۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۳۴۵۳۶

بازداشت ۳۴۳ فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست از آغاز ماه رمضان تاکنون

مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست بدون در نظر گرفتن حرمت ماه مبارک رمضان همچنان به بازداشت فلسطینیان در شهرها و روستاهای استان های کرانه باختری و قدس نوار غزه ادامه می دهند.
صهیونیست

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اطلاع رسانی فلسطین، مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست بدون در نظر گرفتن حرمت ماه مبارک رمضان همچنان به بازداشت فلسطینیان در شهرها و روستاهای استان های کرانه باختری و قدس نوار غزه ادامه می دهند.

 

این نهاد فلسطینی در بیانیه ای تاکید کرد که نظامیان اسرائیلی از آغاز ماه مبارک رمضان به سرکوب و شکنجه اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیلی ادامه می دهند.

 

در این بیانیه می خوانیم که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون دست به 343 مورد بازداشت زده اند که 330 مورد از این بازداشت ها در کرانه باختری و قدس صورت گرفته است.


در این بیانیه تصریح شده است که در میان بازداشت شدگان 3 مادر و بیش از 60 کودک زیر 18 سال دیده می شوند که خردسال ترین آنها مروان شرباتی 10 ساله است.

 

طبق این بیانیه، نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس از آغاز ماه رمضان به سرکوب ماهیگیران فلسطینی در نوار غزه نیز ادامه می دهند، آنان از آغاز ماه مذکور تاکنون 13 ماهیگیر فلسطینی را اسیر کرده و به بندر اشدود در سرزمین های اشغالی 1948 انتقال داده اند.

 

این اقدام در حالی صورت می گیرد که 22 اسیر بیمار فلسطینی در درمانگاه زندان اسرائیلی الرمله با مرگ دست و پنجه نرم می کنند. اوضاع جسمی این اسرا روز به روز وخیم تر می شود.


یکی از وکلای مدافع حقوقی کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که 22 تن اسیر فلسطینی در این درمانگاه نیمه جان شده اند و هر لحظه احتمال دارد به شهادت برسند.


حنان الخطیب خواستار تلاش جدی برای آزادی هر چه فوری این اسرا شدند./982/ب102/د

ارسال نظرات