۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۴۳۶۰۸۵
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه:

نهج‌البلاغه منبع کامل برای انسان‌سازی است

حجت الاسلام مداحی با اشاره به اینکه نهج البلاغه کتاب زندگی و منبع کامل برای انسان‌‌سازی است، از خانواده به عنوان نخستین مکانی که می‌توان به ترویج مفاهیم نهج البلاغه پرداخت، نام برد.
نهج البلاغه

حجت‌الاسلام عباس مداحی، نماینده طلاب و فضلای استان تهران در مجمع نمایندگان حوزه علمیه، در گفت ‏و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه نهج البلاغه برادر قرآن است ابراز کرد: سخنان امام علی(ع) گوهرهای گرانبها است، باید از این سخنان و مفاهیم گرانبها در زندگی خود استفاده کرد تا بسیاری از مشکلاتمان حل شود.

 

وی ادامه داد: بزرگان فرمودند کلام نهج البلاغه از کلام خداوند پایین تر و از  کلام مخلوق بالاتر است و می توان گفت سخنان امام علی(ع) مثل قرآن معجزه است.

 

حجت الاسلام مداحی با بیان اینکه قرآن مهجور است و در روز قیامت پیامبر اکرم(ص) شکایت می کنند، اظهار داشت: در روز قیامت اهل بیت(ع) هم از ما شکایت می کنند که چرا کلام اهل بیت(ع) را که  موازی با قرآن است را ترک کردید.

 

راهکارهای ترویج مفاهیم نهج البلاغه

وی با اشاره به اینکه نهج البلاغه کتاب زندگی و منبع کامل برای انسان سازی است، بیان کرد: اولین مکانی که می توان به ترویج این مفاهیم پرداخت خانواده است که این کار را پدر و مادر در خانواده باید انجام دهند.

 

حجت الاسلام مداحی اضافه کرد: پدرها و مادرها ابتدا خودشان نهج البلاغه را مطالعه کنند و سپس با فرزندان خود کار کنند به عنوان مثال نامه 31 نهج البلاغه که سفارش ها و توصیه های امام علی(ع) به پسرش امام حسن(ع) است را مطالعه کنند.

 

وی رسانه ها را دومین مکان برای ترویج مفاهیم نهج البلاغه خواند و ابراز کرد: صدا و سیما و افرادی که با فضاهای مجازی سروکار دارند می توانند به ترویج این مهم بپردازند.

 

حجت الاسلام مداحی با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری گفت: اگر ما بخواهیم در جامعه سبک زندگی اسلامی در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشیم باید از اهل بیت(ع) سر مشق بگیریم.

 

وی با اشاره به این که امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری شد، ابراز کرد: این مهم با تولید زیاد و مصرف درست محقق می شود، که این موضوع را می توان از این سخن امام علی(ع) استنباط کرد که می فرمایند، من را با چهار چیز یاری کنید با ورع، تلاش و کوشش، عفت و پاکدامنی و محکم کاری در کارها؛ بنابراین اگر تولید کنندگان داخلی تولیدات محکم و بادوام تولید کنند به سرمایه ملی کمک کرده و کشور از کالاهای خارجی بی نیاز می شود./875/ت302/ی

ارسال نظرات