۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۳۶۰۸۷
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

برپایی نماز عید سعید فطر به صورت همزمان در شهرهای استان

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، بر اقامه باشکوه نماز این روز تأکید کرد و گفت: در این زمینه امسال تلاش می‌شود نماز عید فطر در همه شهرهای استان رأس یک ساعت مشخص و به صورت هماهنگ برگزار شود.
حجت الاسلام محمدعلی سالاری- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد برگزاری عید سعید فطر استان که در محل دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم روز قدس، اظهار کرد: امسال میزان شرکت مردم خراسان شمالی در مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز جهانی قدس به نسبت سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشت.

 

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای انجام‌شده در راهپیمایی روز قدس سال جاری میزان حضور و مشارکت مردم استان به نسبت سال گذشته حدود 50 درصد افزایش یافته بود، خاطرنشان کرد: تنها در بجنورد، مرکز خراسان شمالی بیش از 30 درصد جمعیت این شهر در مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز قدس حضور داشتند.

 

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: با وجود افزایش گرمای هوا در روز قدس امسال، افزایش شمار شرکت‌کنندگان در مراسم این روز در استان، ارزش فراوان و پیام مهمی دارد.

 

به گفته وی در روز قدس پارسال کمی بیش از 50 هزار نفر از مردم شهر بجنورد در راهپیمایی و تظاهرات شرت کرده بودند، اما امسال این میزان به بیش از 60 هزار نفر، معادل 30 درصد مردم این شهر افزایش یافته بود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، بر اقامه باشکوه نماز این روز تأکید کرد و افزود: در این زمینه امسال تلاش می‌شود نماز عید فطر در همه شهرهای استان رأس یک ساعت مشخص و به صورت هماهنگ برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام سالاری با دعوت از همه مردم مؤمن استان خراسان شمالی برای شرکت در نماز جماعت عید سعید فطر در شهرها و روستاهای استان، اظهار کرد: نماز عید فطر در بجنورد، مرکز خراسان شمالی ساعت هفت صبح در محل بلوار ولایت و روبروی مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نماز عید فطر امسال در فضای آزاد اقامه می‌شود از نمازگزاران تقاضا داریم زمان مراجعه به محل برپایی نماز عید فطر، زیرانداز به همراه خود داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: همچنین لازم است نمازگزاران مؤمن خراسان شمالی برای اقامه نماز عید فطر دعای قنوت نماز عید فطر را نیز به همراه خود داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: نماز عید سعید فطر در بجنورد، مرکز خراسان شمالی به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بجنورد اقامه شده و در سایر شهرستان‌ها نیز به امامت ائمه جمعه این شهرها و مراکز بخش‌ها برپا خواهد شد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اظهار کرد: آیین نماز عید سعید فطر در استان ابتدا با بیان احکام و برنامه‌های فرهنگی آغاز شده، سپس نماز عید سعید فطر اقامه خواهد شد و پس از آن خطبه‌های نماز از سوی ائمه جمعه خوانده می‌شود.

 

گفتنی است، بر اساس اعلام عضو ارشد ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری به احتمال بسیار زیاد مطابق تقویم، سه‌شنبه آخرین روز ماه رمضان و چهارشنبه عید فطر است و اگر غیر از این باشد، از طریق ستاد استهلال اطلاع‌رسانی خواهد شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات