۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۴۳۵۹۵۴
حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم:

مشکلات مؤمنان با صبر و پایداری در ایمان حل می‌شود

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مشکلات مؤمنان با صبر و پایداری در ایمان حل می‌شود، گفت: تلاش‌های کفار بی نتیجه است و خداوند مشکلات مؤمنان را برطرف می کند.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، بعد از ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه احسان به والدین موجب قبولی اعمال بوده و زمینه بخشش گناهان را فراهم می کند، گفت: همانطور که احسان به والدین موجب قبولی اعمال عبادی انسان می‌شود عقوق آن‌ها نیز برای انسان عذاب الهی را به دنبال دارد.

 

وی با اشاره به اینکه عقوق والدین به معنای بریدن از والدین است، افزود: همانطور که جدا شدن شاخه از درخت موجب خشک شدن آن می‌شود بریدن فرزندان از والدین هم به همین شکل است و انسان به جز در انجام واجب و امتناع از حرام اجازه سرپیچی از والدین را ندارد.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه عذاب الهی، لعن رسول خدا(ص)، سختی کشیدن در هنگام مرگ، عدم استجابت دعا و بی حالی و بی توفیقی نسبت به نماز و سایر واجبات از آثار عقوق والدین است، ادامه داد: والدین در فرهنگ اسلامی دارای سه معنا است که معنای اول آن پدران معنوی بوده( یعنی حضرت محمد(ص) و حضرت علی(ع)) و انسان در مقابل آن‌ها باید اطاعت محض کند و حضرت رسول(ص)کسی را که از ایشان و علی بن ابی طالب(ع) بیرد را نفرین کرده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه دومین معنای پدران و والدین شامل پدران علمی انسان و معلمان می شود، افزود: معنای سوم والدین پدر و مادر نسبی انسان هستند که عقوق آن‌ها موجب عذاب در همین دنیا برای انسان می شود.

 

وی با بیان اینکه در آیات سوره محمد(ص) این موضوع مطرح شده است که تلاش‌های کفار بی نتیجه است و خداوند مشکلات مؤمنان را برطرف می کند، گفت: تلاش‌های کافران مانند تیر در تاریکی است و به نتیجه نمی‌رسد و بهترین نمونه برای این موضوع تلاش‌های کافران و مستکبران در خصوص انقلاب اسلامی ایران است و باید به این نکته توجه کرد که حل مشکلات مؤمنان در گرو صبر و پایداری در ایمان است.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در آیه ۱۰ سوره حجرات بیان شده که مؤمنان برادر یکدیگر هستند و خداوند می‌فرماید که این برداری ایمانی نکته مهمی است زیرا انسان می‌فهمد که چرا باید به همه مؤمنان ورای مرزهای جغرافیایی کمک کند زیرا مرزهای جغرافیایی محدود کننده ایمان و عقیده نیستند و پیامبر(ص) می فرماید که قلب مسلمانان نباید از برداری به هم خالی شود و رهبر معظم انقلاب برادی ایمانی و اخوت اسلامی را در حال حاضر مهم‌ترین موضوع می‌دانند و بیان می‌کنند که اگر این برادری ایمانی در قدس، عراق، سوریه، بحرین، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی وجود داشت ما امروز شاهد قتل و غارت مسلمانان نبودیم و ریشه مشکلات جهان اسلام در بی توجهی به برادری دینی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه تقوا تنها عامل ارزشمندی انسان در نزد خداوند متعال است، ادامه داد: همه مردم از یک جنس آفریده شده‌اند و پدر و مادر آن‌ها مشترک است و تفاوت در نژاد به خاطر استفاده از تجربیات و معرفت نسبت به یکدیگر بوده و تنها ملاک قیمت گذاری در میان مؤمنان تقوا است.

 

وی با اشاره به اینکه لحظه مرگ، لحظه بسیار سختی است، یادآور شد: در این لحضه انسان تمام اعمال خود را به صورت یک‌جا مشاهده کرده و جایگاه خود را در بهشت یا جهنم می‌بیند و در این هنگام شیطان بر بالین انسان حاضر می‌شود و می‌خواهد او را کافِر از این دنیا ببرد و تنها ایمان و لقمه حلال است که می‌تواند انسان را از خطر کفر نجات دهد./۸۳۷/پ203/ی

ارسال نظرات