۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۳۷۴۱۷
استاد دانشگاه:

حجاب برخاسته از فطرت اسلامی است

استاد دانشگاه حجاب را برخاسته از فطرت اسلامی دانست و گفت: حجاب زایشگر تمدن اسلامی است، به طور فطری زنان میل به خودآرایی دارند و اگر در بنیان خانواده این نیاز بروز نکند، سبب بدحجابی و بی حیایی در جامعه اسلامی می شود.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ناهید مشایی، دکترای معارف دانشگاه فردوسی مشهد، صبح امروز در همایش ملی قیام گوهرشاد که در تالار شهر مشهد برگزار شد، با بیان این که منطبق بر سندهای موجود باید در محیط اجتماع پوشیده و با حجاب ظاهر شد، اظهار کرد: امروز اطاعت از زنان و آزادی به همسران برای پوشش در اجتماع وجه قابل تاملی است.

 

وی با بیان این که حجاب شاخصه دین و ویژگی زنان مسلمان است، ادامه داد: حجاب بعد رفتاری انسان بوده و در صورت تعمد باید برای حجاب و عفاف سختگیری هایی در نظر گرفته شود، در حقیقت حجاب تبلور رفتارهای حاصل از عقاید ما، بی حجابی زنان تلنگری بر بی حیایی و  بی حجابی در مردان تلنگری بر بی اعتقادی آنان است.

 

دکترای معارف دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که باید با بی حجابی در جامعه اسلامی برخورد کرد و هجمه رسانه ای امروز باید در سبک زندگی بشر تحلیل و تفسیر شود، افزود: همچنین در ترمینولوژی حجاب باید به علم و تحصیل پرداخت و این از زیر بناهای جوامع اسلامی است، بدون شک اگر فرد اندیشه دینی کاملی داشته باشد، آرام آرام در پوشش او تغییرات حاصل شده است.

 

مشایی حجاب را برخاسته از فطرت اسلامی دانست و گفت: حجاب زایشگر تمدن اسلامی است، به طور فطری زنان میل به خودآرایی دارند و اگر در بنیان خانواده این نیاز بروز نکند، سبب بدحجابی و بی حیایی در جامعه اسلامی می شود.

 

وی بهترین نشانه را برای حرمت زنان حجاب خواند و یادآور شد: یکی از صفات بشر تاثیرپذیری از اجتماع اسلامی است و سبب می شود تا در خودمان تغییرات ایجاد کرده و آنچه در وجود انسان نهادینه شده به معرفت رساندن انسان است.

 

دکترای معارف دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که نباید به سادگی برچسب بی حجابی زد، خاطر نشان کرد: بدون شک بدحجابی در ضمیرناخود آگاه زنان تا اصل اسلامی جایگزین آن نشود پاکسازی نمی شود و  ضمیر ناخودآگاه هم به تلقین های  منفی و هم به تلقین های مثبت جامعه اسلامی پاسخ داده و باید حجاب و عفاف را در جامعه نهادینه کرد.

 

مشایی با بیان این که انسان به هر برچسب عکس العمل نشان می دهد و هویت زن مسلمان نباید به فراموشی سپرده شود، افزود:  زنان امروز تغییر پذیرتر از مردان بوده و دامنه برچسب زدن به این و آن، این اندازه وسیع است که افزون بر فرد بی حجاب، جامعه را درگیر کرده و هرگاه فرد برچسب خورد، سبب می شود هویت فرهنگی خود را فراموش کند./202/864/ب1

ارسال نظرات