۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۳۷۴۰۳
عضو جبهه فرهنگی انقلاب:

جنگ احزاب علیه ما فرصتی برای شناسایی منافقان است

عضو جبهه فرهنگی انقلاب با اشاره به این تعبیر رهبر معظم انقلاب که جنگ احزاب علیه ما به راه افتاده است، گفت: جنگ احزاب علیه ما که تمام مشرکان، کفار و منافقینی که در حالت عادی همدیگر را قبول ندارد علیه ما متفق شده اند این موقعیتی برای شناسایی مؤمن از مسلم پس از شناسایی منافق است.
حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی بیات(ارفع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی بیات(ارفع)، عضو جبهه فرهنگی انقلاب، شب گذشته در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اظهار کرد: گاهی ما تسلیم کسی می شویم که یا از روی ترس، یا از روی طمع یا نداشتن جوابی برای رد کردن است.

 

وی تصریح کرد: گاهی آنچه را عقل ما به آن قانع شده است به قلب می رسانیم، حال باور کردیم که فقط خدا می داند و می تواند و خداوند برای عبدخودش کافی است.

 

عضو جبهه فرهنگی انقلاب افزود: گره کار عده ای در این باور است که اسلام آورده اند اما وکالت خداوند را نپذیرفته اند در حالی که می خواهند قبول کنند و در حیطه تئوری و نظری هم آن را تأیید می کنند.

 

رفتار جاهلانه ناشی از اسلام بدون ایمان است 

حجت الاسلام مهدوی بیات مطرح کرد: در آزمون و امتحانات زندگی گاهی قلب همراهی نمی کند، با ایجاد عواملی وهم و ترسی در ما از خداوند فراموش می کنیم، خدایی که وکیل و تکیه گاه ما است و  تمام ترس و عوامل ترس در مقابلش هیچ هستند.

 

وی با بیان این که جایگاه اسلام ذهن و جایگاه ایمان قلب است، خاطرنشان کرد: برخی اسلام آورده اند اما هنوز به ایمان نرسیده اند از این رو  مادامی که شرایط بر وفق مرداد باشد، رفتارشان شبیه مؤمنان است اما به محض این که کمی شرایط ناگوار می شود، جاهلانه رفتار می کنند، بنابراین مشخص می شود قلب محکم نیست.

 

حجت الاسلام مهدوی بیات بر تبدیل اسلام به ایمان تأکید کرد: برای رسیدن به این باور که خداوند علیم و حکیم است که اگر همه دنیا چنگ و دندان به ایرانیِ شیعه امام رضا(ع) نشان دهند نه تنها ترسی در او ورود پیدا نمی کند بلکه به ایمانش هم اضافه می شود باید به ایمان و باور قلبی برسیم.

 

جنگ احزاب علیه ایران

عضو جبهه فرهنگی انقلاب با اشاره به این تعبیر رهبر معظم انقلاب که جنگ احزاب علیه ما به راه افتاده است، گفت: تمام مشرکان، کفار و منافقینی که در حالت عادی همدیگر را قبول ندارد علیه ما متفق شده اند که این موقعیتی برای شناسانی مؤمن از مسلم پس از شناسایی منافق است.  

 

وی با اشاره به توصیف ایمان در حکمت 31 نهج البلاغه بیان کرد: امام علی(ع) ایمان را به چهار رکن و هر رکن را به چهار ستون تقسیم بندی می کند، ایمان بر چهار پایه اصلی صبر، یقین، عدل و جهاد استوار است.

 

ارکان ایمان

حجت الاسلام مهدوی بیات افزود: صبر بر چهار پایه، شوق، هراس، زهد و انتظار استوار است؛ اگر کسی شوق بهشت داشته باشد بر شهوت هایش صبر می کند، اگر کسی هراس از جهنم داشته باشد بر معصیت و گناه صبر می کند، کسى که زاهد و بى‏ اعتنا به دنیا باشد بر مصیبت‏ ها صبر می کند و آن‏کس که انتظار مرگ را مى‏کشد براى انجام اعمال نیک سرعت مى‏ گیرد.

 

عضو جبهه فرهنگی انقلاب ادامه داد: یقین بر چهار شاخه، بینش هوشمندانه و عمیق، پى بردن به دقایق حکمت، پند گرفتن از عبرت‏ ها و اقتدا به روش پیشینیان استوار است.

 

وی با بیان این که پایه های عدالت نیز فهم دقیق، علم و دانش عمیق، قضاوت صحیح و روشن، حلم و بردبارى راسخ است، اظهار کرد: کسى که درست بیندیشد به اعماق دانش آگاهى پیدا مى‏ کند و کسى که به عمق علم و دانش برسد از سرچشمه احکام، سیراب مى‏ گردد و آن کس که حلم و بردبارى پیشه کند گرفتار تفریط و کوتاهى در امور خود نمى‏ شود و در میان مردم با آبرومندى زندگى می کند.

 

حجت الاسلام مهدوی بیات عنوان کرد: امر به معروف، نهى از منکر، صدق و راستى در میدان نبرد و دشمنی با فاسقان، چهار شاخه جهاد است./202/1308/ب1

ارسال نظرات