۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۴۳۵۸۰۹
در سال جاری صورت می گیرد؛

تربیت ۵ هزار حافظ قرآن کریم در استان چهارمحال و بختیاری

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال جاری تربیت پنج هزار حافظ قرآن برای این استان در نظر گرفته شده است، گفت: طرح تربیت حافظان قرآن از سال ۹۱ در بقاع متبرکه و امکان مذهبی استان برگزار شده و در قالب این طرح، جمعیت قابل قبولی به سمت حفظ قرآن هدایت شده‌اند.
حجت الاسلام یونس گرجی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام یونس گرجی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به رسالت سازمان اوقاف و امور خیریه در تربیت حافظان قرآن به دستور رهبر معظم انقلاب، از تربیت پنج هزار حافظ قرآن در این استان در قالب مرحله پنجم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سال جاری خبر داد.

 

حجت ‌الاسلام گرجی با تأکید بر اینکه طرح تربیت حفظ قرآن کریم یکی از طرح‌های بزرگ، ماندگار و اثرگذار است که بر اساس مطالبات رهبر انقلاب اسلامی اجرا می شود، گفت: طرح تربیت حافظان قرآن از سال ۹۱ در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان برگزار شده و در قالب این طرح، جمعیت قابل قبولی به سمت حفظ قرآن هدایت شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری تربیت پنج هزار حافظ قرآن برای استان چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: امسال هم در استان چهارمحال و بختیاری با تشکیل ستاد حفظ قرآن، نسبت به نظارت دقیق بر حسن اجرای طرح در همه شهرستان‌ها، بقاع متبرکه و اماکن برگزاری کلاس‌های حفظ اقدام می‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری با اعلام اینکه حفظ قرآن کریم از جزء 30 قرآن کریم آغاز شده و در مراحل پیشرفته‌تر به حفظ چندین جزء می‌رسد، اضافه کرد: دوره‌های آموزش و حفظ در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها، برخی از مدارس آموزش ‌و پرورش و مؤسسات و مراکز فرهنگی و قرآنی برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسؤول افزود: این طرح در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ و اهتمام ایشان نسبت به مسائل مربوط به قرآن کریم و ضرورت حضور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در برنامه‌های قرآنی اجرا می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به نام نویسی طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم در این استان، گفت: طرح تربیت مربی حفظ قرآن زیر نظر مرکز راهبردی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ویژه حافظان کلام وحی به همراه اعطای گواهینامه رسمی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به آغاز نام ‌‌نویسی از داوطلبان شرکت ‌کننده در این دوره، خاطرنشان کرد: این دوره‌ها هر ساله با حضور شرکت‌کنندگان در مرکز راهبردی حفظ قرآن شهر قم برگزار می‌شود که طی سه سال گذشته 80 مربی از سطح استان چهارمحال وبختیاری در این دوره‌ها شرکت و به‌ عنوان مربی حفظ تربیت شده‌اند.

 

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: سهمیه امسال استان چهارمحال و بختیاری در طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم 300 نفر ابلاغ شده که از این تعداد 100 نفر به شهر قم اعزام و مابقی نیز در دوره‌ای که در شهرکرد برگزار خواهد شد شرکت خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: نام نویسی از علاقه‌مندان جهت اعزام به دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم از ابتدای سال جاری آغاز شده و تا ۳۱ تیرماه نیز ادامه دارد و علاقه‌مندانی که حداقل حافظ 5 جزء قرآن کریم و بالاتر بوده می‌توانند با مراجعه به ادارات اوقاف شهرستان محل سکونت خود نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تمامی هزینه‌های دوره برای شرکت ‌کنندگان رایگان است، ادامه داد: پس از نام نویسی از علاقه‌مندان و قبل از اعزام یک آزمون شفاهی و کتبی در استان برگزارمی شود و برگزیدگان با کسب نمره بالای ۷۰ جهت طی دوره به مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم به شهر مقدس قم اعزام می‌شوند و در پایان دوره نیز پس از کسب نمره قبولی گواهینامه پایان دوره دریافت می‌کنند.

 

این مقام مسؤول در پایان یادآور شد: مربیان شرکت کننده در این دوره از سوی اداره کل اوقاف استان برای برگزاری دوره‌های طرح ملی حفظ قرآن کریم در مناطق مختلف استان به کار گرفته می‌شوند./302/9457/ب1

ارسال نظرات