌آید، پس با شکستن ایران تمام مقاومت و ایستادگی را خواهند شکست.     

امام جمعه شهرستان آوج در ادامه افزود: در واقع استکبار جهانی از کشور مستقلی که به جای وابستگی به ابر قدرت‌ها به مکتبی نجات بخش وابسته است، هراس دارد، بنابراین سعی می‌کند هراسی ساختگی نسبت به ایران برای ملت‌ها ایجاد کنند تا بتوانند به منافع خود دست یابند.

وی برجام را تجربه‌ای تلخ دانست و ابراز داشت: برجام در حقیقت برای افرادی که گمان می‌کردند هنوز هم می‌توان با برخی کشورها به معامله پرداخت به تجربه‌ای تلخ تبدیل شد و این نکته ثابت شد که ما با هیچ قرار داد و معامله‌ای نتوانستیم نفهی به دست آوریم و این امر تنها با مقاومت قابل

حجت‌الاسلام هاشمی در پایان گفت: دستاورد بزرگ برجام توجه به این نکته است که آمریکا به هیچ وجه به تعهدات خود عمل نخواهد کرد و ما نباید فریب لبخندهای استکبار جهانی را بخوریم./955/302/ب3

ارسال نظرات