۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۴۳۷۳۹۵
استاد حوزه و دانشگاه:

اقدامات فرهنگی راه مقابله با ولنگاری‌ در جامعه است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که باید مرزهای اسلام و دین را شناخت و جلوی حرکت های فاسد و متزلزل را گرفت، گفت: در جامعه اسلامی باید با کارهای فرهنگی برابر ولنگاری ها ایستاد و برخورد کرد.
ولنگاری فرهنگی

حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که حجاب تجلی گر حالت درونی انسان در ظاهر او است، گفت: در جامعه اسلامی عده ای با حجاب اما همه عفیف هستند و برای نگاه جامع و اصولی به حجاب و عفاف باید آن دو را هم سو با یکدیگر دید.


وی با بیان این که حجاب در جوامع اسلامی به عنوان یک ارزش مضاعف خوانده می شود، تصریح کرد: در سراسر نظام تکوین هیچ یک از موجودات قبیح المنظر نبوده و نیستند، همچنین عفاف و حجاب اثر گذار بر رفتارها و گفتارهای انسانی و تمام حرکات انسان ها است، به تعبیری دیگر فرد عفیف و با حجاب حرکات و سکنات قرآنی تری نسبت به انسان های بدحجاب و بی حیا دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه پوشیدن لباس های بدن نما  را  خارج از ادب و شئون اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: برخی ها در ادبیات رفتاری و گفتاری یا حرکات اقتصادی و اجتماعی بی عفتی می کنند؛ در حقیقت باید با انسان شناسی و جهان بینی گفتارها و رفتارهایمان را بر پایه و اساس حجاب بنا کنیم تا زندگیمان در طول حیات مبنای قرآنی پیدا کند.                                                     

صیانت از عفاف و حجاب نتیجه نگرانی از حیات اخروی است

حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان این که حفظ عفاف و حجاب وابسته به نگاه انسان به زندگی و بشریت است، اظهار کرد: اگر ما بشریت را بسته و فاقد هر گونه مسؤولیت های اجتماعی یاد کنیم، پرونده زندگیش در پایان حیات دنیوی به پایان می رسد اما برای درک وجودی انسان باید او را اولی تصور کنیم که آخری ندارد و  تمام نمی شود ؛ در حقیقت باید او را ابدی بنگریم. 

 
وی با بیان این که لازمه پیمودن سیر معرفتی بشر  و دستیابی به کمال، ریل گذاری جاده زندگی منطبق بر فرامین و دستورات الهی است، ابراز کرد: عفت وحجاب عامل بهره وری از داده های الهی بوده و برای بهره مندی از نعمات پرودگار باید به حجاب و حیا اهمیت داد.

 

بد حجابی و بی حیایی خلأ روحی را بر زندگی انسان حاکم می کند


این استاد حوزه و دانشگاه مخدوش شدن عفاف و حجاب را موجب نابودی نظام خانواده و محبت و صفای آن خواند و گفت: نخستین تاثیر بد حجابی و بی عفتی مومن را درگیر کرده و بر زندگی اجتماعیش اثر می گذارد و  سبب می شود زوجین بیرون از بنیان خانواده به دنبال علاقه شان باشند.


وی ادامه داد: نخستین ضربه بد حجابی بر پیکره جامعه اسلامی بوده که عفت و حجاب را نابود و پیکره خانواده های اسلامی را متزلزل می کند، با این رفتار غیر انسانی خلأ روحی بر انسان حاکم شده و به اعتقاد استکبار، اگر زنان بی حیا و بی عفت شوند، قطب محوری جامعه نابود و همه اعضای خانواده می شکنند زیرا که زنان دروازه های ورودی هر جامعه اند و اگر این کانون های عشق و محبت به عروسک های هرزه گردی تبدیل شدند، غرب به مقصد خود رسیده و این یکی از شاخصه های مدیریتی غرب تا کنون بوده و هست.

 

نباید تحت هر شعار رادیکالی به حریم زندگی مردم تجاوز کرد/ نباید یکجانبه با بد حجابان برخورد کرد

این واعظ دینی با تاکید بر این که همراه با گفتار و بیان، جنبش های رفتاریمان باید در رسانه های جمعی نمود و نماد بیش تری داشته باشد، افزود: منطبق بر یک پارادوکس رفتاری و گفتاری زنان بی حجاب و بد حجاب در راهپیمایی ها و تجمع های ملی با وجود اینکه رفتار  و گفتار منطبق بر فرهنگ ایرانی اسلامی ندارند، حضور پیدا می کنند و نباید با برخورد های نامتعارف این  وحدت ملی را نابود کرد.

 

حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان این که حکومت ها و دولت ها در پاسخ به  گفتار و رفتار بی حجابان برخورد های متفاوتی از خود بروز می دهند، یادآور شد: اسلام در حوزه بدحجابی و بی حیایی مجازات اسلامی در نظر گرفته است و باید با تعامل های نامتعارف اداری زنان و مردان در نهاد های دولتی  برخورد شود، در این راستا نیز به تنهایی نباید یک جانبه نگاه کرد بلکه باید با برخورد های سلبی و گاه مهربانانه آنان را به حجاب دعوت کرد.

 

وی در پایان با بیان این که باید مرزهای اسلام و دین را شناخت و برابر حرکت های فاسد و متزلزل را گرفت و نابود کرد، گفت: در جامعه اسلامی باید با کارهای فرهنگی برابر ولنگاری ها ایستاد و برخورد کرد تا جلوی تخریب و به آتش کشیدن جامعه گرفته شود و تحت هر عنوان و شعار رادیکالی به حریم مردم نباید تجاوز  کرد، در حقیقت بخش عمده و قابل توجهی از حرکت های فرهنگی قابل اصلاح هستند./302/846/ب1

ارسال نظرات