۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۳۵۴۰۱
مشاور امور خانواده:

اشتغال زن نباید به وظایف وی در خانه لطمه بزند

مشاور امور خانواده گفت: خداوند با توجه به ظرافت و فطرت عاطفی زن، مدیریت و تربیت خانه و خانواده را بر عهده او گذاشته است، پس اشتغال زن نباید به وظایف وی در خانه لطمه بزند.
اشتغال زن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، خانم دوست پناهی مشاور امور خانواده صبح امروز در جمع معتکفان بصیران علوی در بوشهر، درباره اشتغال زنان و نیاز جامعه، گفت: برای رسیدن به سبک زندگی سالم اسلامی باید هدف را تعیین کنیم، برنامه ریزی کرده و برنامه ریزی را مدیریت کنیم.

 

دوست پناهی با توجه به اهداف اشتغال زن در جامعه، بیان کرد: استقلال مالی، بحث حفظ و ارتقای شأنیت اجتماعی زن و ضروریت حضور زن در بعضی مشاغل خاص از اهداف شاغل بودن زن است.

 

وی با اشاره به اینکه در وهله اول اشتغال زن نباید به وظایف آن ها در خانه لطمه وارد شود، تأکید کرد: بر همین اساس خداوند با توجه به ظرافت و فطرت عاطفی زن، مدیریت و تربیت خانه و خانواده را بر عهده او گذاشته است.

 

کارشناس امور خانواده عنوان کرد: یک زن چه در منزل و چه در محل کار اگر از حد و مرز وظایف خود فراتر رود، به یقین دودش در چشم خود او می رود و بیشترین ضربه را در این بین زن و جامعه می خورد.

 

دوست پناهی ادامه داد: اصل اشتغال مشکلی ندارد، البته نه هر شغلی ولی رسیدن به اهداف اشتغال نباید به اصل و ریشه خانواده آسیبی برساند.

 

مشاور امور خانواده درباره رمز موفقیت در زندگی، گفت: برای رسیدن به یک زندگی ایده آل باید اهداف خود را از ازدواج و اشتغال مشخص کرده، آن ها را اولویت بندی کنیم، در نتیجه طبق اولویت بندی ها عمل کنیم.

 

وی عصاره دوام زندگی ها را از منظر آیت الله بهجت اینگونه بیان کرد: وای بر زنی که اقتدار مردش را بشکند و وای بر مردی که دل همسرش را بشکند./846/203/ب2

ارسال نظرات