۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۳۷۴۱۰
در نمایشگاه قرآن و عترت صورت گرفت؛

مراسم امضای کتاب حجاب با حضور نویسنده آن

مراسم امضای کتاب حجاب با حضور حجت‌الاسلام قربانعلی محمدی‌مقدم در نمایشگاه قرآن و عترت انجام شد.
کتاب حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم امضای کتاب حجاب با حضور نویسنده آن جناب حجت‌الاسلام قربانعلی محمدی‌مقدم  شب گذشته در نمایشگاه قرآن عترت در حرم مطهر رضوی برگزار شد.   

 

نویسنده کتاب حجاب در ابتدای این مراسم ضمن طرح دو سؤال و درخواست از مسؤولان برای فعالیت در ذیل این سؤال‌ها بیان داشت: سؤال اول این است؛ حجاب حق است یا تکلیف و اگر حق است، حق الله است یا حق الناس؟ و سؤال دوم؛ حجاب؛ تکریم، تعظیم یا تحقیر است.

 

وی در ادامه افزود: در پاسخ به سؤال اول اگر بگوییم حق الله است، دیگر جامعه نمی‌تواند حجاب را از فرد بگیرد و تکلیف شرعی محسوب می‌شود و در صورت انجام ندادن مؤاخذه الهی را در پی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام محمدی‌مقدم به تفاوت نگاه در جامعه روشن‌فکری با جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: در جامعه اسلامی حجاب باعث می‌شود کرامت، جلال، شکوه و‌ عفت انسان محفوظ بماند ولی در جامعه‌ای که خودش را روشن‌فکر می‌داند این کار را نوعی تحقیر محسوب می‌کنند.

 

وی در ادامه به معرفی بهترین کتاب در ارتباط با مقام و جایگاه زن پرداخت و اظهار داشت: بهترین کتاب در این رابطه کتاب زن آینه جلال و جمال، نوشته آیت‌الله جوادی آملی است.

 

لازم به ذکر است در پایان مراسم آقای رمضانعلی ایزانلو، معاون دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی به رسم یادبود هدیه‌ای به نویسنده کتاب اهدا کرد./۸۶۲/پ202/ق

ارسال نظرات