۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۳۵۸۷۵

راهپیمایی شیعیان نیجریه با شعار «آزادی شیخ زکزاکی»

هزاران نفر از شیعیان نیجریه در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن سر دادن شعارهایی در حمایت از فلسطین، خواستار آزادی شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان این کشور شدند.
 شیخ زکزاکی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، ابراهیم موسی، مسؤول رسانه‌ای جنبش اسلامی نیجریه دیروز، ۱۱ تیر در بیانیه‌ای اعلام کرد: هزاران نفر از مردم شهرهای سوکوتو، کاتسینا و پوتوسکو صبح روز جمعه قبل از برپایی نماز جمعه در خیابان‌های اصلی با سر دادن شعارهایی در حمایت از فلسطین و شیخ زکزاکی تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار کردند.


وی گفت: در طول راهپیمایی، بیانیه‌ای صادر و میان تظاهر‌کنندگان توزیع شد که در بخشی از آن آمده است «ما امروز در خیابان‌ها تظاهرات می‌کنیم تا اعتراض خود علیه تجاوز و اشغال فلسطین از سوی اسرائیل را نشان دهیم.؛ ما آمده‌ایم تا به دعوت امام خمینی(ره) در سال ۱۹۷۹ مبنی بر اینکه آزادسازی قدس، وظیفه مذهبی مسلمانان است، پاسخ مثبت دهیم».


در این بیانیه همچنین آمده است: ما تقاضای آزادسازی کامل و بلاشرط سرزمین فلسطین شامل قدس شریف و مهیا کردن زمینه بازگشت آوارگان فلسطینی و ممنوعیت ساخت شهرک‌های صهیونیستی و تخلیه فوری آن‌ها را داریم؛ همچنین خواستار آزادی بلاشرط رهبرمان، شیخ ابراهیم زکزاکی و همه زندانیان اعضای جنبش اسلامی در نیجریه هستیم.

 

به گفته موسی این تظاهرات علی‌رغم تهدیدات قبلی نیروهای امنیتی نیجریه مبنی بر دستگیری تظاهرکنندگان، با آرامش خاتمه یافت./982/ب103/د

ارسال نظرات