۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۳۶۴۹۳

گردهمایی حامیان مدافعان حرم در تبریز برگزار شد

گردهمایی حامیان مدافعان حرم با هدف حمایت از جبهه مقاومت اسلامی و با حضور فرمانده لشکر عملیاتی 31 عاشورا و جمعی از طلاب، دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار شد.
مقاومت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار عباسقلی‌زاده، فرمانده لشکر عملیاتی 31 عاشورا امروز در گردهمایی حامیان مدافعان حرم در دانشگاه تبریز اظهار داشت: نبرد حق و باطل از اول دنیا همواره بوده و با نگاهی گذرا، حقانیت جبهه مقاومت در درگیری های منطقه و حرکت آن در مسیر الهی مشخص است.


وی خاطرنشان کرد: دشمن بسیار قوی است و هوشمندانه عمل می کند؛ استکبار جهانی قصد تسلط بر همه دنیا دارد و با بهانه هایی همچون حقوق بشر، ضد تروریسم و ... در پی عملی کردن اهداف شوم خود است؛ اما در مقابل کشتار مردم سوریه و کودکان و زنان بی دفاع سکوت می کند.


سردار عباسقلی‌زاده با تأکید بر این‎‌که یکی از اهداف گروهک‌های تروریستی مورد حمایت غرب در منطقه تضعیف مقاومت اسلامی و تأمین امنیت برای رژیم صهیونیستی است، گفت: جنگ جبهه مقاومت اسلامی در عراق و سوریه با توجه به شهدایش، به عبارتی نبرد میان حق و باطل و کفر و ایمان است نه شیعه و سنی.


فرمانده لشکر عملیاتی 31 عاشورا افزود: اگر به سوریه نگاه کنیم، می‌بینیم که تمام آن کشور ویران شده است و از امکانات رفاهی و معیشتی از قبیل بهداشت، آب و برق و ... خبری نیست، پس این حقوق بشری که مدعیان دروغین دم می‌زنند، کجاست و چرا هیچ کاری نمی‌کند.


وی با بیان این‌که حقوق بشر از دیدگاه غرب؛ تأمین منافع مستکبران و نظام سلطه است، افزود: فجیع‌ترین جنایات ضدبشری در عراق و سوریه واقع می شود؛ اما دریغ از یک ائتلاف حقیقی و عملی بین‌المللی علیه داعش و دیگر گروه‌های تکفیری، البته باید دانست که به زودی کشورهای غربی و عربی حامی داعش خود گرفتار آن خواهند شد.


همچنین محمد پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز در سخنانی اظهار داشت: ماه رمضان با تمام فیوضات معنوی خود را به اتمام است و خوشا به حال انسان‌هایی که توانسته‌اند با تمرینات روحی، تزکیه نفس و همدردی با نیازمندان، از برکات بی‌پایان و بی‌حساب این ماه بهره‌مند شدند.


وی در ادامه با اشاره به ادبیات غنی فارسی و سخنان ائمه، خودسازی را در دوران جوانی بسیار آسان و مهم توصیف کرد و گفت: هوای نفسانی همچون گرگی است که همواره انسان‌ها را به سمت پرتگاه‌ها و خطاها می‌‌کشاند و تنهاترین راه مبارزه، مهار نفس از طریق انس گرفتن با معنویات است.


رئیس دانشگاه تبریز، همدردی با رنج دیدگان جامعه و به کمک آنها شتافتن را از دیگر برکات رمضان دانست و گفت: همدردی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست، پس وقتی در آن سوی دنیا انسان‌هایی هستند که در مقابل ظالم و ستمگر ایستاده اند، باید از آنها به هر نحو ممکن حمایت کرد./202/935/ب1

ارسال نظرات