۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۳۷۲۲۰
همزمان با سال تحصیلی جدید صورت می گیرد؛

پذیرش ۴۰۰ طلبه در مدارس علمیه آذربایجان شرقی

حجت الاسلام انتظاری گفت: از میان 750 نفر از جوانانی که موفق به گذراندن دوره آزمون کتبی شده‌اند و به مصاحبه دعوت‌ شده‌اند، بین 350 تا 400 نفر با توجه به ظرفیت مدارس علمیه استان پذیرش خواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت‌الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به استقبال پرشور جوانان در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه سال جاری، گفت: هر ساله با استقبال بیشتری از جوانان، جهت حضور در حوزه‌های علمیه رو به‌ رو هستیم.

 

وی با بیان اینکه استقبال جوانان برای حضور در حوزه‌های علمیه نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است، تصریح کرد: نه‌ تنها این استقبال بسیار گسترده بوده است، متقاضیان حضور در حوزه‌های علمیه و پای درس امام صادق(ع) از استعدادهای بسیار بالا و قابل‌ توجهی برخوردار هستند.

 

حجت‌الاسلام انتظاری با اشاره به نزدیکی اتمام دوره مصاحبه پذیرش طلاب در سال جاری، تصریح کرد: از میان 750 نفر از جوانانی که موفق به گذراندن دوره آزمون کتبی شده‌اند و به مصاحبه دعوت‌ شده‌اند، بین 350 تا 400 نفر با توجه به ظرفیت مدارس علمیه استان پذیرش خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه برخی مدارس مانند مدرسه علمیه بناب و سفیران هدایت تبریز دوره میثاق طلبگی خود را آغاز کرده‌اند، تأکید کرد: به جهت کمبود محیط‌های آموزشی از پذیرش طلاب مستعد و باانگیزه عاجز هستیم، خاطرنشان کرد، از این‌ رو میزان پذیرش از میان متقاضیان کم خواهد بود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مسؤولان متوجه این نعمت بزرگ جوانان مؤمن و انقلابی نیستند، ادامه داد: وجود چنین جوانان مؤمن و انقلابی، مایه مباهات و افتخار است، آنچه جای شکر و تضرع در بارگاه الهی دارد وجود چنین جوانانی است، با وجود تهاجمات گسترده غرب علیه دیانت جوانان این حضور گسترده جای شکر دارد.

 

وی با بیان اینکه هجمه بزرگی از جانب استکبار جهانی علیه اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: بزرگ‌ترین راه مقابله با هجمه دشمنان، مسیر حوزه‌های علمیه و تجهیز و بصیرت دهی جوانان از طریق این مسیر و پرتوافشانی اندیشه دینی و انقلابی از رهگذر روحانیت است.

 

حجت‌الاسلام انتظاری لازمه ثبات کشور، استقلال و آزادی را تقویت حوزه‌های علمیه و توجه به ظرفیت جوانان انقلابی دانست و بیان کرد: امروز تقویت حوزه‌های علمیه بر همه فریضه و لازم است، حوزه‌های علمیه هر روز باید قوی‌تر و در برابر هجمه‌های دشمن از خود عکس‌العمل نشان دهد و انقلابی عمل کند.

 

وی با بیان اینکه رکن اساسی جمهوری اسلامی ایران، اسلام ناب محمدی است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی، انقلابی حوزوی است که در رأس آن امام(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع حضور داشته‌اند و تقویت انقلاب اسلامی در گرو تقویت حوزه‌های علمیه است، بنابراین تضعیف حوزه‌های علمیه در حقیقت تضعیف انقلاب است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: حضور و استقبال پرشور جوانان جهت تحصیل در حوزه‌های علمیه نشان از معرفت، آگاهی، اعتماد و بصیرت مردم و جوانان دارد، چنین حضوری از درون خود مردم جوشیده است، استقبال پرشور جوانان جهت تحصیل در حوزه‌های علمیه به‌ قدری هست که ما را با مشکل ظرفیت محیط‌های آموزشی رو به رو کرده است.

 

وی ادامه داد: حضور در حوزه‌های علمیه به توفیق و اراده الهی و به عنایت خداوند متعال است، چنانچه امام صادق می‌فرماید: «اذا اراد الله بعبد خیرا فقهه فی الدین» «اگر خداوند برای بنده خود اراده خیر کند او را در دین فقیه می‌کند»، بنابراین جوانان نیز این توفیق الهی قدر بدانند./854/302/ب2

ارسال نظرات