۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۴۳۵۹۴۰
حجت‌الاسلام محمدلو مطرح کرد؛

شاهد بودن خداوند بر نیکی‌ها بهترین پاداش

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه انسان نباید نگران باشد که وقتی کار خیری انجام می دهد دیگران او را مورد توجه قرار می‌دهند یا نه گفت: شاهد بودن خداوند بر نیکی ها بهترین پاداش به انسان است.
 ترتیل خوانی در حرم سیدالشهدا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا محمدلو، سخنران حرم حضرت معصومه(س) ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه انسان نباید نگران باشد که وقتی کار خیری انجام می دهد دیگران او را مورد توجه قرار می‌دهند یا نه گفت: خداوند بهترین شاهد و ناظر بر اعمال انسان است.

 

وی افزود: انسان وقتی که کار خیری انجام دهد خداوند آن را می‌بیند و در آیات قرآن کریم هم این موضوع در قالب آیه«أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَري‏» مورد تأیید قرار گرفته است.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: نوجوانان زمانی که کار خوبی انجام می‌دهند انتظار دارند که دیگران این کار خیر آن‌ها را ببینند و آن‌ها را مورد تقدیر قرار دهند و اگر مورد تقدیر قرار نگیرند گمان می‌کنند که کار خیر آن‌ها ارزشی ندارد، در حالی که باید گفت همین که خداوند کار خیر آن‌ها را می‌بیند کافی است و نوجوانان باید بدانند که خداوند برای انسان‌ها بهترین ناظر و مهربان‌ترین و دلسوز ترین فرد در عالم است.

 

حجت الاسلام محمدلو با تأکید بر اینکه والدین باید بدانند که نوجوانان و کودکان نیاز شدیدی به دیده شدن دارند، افزود: وقتی نوجوانی قرآن می‌خواند و کار خیر دیگری انجام می‌دهد بهتر است والدین او را مورد تقدیر قرار دهند چون این کار والدین موجب می‌شود که فرزندان به صورت مضاعف برای انجام کار خیر تشویق شوند.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند در این دنیا و در جهان آخرت ثواب کارهای نیک انسان را به او اعطا می کند، گفت: پاداش خداوند به بندگان برای انجام کارهای خیر به دو شکل است که یا به آن‌ها پاداش مادی می‌دهد یا پاداش معنوی و گاهی کار خیر انسان از چنان ارزشی برخوردار است که خداوند به انسان‌ها توأمان پاداش های مادی و معنوی را با هم هدیه می کند.

 

مسؤول دفتر تولیت آستان مقدس قم تصریح کرد: بالاترین کار خیری که خداوند از یک نوجوان انتظار دارند انجام واجبات و نیکی به پدر و مادر است و نوجوانی که این دو رکن را در زندگی خود رعایت می‌کند خداوند به اورا عاقبت به خیر می کند.

 

حجت الاسلام محمدلو با اشاره به اینکه یک نوجوان با کمک به همکلاسی و دوستان خود و با صرف جویی در هزینه هایش می‌تواند بهترین کمک را به دیگران و به پدر و مادر خود داشته باشد، یادآور شد: خداوند در آیات قرآن کریم پاداش مضاعف و بهشت برین را پاداش انسان‌های خیرخواه و خیر در روی زمین عنوان کرده است./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات