۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۳۶۸۰۸

انتقام مدیران متخلف بانکی از افشاگران فیش‌های نجومی

علی‌رغم تاکیدات رهبری و ریاست‌جمهوری بر ضرورت برخورد قاطع با متخلفان حقوق‌های نجومی، خبرها حاکی از اخراج و برکناری نیروهای خدومی است که احتمال می‌رود در انتشار فیش‌ها نقش داشته یا نقش ایفا کنند.
فیش حقوقی

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از فارس، در حالی که رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های عید سعید فطر برخور د با حقوق‌های غیرقانونی را وظیفه همگانی عنوان فرموده و رئیس‌جمهور نیز در دیدار عیدانه با جمعی از مسئولان کشور تاکید کرده بود، موضوع فیش‌های غیرمتعارف یک مساله ملی است و نباید دستاویز تسویه حساب‌های سیاسی شود، اخبار واصله از برکناری گسترده جمعی از کارکنان خدوم شبکه بانکی به بهانه دست‌داشتن آنان در افشای دریافتی‌های غیرقانونی مدیران حکایت دارد.

 

بر اساس اخبار واصله در تعدادی از بانک‌هایی که مدیران عامل آنها برکنار شده‌اند، تعداد زیادی از مدیران و نیروهای خدوم که احتمال دست‌داشتن آنها در انتشار فیش‌های نجومی مدیران می‌رفته، از سمت خود برکنار یا بازنشسته شد‌ه‌اند. کما اینکه در بیمه مرکزی کارمند افشاکننده فیش‌ها شبانه اخراج شد.

 

همچنین در برخی دیگر از بانک‌ها که هنوزمدیران ارشد آنها عزل نشده اما در معرض تهدید تغییر هستند، متولیان بانک‌ها در اقدامی پیش‌دستانه برخی از نیروهای ارزشی را که احتمال می‌رود در افشای تخلفات مالی مدیران نقش ایفا کنند از محل کار خود اخراج یا از سمت خود برکنار کرده‌اند تا از دسترسی آنها به اطلاعات و مدارک تخلفات جلوگیری نمایند.

 

هر چند رئیس چمهور محترم در بیانیه خود خطاب به ملت ایران حساسیت افکارعمومی و رسانه‌ها به پرداخت‌های نامتعارف را قابل ستایش خوانده بود و از عزم دولت برای مبارزه با فساد و رانت در نظام اداری و اقتصادی تا ریشه‌کن شدن آن خبر داده بود اما ظاهرا برخی دیگر از مدیران دولتی نه هیچ اراده‌ای برای برخورد با متخلفان ندارند بلکه قصد دارند با افشاکنندگان این تخلفات، عملا صورت مسئله را پاک کنند.

 

از دولت محترم این انتظار هست که در اسرع وقت با اعزام تیم‌های بازرسی ویژه به بانکها و موسسات مذکور، صحت و سقم این موضوع را از کارمندان جویا شده و اجازه ندهند بخاطر تخلفات عده‌ای غارتگر بیت‌المال، افرادی بی گناه قربانی شوند.

 

بی ‌شک در صورت استمرار این روند غیرقانونی، فارس جزئیات و اسامی افرادی که مورد انتقام مدیران دریافت‌کننده حقوق‌های نجومی قرار گرفته‌اند را منتشر خواهد کرد./836/د102/ل

ارسال نظرات