۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۴۳۷۰۹۲
امام جمعه فاروج:

بدحجابی مقدمه سقوط و نابودی شخصیت زن است

امام جمعه فاروج با بیان اینکه حجاب و عفاف به زن شخصیت و کرامت می‌دهد، گفت: در مقابل بدحجابی مقدمه سقوط و نابودی شخصیت زن محسوب می‌شود.
حجت الاسلام قلیزاده- امام جمعه فاروج

حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت بیست و یکم تیرماه، سالگرد حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به‏ دست رضاخان در سال 1314 هجری شمسی، اظهار کرد: برای حفظ و نهادینه شدن حجاب در این سرزمین خون‌های زیادی ریخته شده ازاین‌رو همه باید تلاش کنند حافظ و پاسبان خون شهدای حجاب باشند.

 

وی اضافه کرد: رضاخان با کشتن چندین هزار نفر از مردم می‌خواست صدای تمایل آن‌ها به رعایت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی ایران را خاموش کند اما موفق نشد و امروز نیز دشمنان و بدخواهان نظام درزمینهٔ حجاب همان راه رضاخان را دنبال می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با اشاره به اینکه فاجعه حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم بی‌گناه از سوی رضاخان یکی از اوراق ننگین تاریخ است، افزود: رضاخان در ایران و آتاتورک در ترکیه از سفر به غرب به جای علم و صنعت، بی‌حجابی و بی‌عفتی را برای بانوان جامعه اسلامی به ارمغان آوردند.

 

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف میراث شهدا برای زنان مسلمان است، خاطرنشان کرد: برای حفظ حجاب در جامعه اسلامی تلاش‌های زیادی صورت گرفته که این تلاش‌ها باید همچنان تداوم داشته باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج با اشاره به اینکه حجاب میوه عفاف بوده و عفاف نیز ریشه حجاب است، اظهار کرد: حجاب مایه زینت و ارزش یک زن محسوب شده و بستر تحکیم بنیاد نهاد خانواده را فراهم می‌کند.

 

وی با بیان اینکه از طرف دیگر بدحجابی، بی‌حجابی و بی‌عفتی مصداق بارز بی‌فرهنگی است، تصریح کرد: وقتی گروهی به خاستگاه و خواسته اکثریت جامعه احترام نمی‌گذارند درواقع بی‌فرهنگی خود را نشان می‌دهند.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با اشاره به اینکه عفت مهم‌ترین عنصر شخصیت یک زن است، افزود: مردم و مسؤولان باید به این نکته توجه داشته و برای بهبود وضعیت حجاب در جامعه تلاش بیشتری کنند زیرا اکنون وضعیت حجاب در برخی از خیابان‌های شهرهای ما چندان مناسب نیست.

 

وی با تأکید بر اینکه می‌بایست آموزش و پرورش، صداوسیما و رسانه‌ها موضوع حجاب و عفاف را در اولویت کار خود قرار دهند، ادامه داد: رسالت این نهادها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه سنگین است.

 

امام جمعه فاروج با بیان اینکه حجاب و عفاف به زن شخصیت و کرامت می‌دهد، افزود: در مقابل بدحجابی مقدمه سقوط و نابودی شخصیت زن محسوب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با اشاره به اینکه بدحجابی آثار سوء زیادی بر روی جامعه اسلامی دارد، ادامه داد: حفظ حجاب مقدمه مقابله با متجاوزان به حریم عفیفانه بوده و بانوانی که حجاب و عفاف خود را به درستی رعایت می‌کنند درواقع در خط مقدم این جبهه قرار دارند.

 

گفتنی است، بیست و یکم تیر، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و واقعه مسجد گوهرشاد، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است./302/9314/ب1

ارسال نظرات