۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۳۵۸۶۲
آیت الله شبستری:

حجاب نماد فرهنگ عمومی هر جامعه است

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که حجاب نماد فرهنگ عمومی هر جامعه است و فقط گلدسته های مساجد به تنهایی نماد اسلام نیستند، گفت: حجاب و عفاف از ضروریات دین مقدس اسلام است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع متولیان فرهنگی استان با اشاره به فرا رسیدن دهه پایانی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: فرصت‌های باقی مانده از ماه ضیافت الهی را بایستی غنیمت دانست و در جهت قرب الهی استفاده کرد.


وی با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان در جهت ترویج ارزش‌ها و شعائر الهی در جامعه، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مبانی اسلامی و ارزشی که متأسفانه مورد غفلت واقع شده، مسأله عفاف و حجاب است؛ باید توجه داشت که جنگ نرم دشمنان به شدت فرهنگ حجاب را مورد هجمه قرار داده است.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که حجاب نماد فرهنگ عمومی هر جامعه است و فقط گلدسته های مساجد به تنهایی نماد اسلام نیستند، گفت: حجابی که بیشتر برای بانوان ضروری است و عفافی که هم برای بانوان و هم برای مردان تاکید شده است باید مورد توجه ویژه مردم و مسؤولان باشد.


آیت الله شبستری با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج بی‌بند و باری و همچنین ول‌انگاری فرهنگی در جامعه، تصریح کرد: حجاب و عفاف از ضروریات دین مقدس اسلام است، در آیات قرآنی و روایات فراوانی بر اهمیت فرهنگ حجاب و عفاف تاکید شده است، بر این اساس اجمالا باید حرکت های فرهنگی انجام شود. 


وی بی‌توجهی به مقوله عفاف و حجاب را منشأ بسیاری از معضلات اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی دانست و گفت: رواج بدحجابی عامل گسترش منکرات، انحرافات اجتماعی و افزایش طلاق در جامعه است، آنچه که مشهود و ملموس است بدحجابی در جامعه موجب افرایش طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی شده است. 


امام جمعه تبریز با تأکید بر نقش‌آفرینی رسانه ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، یادآور شد: اقدامات فرهنگی به ویژه در عرصه حجاب بایستی از سوی رسانه ها منعکس شود؛ ضمن این‌که در تهیه برنامه های تلویزیونی در سطح کلان به حریم بین نامحرم ها و نحوه گویش ها و برخوردها دقت شود.


آیت الله شبستری با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در سلامت روانی جامعه، گفت: امروز خانواده های شهدا، متدینین، مردم انقلابی نسبت به وضعیت فرهنگی جامعه منتقد و ناراحت هستند و تشکیل تجمعات مردمی برای حمایت از حریم خانواده و حجاب موثر و لازم است./935/202/ب2

 

ارسال نظرات