۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۳۷۲۴۲
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

مهم‌ترین ابزار دشمن در تهاجم فرهنگی رواج بی‌حجابی و بی‌عفتی است

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در زمینه نفوذ و تهاجم فرهنگی مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابزار دشمنان رواج بی‌حجابی و هرزگی در جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام اسماعیلی

حجت‌الاسلام علی اسماعیلی، استاد حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت بیست و یکم تیر، روز ملی حجاب و عفاف، اظهار کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برای تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه لحظه‌ای بیکار ننشسته اند.

 

وی با بیان اینکه در تهاجم فرهنگی نیز رواج بی‌حجابی و هرزگی در جامعه بهترین ابزار دشمن به شمار می‌رود، افزود: از این‌ رو باید همه افراد جامعه به ویژه والدین و متولیان و مسؤولان فرهنگی هوشیار و بیدار باشند.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف بهترین راه برای حفاظت و حراست از گوهر و شخصیت زن است، خاطرنشان کرد: مردان بیمار و هوس‌باز، ماهیت زن را در تن و جسم او خلاصه کرده و ارزش زن را فقط ناشی از رفتار یا جذابیت جنسی او می‌دانند.

 

وی ادامه داد: این‌گونه افراد خصوصیات بارز و معنوی همچون همسری و مادری زن را در نظر نگرفته و او را در خیال خود به یک شیء جنسی تبدیل می‌کنند.

 

این استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آثار بی‌حجابی و بی‌بند‌وباری در جامعه، تصریح کرد: در روابط آزاد زن و مرد اگر تمایل به یکدیگر دوسویه و متقابل باشد، پیوندهای کامل مشروع یا نامشروع بی‌سرانجام شکل می‌گیرد ولی اگر تمایل یک‌طرفه باشد و زن علاقه و تمایلی به ایجاد رابطه نداشته باشد، در بسیاری از موارد پدیده‌هایی به نام تجاوز و خشونت یا آزار جنسی در قالب چشم‌چرانی، تماس لمسی، خویشتن‌نمایی و غیره روی می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن خطاب به رسول گرامی اسلام فرموده است: «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِکَ أَدْني‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً»، افزود: همچنین خداوند در سوره نور فرموده: «وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها».

 

وی اضافه کرد: خداوند در این آیات تأکید می‌کند: به زنان با ایمان بگو که چشمان خود را از نگاه ناروا فروبندند، تمام بدن خود غیر از صورت و دست‌ها را از اینکه در معرض دید اجنبی قرار گیرند حفظ کنند، زیور و زینت خود و جاهای آن مانند گردن، سینه، موهای سر، بازوان و ساق‌های پا را آشکار نسازند جز آنچه به حسب ضرورت عرفی پیدا است، روسری خود را بر روی گریبان بزنند تا گردن و سینه پوشانده شود و زیور و جاهای زیور را بر کسی جز محارم آشکار نسازند.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی با اشاره به سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و واقعه مسجد گوهرشاد، افزود: در زمان رضاخان برای زمینه‌سازی بی‌حجابی در سرزمین اسلامی ایران اقداماتی چون آوردن زنان اروپایی به ایران و حرکت دادن آن‌ها در شهرها به صورت بی‌حجاب، آزادی اقلیت‌های مذهبی در پوشیدن لباس، استفاده از مراکز تعلیم و تربیت به سبک اروپا، وضع قوانین غیرشرعی و متحدالشکل کردن لباس و رواج پوشاک اروپایی صورت گرفت اما به فضل الهی و ایستادگی مردم هیچ‌کدام از این اقدامات نتوانست روح حجاب و عفاف را از جامعه اسلامی ایران بگیرد.

 

گفتنی است، بیست و یکم تیر، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و واقعه مسجد گوهرشاد، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است./9314/302/ب2

ارسال نظرات