۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۳۴۵۵۷
آیت الله علما:

نهج البلاغه مجموعه ای از سنگین ترین کلمات علمی، توحیدی و صفات خداوند است

آیت الله علما گفت: الهیات و ظریف ترین مسائل به زیبایی در نهج البلاغه بیان شده است، سنگین ترین کلمات علمی و توحیدی و حقایق اسما و صفات خدا در نهج البلاغه وجود دارد.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در جمع روزه داران مسجد حاج شهبازخان کرمانشاه، ابراز داشت: عبادت عقلانی، عبادت توأم با بصیرت است که بر وجود انسان اثر گذار است.

 

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: عبادت انسان باید عقلانی و منحصر به خدا و رسول گرامی اسلام(ص) باشد.

 

وی با اشاره به عظمت کتاب نهج البلاغه، بیان داشت: الهیات و ظریف ترین مسائل به زیبایی در نهج البلاغه بیان شده است، سنگین ترین کلمات علمی و توحیدی و حقایق اسما و صفات خدا در نهج البلاغه وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمام خطبه های امام علی(ع) حاوی بزرگ ترین و برترین حقایق جهان است لذا نهج البلاغه معجزه و کرامت است و کلمات امیرمؤمنان(ع) بیانگر کرامات و عظمت آن حضرت است.

 

آیت الله علما با اشاره به خطبه 84 نهج البلاغه اظهار داشت: توحید و تفسیر قرآن کریم مخصوص امام علی (ع) بوده و ایشان اولین مفسر قرآن کریم بودند.

 

امام جمعه کرمانشاه افزود: به گفته علامه طباطبایی رسول خدا 12 هزار صحابی داشتند که در این میان حضرت علی (ع) می درخشید، اکنون بیش از 1400 سال از صدر اسلام می گذرد اما خصوصیات و ویژگی های حضرت علی (ع) در میان تمام افکار و ادیان مختلف می درخشد، امیرمؤمنان(ع) خزانه عدل الهی است.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه یادآور شد: نهج البلاغه بر تفکر و عمل جامعه اثرگذار است و پس از گذشت سال ها هنوز در میان مردم جهان مشتاقان فراوانی دارد.

 

وی ادامه داد: عبادت باید مشتاقانه و با تمام وجود صورت گیرد، نتیجه عبادت عقلانی کنار رفتن پرده های حجاب است به گونه ای که برزخ و قیامت روشن و بهشت و محاسبه اعمال با دیده دل قابل رویت می شود.

 

آیت الله علما در پایان گفت: شیعیان و اهل تسنن به امام علی (ع) ارادت دارند، عبادت امیر عبادت عقل و جوهر است و از فهم و درک ما به دور است، حضرت علی (ع) می فرماید هیچ چیزی را ندیدم در عالم، مگر خدا را با او دیدم، این نگاه خدایی و الهی است و تقوای الهی موجب پر شدن اندوخته انسان و عاقبت بخیری است./857/202/ب2

ارسال نظرات