۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۳۷۳۸۹

نگاهی به برنامه‌­های رادیو معارف در این هفته

بررسی مسائل جوانان در برنامه عصر جواني، تبيين فلسفه حجاب و عفاف در برنامه «کرانه نور»، گفت وگوي با نماينده سياسي ايران در كربلاي در برنامه «مجله روز»، نقد فرقه ضاله بهائيت در برنامه «انديشه­‌ها» و شرح از شور مدافعان حرم در برنامه «روايت عشق» از جمله برنامه­‌های رادیو معارف در این هفته است.
رادیو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، بررسی  مسائل جوانان و رفع دغدغه هاي آنان در برنامه عصر جواني، تبيين فلسفه و آثارحجاب و عفاف در برنامه «کرانه نور»، گفت وگوي با نماينده سياسي ايران در كربلاي معلي در برنامه «مجله روز»، نقد فرقه ضاله بهائيت در برنامه «انديشه­ها» و شرح از شور و شيدايي مدافعان حرم در برنامه «روايت عشق»  از جمله برنامه­‌های رادیو معارف در این هفته است.

 

عصر جواني در راديو معارف

راديو معارف در برنامه زنده «عصر جوان » به طرح مسائل جوانان و رفع دغدغه هاي آنان مي پردازد.

 

برنامه «عصر جواني» تا پايان اوقات فراغت تابستاني با مخاطبان جوان خود همدل و همراه مي شود و در قالبي جنگ گونه و جذاب به طرح مسائل جوانان از جمله بحران هويت ، هويت ديني و مهارت هاي زندگي اجتماعي مي پردازد.

 

حجت الاسلام محمد حسن سعيدي بيان، كارشناس و مشاور حوزه جوانان؛ خانواده ها را در انجام رسالت تربيتي خود در موضوع بلوغ ياري مي كند و در برنامه اين هفته از تغييرات دوران بلوغ و تكاليف شرعي با نوجوانان و جوانان سخن مي گويد.

 

«عصر جواني» به تهيه كنندگي محمد حسين پور و سيد احمد محمودي و گويندگي رضا ملايي و حميد سوري تمام ايام هفته بجز جمعه ها  از ساعت 30 : 19 زنده و مستقيم به روي آنتن راديو معارف مي رود.

 

تبيين فلسفه و آثارحجاب و عفاف در راديو معارف

برنامه «بر كرانه نور» راديو معارف در هفته حجاب و عفاف به تبيين فلسفه و آثار و بركات حجاب و عفاف در جامعه ديني مي پردازد.

 

حضرت آيت الله جوادي آملي مفسر عاليقدر قرآن كريم در برنامه « بركرانه نور » دوشنبه 21 تيرماه در شرح و تفسير آيه 59 سوره مباركه احزاب وجوب حجاب و عفاف و آثار فردي ، اجتماعي و خانوادگي آن را تبيين مي كند و حد و حدود حجاب زنان و مردان و ارتباط و اختلاط زن و مرد در محيط كار و جامعه را براي معارف جويان شرح مي دهد.

 

برنامه « بركرانه نور»  كاري از گروه قرآن و اهل بيت راديو معارف به تهيه كنندگي علي برخورداري شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 6:00 بامداد پخش  و در ساعت 21:30 بازپخش مي شود.

 

گفت وگوي راديو معارف با نماينده سياسي ايران در كربلاي معلي

برنامه «مجله روز» راديو معارف در گفت و گو با سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلاي معلي از تدابير اتخاذ شده براي سهولت سفر زائران عتبات عاليات گزارش مي دهد.

 

برنامه «مجله روز» سه شنبه و چهارشنبه 22 و 23 تيرماه در گفت و گو با مير مسعود حسينيان سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلاي معلي اهم فعاليت هاي كنسولي براي رفاه حال زائران ايراني عتبات عاليات در ايام تابستان ، شرايط ثبت نام پياده روي اربعين حسيني و هشدارهاي امنيتي لازم را به سمع مخاطبان راديو معارف خواهد رساند.

 

برنامه « مجله روز » به همت گروه اخبار معارفي و اطلاع رساني به تهيه كنندگي وگويندگي محمدجواد عابديني هر روز ساعت 8:40  از راديو سراسري معارف پخش مي شود.

                

نقد فرقه ضاله بهائيت در راديو معارف

برنامه «انديشه‌ها» با انعكاس بخش هايي از همايش نقد فرقه ضاله بهائيت اهداف شيطاني اين فرقه جعلي را برملا مي كند.

 

حجت الاسلام حكيمي در برنامه « انديشه ها » از ترفندهاي دشمنان اسلام براي نفوذ اديان و فرق ساختگي و به انحراف كشيدن جريان صحيح دينداري سخن مي گويد و به معرفي فرقه هاي شيطاني مي پردازدكه با آداب و مناسكي عجيب و غريب افراد ناآگاه را به گرد خويش جمع كرده و ادعاي سعادت و رستگاري براي آنان دارند.

 

»انديشه ها» با تلاش گروه فقه و انديشه راديو معارف به تهيه كنندگي ابوذر رجبي و اجراي حسين حيدري دوشنبه ها ساعت 40 : 14 از راديو سراسري معارف پخش مي شود.

 

علاقه مندان مي توانند براي دريافت فايل صوتي برنامه هاي پخش شده به صفحه اختصاصي برنامه «انديشه ها» در سايت راديو معارف مراجعه نمايند.

 

روايت عشق مدافعان حرم

برنامه «روايت عشق» راديو معارف از شور و شيدايي مدافعان حرم مي گويد.

 

برنامه «روايت عشق» سه شنبه 22 تيرماه ميزبان خانواده شهيد مدافع حرم " علي اكبر عربي" مي شود و گوشه هايي از زندگي و مجاهدت غيورمرداني را روايت مي كند كه تا پاي جان ايستاده اند تا پاي حراميان به حريم آل الله بازنشود.

 

شهيد علي اكبر عربي در سال 1355 در روستاي سركوبه از توابع شهرستان خمين چشم به جهان گشود .اين فرمانده شجاع اسلام در راه دفاع از حرم حضرت زينب(س) و در جريان نبرد با تروريست هاي تكفيري 14 اسفند 94 به جمع شهداي مدافع حرم پيوست.

 

برنامه «روايت عشق» كاري از گروه فرهنگ و جامعه راديو معارف سه شنبه ها ساعت 40 : 16 ناگفته هايي از زندگي شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي را بازگو مي كند. اعظم ايراني تهيه كنندگي و محبوبه شيرعلي گويندگي «روايت عشق» را عهده دارندن604/ی/998/.

ارسال نظرات