۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۴۳۷۳۷۷
نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

دو ویژگی مهم برنامه موشکی ایران

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به دو ویژگی دفاعی بودن و بازدارندگی در برنامه موشکی کشورمان گفت: وقتی در منطقه تهدید می‌بینیم، طبیعی است مقابله کنیم.
کمال دهقانی فیروزآبادی، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از مهر، کمال دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اظهارات اخیر دبیرکل سازمان ملل و صدراعظم آلمان علیه برنامه موشکی کشورمان، اظهار داشت: به نظر من ریشه این قبیل اظهارات به جاهایی برمی‌گردد که بیشترین خصومت را در سطح منطقه و جهان با جمهوری اسلامی دارند.

 

وی در توضیح این نکته گفت: به طور مشخص رژیم صهیونیستی که بیشترین هراس را از جمهوری اسلامی ایران دارد و در عین حال بزرگترین تهدیدکننده ایران نیز است، به این فضاها و اظهارات دامن زده و آن را جهت می‌دهد.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دو ویژگی دفاعی بودن و بازدارندگی در سیاست‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: وقتی که جمهوری اسلامی در منطقه تهدید می‌بیند، طبیعی است که در چارچوب سیاست بازدارندگی در جهت مقابله بربیاید.

 

برنامه موشکی ایران نه با برجام ارتباط دارد، نه ناقض قطعنامه است

 

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: برنامه موشکی ایران به هیچ وجه نه با تعهدات برجام ارتباط دارد و نه ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است؛ جمهوری اسلامی برای حفاظت از منافع ملی و منابع حیاتی خود طبیعی است که به دنبال ارتقای توان دفاعی خود باشد و در آینده نیز همین کار را خواهد کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه انگیزه تهاجمی در برنامه‌های نظامی ایران وجود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به خسارت‌هایی که از جنگ تحمیلی دیدیم، ناگزیر هستیم راهبرد دفاعی قدرتمند داشته باشیم؛ به ویژه اینکه همواره از طرف رژیم اشغالگر قدس و در سال‌های اخیر از سوی آمریکا تهدید می‌شویم و مدام از گزینه‌های روی میز حرف زده می‌شود.

 

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: سخن گفتن از گزینه‌های روی میز یعنی تهدیدات بالقوه‌ای علیه ما وجود دارد؛ علاوه بر آن با حضور داعش و گروه‌های تکفیری در کشورهای همسایه نیز تهدیدات بالفعل علیه ما دیده می‌شود، لذا این قبیل صحبت‌های بان کی مون و مرکل و یا بیانیه‌ای که ناتو علیه ما صادر کرد، هیچ‌کدام مبنای منطقی و راهبردی ندارد.

 

ضرورت فعال تر شدن وزارت خارجه در دیپلماسی رسمی و عمومی

 

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: برای مقابله با این فضا ضروری است هم در حوزه دیپلماسی عمومی بیش از پیش فعال شویم و هم در حوزه دیپلماسی رسمی از طریق اجلاس‌های بین‌المللی و روابط دوجانبه و چندجانبه اقدامات لازم را انجام دهیم، البته تاکنون نیز پیگیری‌های خوبی انجام شده است.

 

وی با تاکید بر استفاده وزارت خارجه از همه ابزارهای دیپلماسی برای مقابله با این قبیل اظهارات، درباره برنامه کمیسیون امنیت ملی مجلس‌در این زمینه نیز گفت: پس از تشکیل جلسات کمیسیون در این هفته و بعد از مشورت با دوستان، در صورت لزوم اقدام ضروری انجام خواهد شد./836/د102/ل

ارسال نظرات