۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۴۳۶۶۳۷
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی:

هنرمندان ارزشی نباید مورد بی مهری قرار گیرند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که هنرمندان ارزشی نباید مورد بی مهری قرار گیرند، گفت: نه تنها هنرمندان ارزشی باید مورد توجه قرار گیرند بلکه راه باید برای آن ها باز شده و حمایت شوند.
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی

حجت الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتقاد صریح رهبر معظم انقلاب نسبت به تجلیل از هنرمندان بدون اعتقاد گفت: بنده در زمینه مسائل هنری اطلاعات ویژه ای ندارم.

 

وی افزود: باید به منشأ این موضوع توجه کرد، هنرمندان فارغ التحصیل و تربیت شده دانشگاه هنر و دانشکده سازمان صداوسیما هستند، اگر نسبت به برنامه های آموزشی و گزینش افرادی که استعداد لازم را برای وفاداری به ارزش های اسلامی دارند توجه و دقت لازم وجود داشته باشد می توانیم امیدوار باشیم که در آینده روند اصلاحی وجود خواهد داشت.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در شرایط فعلی اگر بخواهیم از برخی عملکرد هنرمندان انتقاد شود که انتقاد نیز وارد است در واقع سراغ معلول رفته ایم، اظهار داشت: بررسی معلول نمی تواند تأثیر جدی داشته باشد و روند آسیب هنرمندی را کاهش دهد.

 

وی ادامه داد: بهتر این است که درباره عملکرد آموزشی و گزینشی مراکز متعدد که از بودجه دولتی نیز استفاده می کنند تجدید نظر شود، فرمایش رهبر معظم انقلاب مسأله ای است که باید به آن توجه شود؛ جامعه هنرمند کشور افراد ارزشی و توانمند بسیاری دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی با بیان این که هنرمندان ارزشی نباید مورد بی مهری قرار گیرند، ابراز داشت: به عنوان مثال داود میرباقری انسانی توانمند است و کارهای چشمگیر و تأثیرگذاری انجام داده است، حتی کسانی که نسبت به مسائل ارزشی بی تفاوت هستند می دانند که این کارگردان فردی هنرمند و خلاق است و مثل او افرادی هستند که بنده خیلی شناخت ندارم.

 

وی عنوان کرد: نه تنها هنرمندان ارزشی باید مورد توجه قرار گیرند بلکه راه باید برای آن ها باز شده و حمایت شوند، امروز هنر بسیار تأثیرگذار است؛ رسانه های دشمن به شدت فشار می آوردند که فرهنگ جامعه به ویژه قشر جوانان را تحت تأثیر قرار دهند و تغییرات ذهنی و اعتقادی در آن ها به وجود بیاورند.

 

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: این وضعیت ایجاب می کند که از هنر فاخر و هنرمندان ارزشی حمایت شود تا بتوانند مقداری از پیامدهای منفی هجوم ناجوانمردانه فضای مجازی و ماهواره های دشمن را خنثی کنند. /1323/ت302/ج

ارسال نظرات