۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۳۷۰۶۴
آصفی:

منافقین و رجوی سالهاست که از نظر ایرانیان مرده محسوب می‌شوند

سفیر اسبق ایران در فرانسه گفت: از نظر ایرانیان، منافقین و در راس آنها مسعود رجوی از سال ۶۰، ۶۱ که از ایران رانده شدند، مرده محسوب می شوند، حالا چه به لحاظ فیزیکی زنده باشد یا نباشد.
حمیدرضا آصفی سفیر اسبق ایران در فرانسه

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از مهر، حمیدرضا آصفی سفیر اسبق ایران در فرانسه پیرامون تجمع منافقین در پاریس اظهارداشت: موضوع تجمع منافقین در فرانسه از ابعاد مختلفی قابل توجه است.

 

وی افزود: یک بعد آن برخورد دولت فرانسه با این گروه های تروریستی است، بالاخره منافقین یک گروه تروریستی محسوب می شوند که در کشتار مردم نقش داشتند و همواره دستشان در دست صدام بوده و سازمان امنیت رژیم بعث عراق هم این را تائید کرد و خود منافقین هم این مسئله را تائید کردند.

 

سفیر اسبق ایران در فرانسه گفت: اقدام دولت فرانسه در اینکه به اینها میدان داده و اجازه می دهد که منافقین در آن کشور تجمع کنند، قابل سرزنش است، کمااینکه فرانسوی ها حاضر نیستند برای داعش گردهمایی و جلسه در کشورشان بگذارند نابیستی به منافقین هم چنین اجازه ای دهند، چرا که داعش با منافقین خیلی فرقی نمی کند.

 

آصفی با بیان اینکه فرانسوی ها چند حادثه تروریستی در کشور خود داشتند که ایران قاطعانه آنها را محکوم کرد، افزود: فرانسوی ها طعم ترور را چشیده اند و باید به ما که طعم خشونت و ترور منافقین را چشیده ایم، انتظار داشته باشیم فرانسوی ها دوگانه برخورد نکنند.

 

فرانسه دوگانه برخورد نکند

 

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه تصریح کرد: همانگونه که فرانسوی ها در مقابل قربانیان خودشان عصبانی می شوند و می خواهند مجرمین را به عدالت بسپارند، باید این حق را به ما هم بدهند و در این موضوع تبعیض قائل نشوند، بنابراین از این جهت اقدام فرانسوی ها غیر قابل توجیه است.

 

وی گفت: از منظر دیگر اینکه از خیلی وقت پیش منافقین پایگاهی ندارند و گاهی از این دست اقدامات انجام می دهند که به ته مانده طرفداران خودشان روحیه دهند. آنها مهمان خارجی هم دعوت می کنند و شنیده ایم که کینگریج آمریکایی اعلام کرده که گروهک منافقین نزدیکترین متحد آمریکا در میان گروه های منطقه محسوب می شود.

 

سفیر اسبق ایران در فرانسه ادامه داد: به هر حال اینها علامت روشنی است که نشان می دهد نه غرب از این اهرم دست بر می دارد و نه آمریکائی ها اینها را رها می کنند و مایلند از آنها به عنوان اهرم فشار استفاده کرده و به آنها پر و بال دهند.

 

آصفی گفت: از این بعد هم نشان می دهد که نباید به مواضع غربی ها و آمریکائی ها در موضوع تروریسم، حقوق بشر و حمایت از قربانیان ترور توجه کرد چرا که بیشتر شوخی می کنند.

 

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه در اخبار شنیدیم که مقام سعودی از لحن مرده برای مسعود رجوی استفاده کرده، افزود: البته از نظر ایرانیان، منافقین و در راس آنها مسعود رجوی از سال ۶۰، ۶۱ که از ایران رانده شدند، مرده محسوب می شوند، حالا چه به لحاظ فیزیکی زنده باشد یا نباشد.

 

وی با اشاره به سخنرانی ترکی فیصل رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان در این نشست، گفت: حضور چنین شخصیت عربستانی، اقدام خصمانه ای است که ما باید از کانال هایی که داریم به سعودی ها بفهمانیم که دارید با آتش بازی می کنید و از طرفی باید به فرانسوی ها هم بگوییم که شما از یک روی به ما می گویید دوست داریم با شما همکاری های اقتصادی و تجاری داشته باشیم و از طرف دیگر به منافقین پر و بال می دهید و اجازه می دهید که مهمان خارجی هم به جلسات خود دعوت کنند.

 

سفیر اسبق ایران در فرانسه تصریح کرد: در کلان قضیه هرچند خطری جمهوری اسلامی ایران را تهدید نمی کند و اصلا این موضوع بی اهمیت است، ولی باید حساسیت را تا جایی که لازم است و به گونه ای که آنها احساس نکنند این حساسیت از نگرانی ما منشا می گیرد، نشان داده شود که این هم ظرافت خاص دیپلماتیک خودش را دارد.

 

آصفی با بیان اینکه این اقدام سعودی ها دنباله اقدامات خصمانه این رژیم است، افزود: منافقین برای آنکه بقاء پیدا کنند، به عنوان عروسک هایی در دستان کشورهایی مختلف درآمده اند، یک زمانی در دست صدام بودند و الان در دست سعودی ها هستند./836/د102/ل

ارسال نظرات