۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۳۵۹۴۸
مدیر کل اوقاف مازندران:

ترویج مفاهیم قرآنی بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت ترویج مفاهیم ناب قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از ناهنجاری و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش خواهد یافت.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی در قائمشهر با بیان این که یکی از راه‏‌های ترویج فرهنگ قرآنی و مذهبی در جامعه، ایجاد وقف‏‌های جدید با نیت‏‌های قرآنی است، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جامعه به منظور تقویت فعالیت های قرآنی بهره گیریم.

 

وی با بیان این که قرآن آیين زندگي و مسير حرکت انسان به سوي تعالي و کمال است، گفت: در جامعه اي که قانون اساسي آن بر مبناي قرآن است، توجه به قرآن زمينه ساز تحولات اساسي و فرهنگ سازي و تعالي انسان خواهد بود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از قرآن به عنوان سرمايه گران سنگ و گنجينه بسيار ارزشمند ياد کرد و افزود: متأسفانه ما هنوز هم به عظمت و جايگاه قرآن آنچنان که شايسته اين کتاب آسماني است نرسيده ايم. 

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: قرآن به عنوان يک راهکار بزرگ الهي براي انسان ها درباره خود مي گويد که آمده ام تا بهترين و با قوام ترين راه را به بشريت ارائه دهم و انسان ها را به سمت راهي که مطمئن تر و مستحکم تر است هدايت کنم.

 

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این‌که وقف، نیت‏‌های خیرخواهانه را زنده نگه می‏‌دارد و همیشه باید به آن توجه شود، ادامه داد: امروز در کنار وقف برای عزاداری ها نیاز به موقوفاتی برای توسعه فرهنگ علم و دانش در جامعه داریم که باید در این باره فرهنگ سازی شود.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با تأکید بر این که نیازمندی‌های روز جامعه برای وقف باید ترویج شود، بیان کرد: ایجاد وقف‌‌های جدید با نیت محیط زیست، کتابخانه، مراکز علمی، شادی های اهل بیت(ع) و مهم تر از آن حوزه‌های علمیه است.

 

حجت الاسلام علیزاده به ترویج وقف‌های مشارکتی تأکید کرد و با بیان این که ترویج وقف‌های جدید نیازمند همکاری و اطلاع‌رسانی است، ادامه داد: اگر فرهنگ وقف را در جامعه گسترش دهیم بی‌شک گامی بزرگ برای شرایط زندگی مناسب اقشار آسیب‌پذیر جامعه برداشته‌ایم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، احیای فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم از این فرهنگ راستین بهره لازم را ببریم زندگی ما هدفمند خواهد بود.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود با بیان این که انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت ترویج مفاهیم ناب قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از ناهنجاری و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش خواهد یافت.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این‌که باید توجه جدی به فرامین مقام معظم رهبری داشته باشیم و زندگی خود، اقتصاد، اجتماع و خانواده را قرآنی کنیم، تصریح کرد: حفظ قرآن کریم یکی از مسائل بسیار مهمی است که در انسان تاثیر فراوان می‌گذارد و مقام معظم رهبری بر حفظ قرآن کریم اهمیت فراوانی می‌دهند و در این زمینه تاکیدات فراوانی داشتند.

 

وی با بیان این‌که اگر به دستورات قرآن کریم عمل کنیم سعادتمند می‌شویم، ادامه داد: مدیریت و اخلاق ما باید قرآنی باشد و مشکلات دنیای امروز این است که با معارف قرآنی فاصله گرفتیم و ظرفیت قرآن کریم بسیار بالاست و هنوز از این ظرفیت استفاده نکردیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امروز همگان وظیفه دارند در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش کنند، ادامه داد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط و زمینه کاملاً برای نهادینه کردن این مسأله بسیار مهم مهیا است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، قرآن را اساسی ترین کتاب و بنیادی ترین اصول زندگی مسلمانان خواند که معرف حیات بشری است و اظهار داشت: قرآن حیات بشری را به معنای واقعی خودش که جنبه عروج گونه برای انسان دارد، معرفی می کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر استفاده حساب شده از معارف قرآن در زندگی فردی و اجتماعی، ابراز داشت: اگر ما ابزار دقیقی از قرآن برای مبارزه با جنگ نرم بسازیم، صدها ابزاری که از امور واهی ساخته شده از بین خواهد رفت.

 

وی با تاکید بر این که قرآن و حقایق دینی ما برهمه چیز حجت دارند، اظهار داشت: در گذشته ما افسوس می خوردیم که چرا قرآن و اهل بیت(ع) در کشور ما مهجور مانده است، اما هم اکنون افتخار می کنیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته قرآن و اهل بیت(ع) را از مهجوریت خارج کرده و توسعه دهد، بنابراین ما نیز باید هرچه در توان داریم در راه قرآن و اسلام بگذاریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، معارف قرآن را بهترین آموزه های هدایتی برای جامعه اعلام و تصریح کرد: هیچ کج اندیشی و انحرافی در مسیر استفاده از قرآن برای هدایت جامعه وجود ندارد./950/201/ب3

ارسال نظرات