۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۴۳۷۴۱۵
استاد حوزه علمیه:

حقوق های نجومی سبب ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه می شود

استاد سطح عالی حوزه علمیه جیرفت با بیان اینکه حقوق های نجومی سبب ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه می شود، گفت: امروزه در بحث حقوق های نجومی و امورات دیگر اگر متخصص کاری در جای خود قرار نداشته باشد این موجب ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه می شود.
عدالت

حجت الاسلام محمد مصطفی محمدزاده استاد سطح عالی حوزه و دانشگاه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: آن چیزی که اسلام بر آن تاکید می کند عدالت است، عدالت یعنی هر چیز در جای خود قرار داشته باشد و اگر چیزی در جای خود قرار نداشته باشد آشفتگی ایجاد می کند که این آشفتگی همه را آسیب دار می کند.

 

وی اظهار داشت: امروزه در بحث حقوق های نجومی و امورات دیگر اگر متخصص کاری در جای خود قرار نداشته باشد این موجب ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مدیران دولتی باید به اندازه حقوق مصوب دریافت کنند، از این رو چنین کاری را انجام نمی دهند و بیشتر از حق خود دریافت می کنند و این موجب می شود که آن شخص، مالی را که از راه غیرقانونی و نامشروع به دست آورده است در راهی مصرف کند که آن راه مورد پسند عرف و شرع مقدس نیست.

 

وی ادامه داد: با دریافت حقوق های نجومی که فرزندان این اشخاص استفاده می کنند سبب می شود به سمت کارها و شغل های خاصی روند و ایجاد فاصله طبقاتی که خلاف اسلام است، صورت می گیرد به خاطر این بازخورد های منفی به شدت برخورد می شود.

 

حجت الاسلام محمد زاده افزود: اگر عدالت اجتماعی صورت نگیرد نتیجه آن  فاصله طبقاتی است، از این رو اگر این فاصله صورت گیرد در جمهوری اسلامی کسانی که حافظ اصلی اسلام و انقلاب هستند سرخورده می شوند و در اموراتی که نظام و حکومت نیاز به حضور آن ها دارد شرکت نمی کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: ما باید به جز حقوق های نجومی به عوامل دیگری که سبب ایجاد این فاصله می شوند و از تحقق عدالت اجتماعی جلوگیری می کنند، رسیدگی کنیم.

 

وی بیان کرد: وظیفه اصلی این امور بر عهده دولت است، بنابراین دولت باید به شدت در این زمینه برخورد و خودش را نیز مبرا کند.

 

حجت الاسلام محمد زاده ادامه داد: وظیفه بعدی بر عهده نمایندگان مجلس است، همچنین نمایندگان باید لایحه ای را طرح کنند که در این طرح زیرگذر برای فرار مدیران وجود نداشته باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: وظیفه بعدی بر عهده قوه قضائیه است، از این رو وقتی مقام معظم رهبری در یک جلسه عمومی به رئیس قوه قضائیه دستور می دهند که سریعا این موضوع را پیگیری و نتیجه را اعلام کنید، قوه قضائیه باید با قاطعیت در آن ورود کرده و با عاملان و مسببان آن مانند سایر خطاکاران به شدت برخورد کند./302/866/ب1

ارسال نظرات