۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۳۷۴۳۵

افزایش خوش‌بینی به مسلمانان بعد از حادثه اورلاندو

با وجود تبلیغات منفی علیه مسلمانان و نیز حادثه تیراندازی مرگبار اورلاندو، نظرسنجی‌های جدید حاکی از افزایش دید مثبت مردم آمریکا نسبت به اسلام و مسلمانان است.
مسلمان در فلوریدای آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، نتایج نظرسنجی منتشر شده در مؤسسه «بروکینگز» در مورد دیدگاه مردم آمریکا قبل از تیراندازی اورلاندو و بعد از آن در مورد اسلام و مسلمانان نشان می‌دهد که آن‌ها حتی بعد از تیراندازی اورلاندو دید بهتری نسبت به اسلام و مسلمانان پیدا کرده‌اند.

 

به گزارش ایکنا، مقایسه نتایج سه نظرسنجی دانشگاه ملی مریلند در مورد نظر مردم آمریکا نسبت به مسلمانان که در نوامبر ۲۰۱۵، می ۲۰۱۶ و ژوئن ۲۰۱۶ (بعد از تیراندازی اورلاندو) انجام شد، نشان می‌دهد به ترتیب ۵۳%، ۵۸% و ۶۲% مردم دید مثبتی نسبت به مسلمانان داشته‌اند.

 

در مورد دیدگاه آمریکایی‌ها نسبت به اسلام، این نظرسنجی‌ها به ترتیب ۳۷%، ۴۲% و ۴۴% نظر مثبت را نشان می‌دهد که در طول هفت ماه بهبود پیدا کرده است. چهار عامل ممکن است در بهبود این روند مؤثر باشد:

 

۱ ـ کاندیدهای ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه (تدکروز، دونالد ترامپ) موضوع اسلام و خشونت را به عنوان سلاحی علیه مخالفان دموکرات خود و باراک اوباما، رییس‌حمهور آمریکا به کار برده‌اند که ارتباط بین اسلام و خشونت، در واقع نظر شخصی دونالد ترامپ برای رسیدن به هدف سیاسی خود است و مخالفان وی چنین دیدگاهی را رد می‌کنند.

 

۲ ـ صحبت‌های مخالفان جمهوری‌خواهان در مورد اسلام و مسلمانان و بی‌ارتباط بودن اسلام با تروریسم و نیز هشدار در مورد نقض آزادی‌های شهروندی مسلمانان آمریکا در چند ماه اخیر باعث شد اکثر آمریکایی‌ها نظر مساعدتری در این زمینه پیدا کنند.

 

۳ ـ پیشنهاد ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا از طرف کاندیدای جمهوری‌خواه از سوی اکثر مردم، حتی آن‌هایی که به اسلام سوء‌ظن داشتند، به نوعی افراط‌گرایی تلقی شد.

 

۴ ـ تنها ۳۳ درصد از مردم اورلاندو ایدیولوژی افراط‌گرایانه را عامل تیراندازی اورلاندو دانستند و بیشتر مردم دلایل دیگری برای وقوع این حادثه ذکر می‌کنند./847/ب102/د

ارسال نظرات