۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۳۷۴۳۹

درگیری شدید در قدس و کرانه باختری/ بازداشت و زخمی شدن ده ها فلسطینی

نظامیان رژیم صهیونیستی در ساعات پایانی شب گذشته و بامداد امروز سه شنبه به مناطق مختلفی در کرانه باختری و قدس اشغالی حمله کرده و با فلسطینیان درگیر شدند که در این درگیری ها، شماری از فلسطینیان زخمی شده و عده ای نیز به بازداشت صهیونیست ها درآمدند.
صهیونیست

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در پی تعرض صدها شهرک نشین تندرو یهودی به آرامگاه حضرت یوسف (ع) در شرق نابلس تحت حمایت شدید نیروهای پلیس صهیونیستی، درگیری شدیدی در این منطقه میان فلسطینیان و صهیونیست ها به وقوع پیوست که طی آن ده ها فلسطینی زخمی شدند.

 

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که نزدیک به 1600 شهرک نشین یهودی وارد آرامگاه حضرت یوسف (ع) شده و اقدام به برگزاری مراسم های آیین یهود کردند. در میان شهرک نشینان یوسی داگان رییس شورای منطقه ای شهرک های صهیونیست نشین شمال کرانه باختری و شماری از افسران ارتش رژیم صهیونیستی نیز دیده می شد.

 

شهرک نشیینان صهیونیست صبح امروز سه شنبه با ده ها دستگاه اتوبوس وارد شهرک نابلس شده و اقدام به تعرض به آرامگاه حضرت یوسف (ع) کردند. 15 گشتی ارتش رژیم صهیونیستی نیز شهرک نشینان را همراهی می کرد. جوانان فلسطینی با پرتاب سنگ و کوکتول مولوتف سعی در جلوگیری از ورود شهرک نشینان به این مکان را داشتند اما نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله و گاز اشک آور اقدام به سرکوب آنان کردند که در نتیجه ده ها نفر زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

 

نظامیان رژیم صهیونیستی اطراف آرامگاه حضرت یوسف (ع) را کاملا محاصره کرده و راه های منتهی به این منطقه را نیز مسدود کردند.

 

نظامیان صهیونیست شب گذشته هم 5 جوان فلسطینی ساکن شهرک حواره را بازداشت و به ایست بازرسی نزدیک این شهرک انتقال دادند.

 

در جنین نیز شماری از فلسطینیان به اسارت نظامیان صهیونیست درآمدند.

 

اشغالگران صهیونیست به شهرک قباطیه در جنوب جنین نیز حمله کردند که در پی آن درگیری شدیدی میان آن ها و فلسطینیان به وقوع پیوست وو طی آن چندین جوان فلسطینی زخمی شدند.

 

درگیری فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در قلقیلیه نیز منجر به زخمی شدن 7 تن از فلسطینیان شد.

 

نظامیان صهیونیست در جریان حمله به قلقیلیه نیز 7 شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

 

از سوی دیگر، نظامیان صهیونیست بامداد امروز سه شنبه به مناطقی در قدس اشغالی نیز حمله کرده و چندین جوان فلسطینی را بازداشت کردند. صهیونیست ها در مجموع 18 فلسطینی را در قدس و کرانه باختری به اسارت گرفتند./847/ب102/د

ارسال نظرات