۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۳۷۰۶۱
جانشین فرمانده ناجا:

افزایش شاخص‌های امنیتی کشور در سال جاری/جاده‌های شمال۸۰ساله هستند

جانشین فرمانده ناجا به افزایش شاخص‌های امنیتی در کشور طی سه ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: این امر ناشی از اجرای عملیات وی‍ژه و همچنین همکاری خوب مردم با پلیس است.
سردار سرتیپ اسکندر مومنی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از مهر، سردار اسکندر مؤمنی ظهر یکشنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه پنج ماموریت در اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی کشور قرار گرفته است، اظهار داشت: از این رو مبارزه با قاچاق ارز و کالا،‌ امنیت اخلاقی، مبارزه با مواد مخدر، سرقت و ساماندهی تصادفات جاده‌ای از جمله این اولویت‌هاست.

 

وی آموزش و پیشگیری را نیز از دیگر اولویت‌های نیروی انتظامی عنوان کرد و ابراز داشت: از این رو آموزش‌های لازم را به لایه‌های مختلف جامعه در دستور کار ویژه قرار دارد.

 

جانشین فرمانده ناجا همچنین آموزش نیروهای انتظامی در مقابله با قاچاقچان و تبهکاران را نیز از اقدامات آموزشی روزمره در سطح کشور عنوان کرد.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مقابله با قاچاق ارز و کالا در راستای حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال اجرایی خواهد شد، ابراز داشت: از این رو اقدامات لازم در راستای تقویت گلوگاه‌های ورودی کشور و همچنین شهرهای مختلف در دستور کار است.

 

سردار مؤمنی به افزایش شاخص‌های امنیتی در کشور طی سه ماه نخست سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: این امر ناشی از اجرای عملیات وی‍ژه و همچنین همکاری خوب مردم با پلیس است.

 

افزایش ۱۴ درصدی کشفیات مواد مخدر

 

وی به افزایش ۱۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۰۰ تن مواد مخدر کشف شده است که ۷۵ درصد از این کشفیات در استان های شرقی اتفاق افتاده است.

 

جانشین فرمانده ناجا کاهش ۹ درصدی قتل، کاهش ۱۰ درصدی سرقت مسلحانه و همچنین کاهش قابل توجه جرایم خشن را دستاوردهای نیروی انتظامی در سال جاری عنوان کرد و گفت: این کاهش جرایم در ماه مبارک رمضان ملموس‌تر بوده است.

 

وی در ادامه دلیل سفر خود به استان اصفهان را بررسی وضعیت پنج اولویت پلیس در اصفهان عنوان کرد و افزود: برآوردهای صورت گرفته بیانگر افزایش شاخص‌های امنیتی در استان اصفهان از ابتدای امسال بوده است.

 

سردار مؤمنی همچنین به استمرار برخوردهای نیروی انتظامی با بد حجابی اشاره کرد و ابراز داشت: در این راستا با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از نیروهای آموزش دیده برای این امر استفاده می‌شود.

 

وی در خصوص ساماندهی جاده‌های شمال کشور به وی‍ژه در ایام تعطیلات نیز بیان داشت: در حال حاضر هیچ راهی جز یکطرفه کردن این مسیرها وجود ندارد و تا زمان تعریض این جاده‌ها راهکار دیگری نداریم.

 

جانشین فرمانده ناجاهمچنین با بیان اینکه ساماندهی تعطیلات نیز به دولت و مجلس پیشنهاد شده است، اضافه کرد: بای توجه داشته باشیم که جاده‌های شمال کشور و به وی‍ژه جاده کندوان بیش از ۸۰ سال است که راه اندازی شده و برای میزان تردد حال حاضر تاثیری ندارد./836/د102/ل

ارسال نظرات