۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۳۷۴۱۳
حجت‌الاسلام دانشی خبر داد؛

برپایی نخستین نمایشگاه کتاب کشورهای اسلامی در قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برپایی نخستین نمایشگاه کتاب کشورهای اسلامی در شش ماه دوم سال جاری خبر داد و گفت: هم اینک رایزنی های اولیه با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.
بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از خبرگزاری رسا عباس دانشی آیت الله جوادی، مجید مجیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس دانشی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نشستی با مدیرعامل و اعضای تحریریه خبرگزرای رسا از قم به عنوان پرناشرترین انتشارات کشور یاد کرد و گفت: هم اینک قم در میان ناشران کشور، رتبه داوزدهم را از آن خود کرده است و در حوزه دین رتبه نخست را داراست.

وی افزود: هم اینک ناشران قم در رویدادهای کتاب به خصوص در برگزاری نمایشگاه های کتاب و قرآن حضور فعال دارند و توانسته اند توانمندی های بسیار خوبی را در عرصه های مختلف حوزه نشر به نمایش بگذارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: امروز شبکه به هم پیوسته توزیع و پخش کتاب در قم جای خالی دارد و مراکز پخش شهر تهران هم رغبتی برای توزیع و پخش آثار در قم ندارند و این مشکل باید برطرف شود.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات حوزه چاپ و نشر نبود نمایشگاه دائمی کتاب است که تاکنون این مهم رخ نداده است، تلاش خواهیم کرد در این حوزه جهشی ایجاد کنیم. البته شهردار قم قول مساعد جهت ساخت نمایشگاه دائمی کتاب را در بلوار پیامبراعظم(ص) داده اند که امیدواریم این مهم به وقوع بپیوندد.

حجت الاسلام دانشی در ادامه از برگزاری نخستین نمایشگاه کتاب کشورهای اسلامی در شش ماه دوم سال جاری در قم خبر داد و گفت: هم اینک رایزنی های اولیه با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته و توافق اولیه انجام شده است و حتی در نمایشگاه کتاب با برخی از ناشران کشورهای اسلامی در این زمینه به توافق رسیده ایم.

وی برگزاری این نمایشگاه را مشروط به همکاری داخل استان دانست و گفت: از استاندار، نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه شهر قم، مدیر حوزه های علمیه کشور و بخش های مختلف استان می خواهیم ما را برای برگزاری این نمایشگاه یاری رسانند تا بتوانیم این افتخار را برای استان قم به ثبت برسانیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد قم از توجه ویژه دولت به حوزه فرهنگ خبر داد و رضایت مراجع تقلید و علما را در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد تاییدی بر گفته های خود دانست و اظهار داشت: در دیدارهای که وزیر فرهنگ و ارشاد با برخی مراجع تقلید داشت، آن ها نسبت به برنامه های و فعالیت های این وزارتخانه ابراز رضایت می کردند.

درخواست آیت الله جوادی از مجید مجیدی

وی به دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد با حضرت آیت الله جوادی آملی اشاره کرد و گفت: در این دیدار حضرت آیت الله جوادی آملی از آقای مجید مجیدی، کارگردان فیلم محمدرسوالله خواست که قسمت دوم این فیلم ساخته شود.

حجت الاسلام دانشی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شیعه در مبانی دینی بسیار قوی و غنی است و باید از این ظرفیت عظیم به خوبی بهره گرفت؛ هنوز بسیار از ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است و طرفداران نظام و انقلاب انتظار دارند که از این ظرفیت های بیشتر بهره گرفت./917/پ202/ی

ارسال نظرات