۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۳۵۸۳۱

راهپیمایی مسلمانان اورلاندو در محکومیت خشونت

مسلمانان ایالت فلوریدا در پارک «دریاچه اولا» در مرکز شهر «اورلاندو» این ایالت گردهم آمدند تا ضمن اعلام همبستگی با جامعه و محکوم کردن هر نوع خشونت، آگاهی مردم در مورد خشونت‌هایی که در سراسر جهان در حال وقوع است را افزایش دهند.
اورلاندو

به گزارش خبرگزاری رسا به ایکنا، مسلمانان در شهر اورلاندوی کالیفرنیا در پاسخ به حمله تروریستی اخیر داعش به یک باشگاه شبانه در اورلاندو و کشته و زخمی شدن بیش از 100 نفر، راهپیمایی کردند.

 

زینب مرچنت، از مسلمانان اهل اورلاندو گفت: هنگامی که اسم اسلامی فرد مسلح حمله کننده به باشگاه شبانه را شنیدم، ترس در وجودم رخنه کرد. از دوستان و خانواده‌ام پیام‌هایی دریافت می‌کردم که حالم را می‌پرسیدند و توصیه می‌کردند که بی سر و صدا زندگی کنم زیرا همه از عواقب این حمله برای جامعه مسلمانان نگران بودند.

 

وی گفت: در ابتدا بسیار سخت بود. نمی‌دانستیم مردم چه واکنشی نشان می‌دهند. گروهی از مسلمانان به بانک‌های اهدای خون برای کمک می‌رفتند و سپس ما نیز این گردهمایی را برگزار کردیم.

 

مسلمانان حاضر در این راهپیمایی علامت‌های زردرنگی با پیام‌های صلح در دست داشتند و اقدامات گروه تروریستی داعش را محکوم کردند.

 

نتایج یک نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد، حاکی از آن بود که پس از کشتار در باشگاه شبانه اورلاندو، از هر 5 فلوریدایی، یک نفر نگرشی منفی نسبت به مسلمانان پیدا کرده است./847/ب102/د

ارسال نظرات