۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۳۴۹۹۰
رییس مجلس مطرح کرد؛

ارتباط سعودی‌ها با گروهک‌های شرق کشور

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نظام با چشم باز برجام را انتخاب کرد اما نباید به اندیشه ای که امریکا در پس برچام دارد بی توجه بود.
آیت الله ‌آملی لاریجانی در همایش قوه قضاییه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز در همایش هفته قوه قضاییه که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به کارشکنی که امریکا در پسا برجام دارد گفت: نظام با چشم باز و بینا برجام را انتخاب کرد اما نباید به اندیشه ای که امریکا در پس برجام دارد بی توجه بود که از وجوه آن عدم اجرای کامل تعهدات طرف امریکایی در رفع تحریم های بانکی است.

 

وی گفت: طرف امریکایی عملیات سیاسی دیگری برای نفوذ انتخاب کرده که معطوف به تسلط بر کشورها و قدرت نمایی نظامی است تا با ایجاد اضطراب از تعامل دیگر کشورها با جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند.

 

لاریجانی افزود: بخش دیگر این دیپلماسی ایجاد فشار بر پایه خلق بحران در منطقه است که همپیمانان استکبار از جمله سعودی ها با خرید سلاح و تجهیز تکفیری ها و تروریسم های شرقی و غربی در عین شکست در یمن و سوریه سعی در ایجاد بحران در منطقه دارند.

 

رییس مجلس با اشاره به عدم کارایی لازم راهکارهای موجود برای مواجهه با روند جهشی تروریسم گفت: امروزه حضور تروریسم سیر صعودی پیدا کرده و نیاز به ارتقاء راهکارهای موجود احساس می شود.

 

لاریجانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها خیلی از آتشی که بین ایران و عربستان پیش آمده بدشان نمی‌آید و می‌خواهند ادامه یابد، تصریح کرد: شاید در ظاهر آمریکایی‌ها از این اختلاف‌نظر بین ایران و عربستان ابراز نگرانی کنند اما در عمل اقدامی را شاهد نیستیم، با پدیده سیاسی نسبتا میان‌مدتی مواجه هستیم، به هیچ وجه ما این پدیده را کوتاه مدت نمی‌دانیم و نمی‌بینیم و هدف اصلی آنان فشار بر جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه روند جریان‌های تروریستی در منطقه نشان می‌دهد موضوع تروریسم هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رو به گسترش است، یادآور شد: بعید به نظر می‌رسد که موضوع تروریسم به نحو کوتاه‌مدت، علاج‌پذیر باشد، با یک بحران تروریستی حداقل میان‌مدت در منطقه مواجه هستیم و هر روز جلوه جدیدی از تروریسم در منطقه را می‌بینیم.

 

رییس مجلس خاطرنشان کرد: سعودی‌ها با برخی از گروهک‌های بی‌آبروی منطقه در شرق کشور تماس‌هایی داشتند تا سر و صدایی ایجاد کنند، همچنین برخی ضد انقلاب هم با برخی گروهک‌های تروریستی در غرب کشور تماس گرفتند تا آنجا سر و صدا ایجاد کنند، از این جهت باید خیلی توجه کرد، اگر می‌بینیم دیگران به دنبال آن هستند که در داخل کشور اقتدار جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کنند، باید تلاش کنیم این اتفاق نیفتد.

 

لاریجانی خواستار تلاش مضاعف برای ساماندهی اقتصاد و آینده کشور شد و همچنین از تلاش ها و خدمات دستگاه قضا تشکر کرد و گفت: گزارش‌ها حکایت از آن دارد که قوه قضاییه یک مسیر تکاملی مثبتی را در حال طی کردن است، ما قضات با وجدانی در قوه قضاییه داریم که تلاش می‌کنند قانون اجرایی شود، باید در برابر این قضات باوجدان در کشور که عامل اقتدار قوه قضاییه و نظام هستند، تعظیم کنیم.

 

لاریجانی با بیان اینکه متاسفانه منافذ زیادی در کشور برای قاچاق دیده شده است، گفت: مناطقی که در مرزها برای تبادل کالا در نظر گرفته شده کارکرد دیگری پیدا کرده است و نشان می‌دهد این مناطق به قاچاق کالا تبدیل شدند،/819/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات