۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۳۷۱۶۹
آیت‌الله علم‌الهدی در همایش ملی قیام گوهرشاد:

جریان بی‌بند‌وبار فرهنگی ظرفیتی سیاسی برای عناصر قدرت است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌ رضوی گفت: امروز در جامعه با نوع تفکری مواجهیم که ژست دموکراتیک و آزادی‌خواهانه‌ای در مقابل مسأله حجاب و بی‌حجابی گرفته است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی صبح امروز 21 تیر در همایش ملی قیام گوهرشاد در تالار شهر به تبیین واقعه مسجد گوهرشاد با استناد به آیات قرآن درباره نبرد طالوت و جالوت پرداخت.

 

وی با بیان این که قوم طالوت در شرایط یک جنگ نامتقارن قرار گرفته بود، افزود: آنان با دیدن تجهیزات نظامی جالوت دعا کرد و به اذن خدا لشکر حق طالوت، در مقابل لشکر باطل جالوت به پیروزی رسید.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌ رضوی تاکید کرد: جنایت مسجد گوهرشاد به‌وسیله عامل رضاخانی یکی از بزرگ ترین سرکوب‌گری‌های تاریخ بوده است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی نمودارهای متفاوتی از سرکوب‌گری‌ها و قتل عامها وجود داشته است اما این قتل عام و وحشی‌گری که در قیام گوهرشاد اتفاق افتاد، بسیار ویژه بود و باید این نکته بارها تکرار شود که حادثه گوهرشاد در تمام تاریخ انقلاب‌های جهان یک حادثه بی‌نظیر بوده است.

 

وی عنوان کرد: این سرکوب‌گری، سرکوب یک حرکت نبود بلکه یک قتل عام قطعی بود تا بتوانند در فضای آدم‌کشی و جنایت، جریان براندازی فرهنگ حجاب را راه‌اندازی کرده و یک نسل فرهنگ دوست و معتقد به حجاب را به صورت یک‌جا از بین ببرند.

 

امام‌ جمعه مشهد‌ مقدس خاطرنشان کرد: پس از انجام اعمال وحشیانه از سوی عوامل رضاخان بسیاری کشته شده و تعداد زیادی از مردم زخمی شدند اما آنها با توجه به ترسی که از این مردم داشتند، زخمی‌ها را نیز در کنار کشته‌شدگان به‌صورت زنده دفن کردند تا چیزی از این جریان باقی نماند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این که رضاخان یک عنصر ناپاک شیطانی در کشور بود، گفت: نقشه بستن درب‌های مسجد گوهرشاد و به گلوله بستن مردم بی‌گناه ایده‌ای است که از آن سوی مرزها برای مردم متدین آن زمان کشیده شده بود.

 

وی در تشریح آنچه در تیرماه 1314 در مسجد گوهرشاد رخ‌ داده بود،‌ ابراز کرد: واقعه مسجد گوهرشاد یک حادثه بی‌نظیر بود چرا که از دو ساعت قبل درهای مسجد را بستند و مردم را که هیچ وسیله دفاعی نداشتند هدف گلوله قرار دادند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این که این اقدام خاندان پهلوی سرکوب یک حرکت نبود، افزود: این اقدام قتل‌عام قطعی و آدم‌کشی نابکارانه‌ای بود که در هاله آن، جریان براندازی فرهنگ برقرار شود و نسل فرهنگ‌دوست آن‌چنان از بین برود که کسی از آن‌ها باقی نماند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر واقعه گوهرشاد برای از بین بردن مدافعان یک اصل اصیل دینی و نابودی یک جریان فرهنگی در کشور و براندازی آن رخ داد، تصریح کرد: این اقدام به‌گونه‌ای بود که حتی مجروحان زنده واقعه را هم دفن کردند تا اندیشه دفاع از یک فرهنگ دینی و اسلامی به‌کلی براندازی شود.

 

امام جمعه مشهد با بیان این که این حرکت آن‌چنان حساب‌ شده بود که در تاریخ مبارزات انقلابی با نظام ستم‌شاهی این‌گونه سرکوبی نداشتیم، بیان کرد: واقعه گوهرشاد صرفاً نتیجه سیاست‌های رضاخان و جنایت آن عنصر دیکتاتور شیطانی است.

 

وی ادامه داد: ایده این جنایت از طرف دشمن پرداخته‌ شده بود و تبلورش در این حادثه جنایت‌بار خود را نشان داد و اگر دشمن موفق می‌شد تفکر پوشش برای زن که کلیدواژه قطعی تثبیت ارزش‌های فرهنگی دین است را از بین ببرد، تمام‌ مسیرها برای براندازی اساس دین پیامبر(ص) را فتح می‌کرد.

 

آیت‌الله علم الهدی به مسائل روز جامعه درباره حجاب اشاره کرد و گفت: امروز در جامعه با نوع تفکری مواجهیم که ژست دموکراتیک و آزادی‌خواهانه‌ای در مقابل مسأله حجاب و بی‌حجابی گرفته است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: دشمن بر این باور است که اگر این مسأله فرهنگی اصیل را براندازی کند تمام‌ پرده‌ها را دریده و همه درها را برای تصرف و براندازی دین باز می‌کند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید براین که حجاب یک مسأله فرهنگی است و باید در این زمینه ابتدا فرهنگ‌سازی شود، گفت: برخی نادانسته قلم می‌زنند و مسأله حجاب را با مسأله بی‌حجابی رضاخانی کنار هم قرار می‌دهند و می‌گویند همان‌گونه که بی‌حجابی اجباری به‌جایی نرسید حجاب زوری و اجباری هم به‌جایی نمی‌رسد.

 

وی افزود: فرهنگ‌سازی حجاب باید از دوران طفولیت آغاز شود؛ ولی مسأله مهم مقابله با یک ولنگاری و بی‌بندوباری به نام بی‌حجابی است که اگر محقق شود فتح‌الفتوح کامل در براندازی دین خواهد بود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: قبل از فرهنگ‌سازی پیرامون حجاب باید به سراغ پدافند فرهنگی علیه بی‌حجابی برویم.

 

وی درادامه با طرح این پرسش ها که یک خواهر باید با عفت و حجاب پرورش پیدا کند و این امر آیا جز با توسل به اقتدار و محور اقتدار نظام و الزامی بودن آن امکان‌پذیر است، گفت: مسؤولان فرهنگی از روی عمد نسبت به بی‌حجابی بی‌تفاوت‌اند.

 

آیت‌الله علم الهدی اظهار داشت: برخی از مسؤولان قدرت‌طلب با بی‌تفاوتی در مقابل جریان لائیک و بی‌بندوبار اخلاقی فرهنگی در جامعه می‌خواهند ژستی بگیرند و شعاری بدهند که جریان لائیک را به‌عنوان یک ظرفیت سیاسی پشت سرخود راه بیندازند و این‌ یک انحراف است که مسؤولان اجرایی کشور را هم در برگرفته است.

 

وی با ابراز تأسف از بی‌تفاوتی مسؤولان نسبت به بدحجابی در کشور افزود: ما مدعی نیستیم حجاب الزامی و اجباری به نتیجه می‌رسد؛ بلکه حجاب یک مسأله اخلاقی و روحی و روانی است و جز با احساس و اندیشه فرد قابل تحقق نیست.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این که مسأله ما پیش از آنکه عفت و حجاب باشد، مسأله منکرات شرعی یعنی بی‌حجابی است، گفت: یک بی‌حجاب با جان، ایمان و اعتقاد یک جوان چه می‌کند؟ مشکل ما اینجاست که مسؤولان نسبت به این امر بی‌تفاوت‌اند.

 

آيت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: تا روزی که نخبگان سیاسی به عرصه اسلام برنگردند و در عرصه توحید وارد نشوند و خدمت به‌ نظام و خون شهدا را راهبرد خود ندانند در این جبهه شکست‌ خورده‌ایم و به‌جایی نخواهیم رسید.

 

امام‌جمعه مشهد‌ مقدس افزود: مسأله حجاب یک مسأله فرهنگی است و اجباری نیست و برخی عناصر قلم فرسایی می‌کنند و مسأله تثبیت حجاب را در کنار بی‌حجابی رضاخانی می‌گذارند و می‌گویند همان‌گونه که بی‌حجابی اجباری رضاخان کارساز نشد این حجاب اجباری نیز نمی‌تواند کارساز باشد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این که مسأله حجاب باید از درون خانواده فرهنگ‌سازی شود گفت: امروزه همه رسانه‌های کشوری باید برای تثبیت حجاب در سطح جامعه تلاش کنند و قضیه را به صورت جدی پیگیری کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی تصریح کرد: آنچه به آن توجه نمی‌شود مسأله مقابله با یک ولنگاری و بی‌بند و باری است به نام بی‌حجابی که اگر این مسأله برای دشمن به‌اجرا در بیاید، یک فتح الفتوح کامل در بر اندازی دین خواهد بود.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: برخی از کسانی که متولی فرهنگ هستند، فکر می‌کنند باید در منصب تولیت فرهنگی به گونه‌ای صحبت کنند تا جریان‌های لائیک را به عنوان ظرفیت به سوی خود بکشانند تا در کنار آن‌ها در قدرت به پروازی بزرگ دست پیدا کنند.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: این‌گونه همایش‌ها اصل مسأله را آن‌گونه بیان کند که هیچ فرصت‌طلبی نتواند برای قدرت‌طلبی خودش از ظرفیت لائیک‌ها و بی‌حجاب‌ها استفاده کند و این منکر اجتماعی به جایگاه واقعی خود در جامعه برسد.

 

آیت‌الله علم الهدی اظهار داشت: این همایش، اصیل و مفید است چراکه برای زنده نگه‌داشتن یک واقعه اصیل است، این واقعه مدتی به فراموشی سپرده شده بود و این همایش آن را احیا می‌کند./201/934/ب1

ارسال نظرات