۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۳۵۷۱۸
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

خباثت آمریکا در اجرای برجام تداوم دارد/ بصیرت دینی؛ شاخصه اصلی پیروان جبهه ولایی

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در موضوع برجام آمریکا دست از خباثت و کارشکنی برنمی‌دارد؛ زیرا حقیقت و ذات این کشور گرگ بودن و وحشیگری بوده و گرگ هم هیچ‌گاه میش و مهربان نمی‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به ششم تا دوازدهم تیرماه، هفته حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران امام و انقلاب در هفتم تیر، سوءقصد به جان رهبر معظم انقلاب در ششم تیر، ساقط کردن هواپیمای مسافربری آمریکا و غیره تنها برخی از جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران بوده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده و نشان می‌دهد آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است.

 

وی با بیان اینکه تاریخ آمریکا مملو از جنایت و اقدام علیه بشریت در مناطق مختلف جهان است، اضافه کرد: آمریکا به‌ طور ویژه در ایران حداقل 80 مرتبه اقدام خلاف حقوق بشر انجام داده و دست به جنایت زده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه آمریکا ظالم‌ترین کشور دنیا بوده و در نقاط گوناگون جهان دست به جنایت و خباثت زده است، خاطرنشان کرد: باید مردم جهان چهره پلید و منافقانه آمریکا را شناخته و فریب ژست‌های حقوق بشری این کشور را نخورند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: در منطقه خاورمیانه نیز آمریکا به کمک ایادی منطقه‌ای خود دست به جنایت می‌زند به‌گونه‌ای که اکنون جنایت‌های رژیم آل سعود و وحشیگری‌های گروه‌های تروریستی تکفیری نظیر داعش در سوریه، عراق و یمن تماماً به سرکردگی آمریکا انجام می‌شود.

 

هدف اصلی آمریکا از حمایت گروه‌های تروریستی، رواج اسلام‌هراسی در دنیا است

وی ادامه داد: آمریکا با کمک سایر مستکبران جهانی و ایادی منطقه‌ای قصد دارند با ناامن کردن منطقه خاورمیانه و تقویت گروه‌های تکفیری تروریستی، چهره اسلام رحمانی را خشن و متوحش جلوه کرده و از این طریق به دین اسلام ضربه بزنند تا مانع از موج روزافزون اسلام‌خواهی در دنیا شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: توحش، جنایت و خباثت در ذات آمریکا وجود داشته و این موضوع که برخی گمان می‌کنند روزی روحیه وحشیگری آمریکا کاهش می‌یابد، خیال خام و باطلی بیش نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: در موضوع توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5 و برجام هم آمریکا و هم‌پیمانان این کشور دست از خباثت و کارشکنی برنمی‌دارند؛ زیرا حقیقت و ذات این کشور گرگ بودن و وحشیگری بوده و گرگ هم هیچ‌گاه میش و مهربان نمی‌شود.

 

تحجرگرایی مصیبت بزرگ دین اسلام است

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد، با اشاره به اینکه در طول تاریخ با دو جریان بصیرت دینی و مصیبت دینی روبرو بوده‌ایم، اظهار کرد: اینکه در حال حاضر بسیاری از سران و حکام کشورهای اسلامی به‌طورکلی از رحم و مروت خالی بوده و بدترین ظلم‌ها را علیه ملت مسلمان خود مرتکب می‌شوند، نمونه‌ای از مصیبت دینی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه جریان مصیبت دینی در داخل و خارج ایران هم وجود دارد، اضافه کرد: به عنوان نمونه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در جریان مبارزات، افرادی در داخل کشور مطرح می‌کردند که قیام تنها متعلق به مهدی موعود (عج) بوده و نباید تا زمان ظهور امام زمان برای اسلام قیام کرد درحالی‌که این تفکر نوعی تحجر بود که متأسفانه اکنون هم شمار اندکی از افراد در داخل کشور این تفکر را دارند.

 

وی با بیان اینکه تحجر و ارتجاع، بلا و مصیبت دین اسلام است، خاطرنشان کرد: باید همه مراقب و مواظب باشیم که افکار متحجرانه و ارتجاعی، روحیه انقلابی را از ما نگیرد چراکه فرد متحجر بدون شک بی‌بصیرت هم خواهد بود.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد با اشاره به اینکه در دنیای امروز دو جبهه ولایی و غیرولایی حاکم است، اضافه کرد: مشخصه جبهه ولایی، بصیرت دینی و شاخصه جبهه غیرولایی، مصیبت دینی است.

 

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اگر می‌خواهیم در دنیا و آخرت به رستگاری و فلاح برسیم باید از جبهه ولایت پیروی کرده و با روحیه انقلابی و جهادی در این جبهه علیه جبهه غیرولایی مبارزه کنیم./9314/201/ب2

ارسال نظرات