۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۳۴۴۸۵
استاد حوزه علمیه:

اسلام بدون ولایت اسلام نیست

استاد حوزه علمیه اراک و قم گفت: کسانی که ولایت را قبول ندارند ایمانشان با مشکل مواجه است، همانطور که اسلام بدون ولایت اصلا اسلام نیست.
حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا کارشناس امور دینی در استان مرکزی

حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا، استاد حوزه علمیه و کارشناس مذهبی و امور دینی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، اهمیت قبول داشتن بحث ولایت خدا، رسول الله (ص) و امیرمؤمنان(ع) ضرورتی مهم است.

 

کسانی که ولایت را قبول ندارند ایمانشان با مشکل مواجه است

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: کسانی که ولایت را قبول ندارند ایمانشان با مشکل مواجه است، همانطور که اسلام بدون ولایت اصلا اسلام نیست.

 

کارشناس مذهبی و امور دینی استان مرکزی اظهار داشت: زمانی که خداوند می خواست حضرت علی (ع) را از عرش به زمین بیاورد فرشته ها جمع شده و تظاهرات کردند که علی (ع) را خداوند به زمین نیاورد.

 

مقام والای شهدای کربلا

حجت الاسلام الهامی نیا با اشاره به مقام والای شهدای کربلا گفت: حبیب بن مظاهر در کربلا در مقابل سه امام یعنی امام باقر(ع)، امام سجاد(ع) و امام حسین(ع) بدنش را تکه تکه کردند و امام سجاد (ع) بدن وی را دفن کرد.

 

این کارشناس مذهبی یادآور شد: علم امام شناسی حبیب بن مظاهر هم بالا بوده است که از امام حسین (ع) سئوال پرسیده شما قبل از خلقت آدم در کجا بودید؟

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امام حسین (ع) در پاسخ حبیب فرموده اند: ما شبهه هایی نورانی دور عرش خداوند بوده ایم، پس باید به این نکته توجه کرد که شهدای کربلا چقدر شرف پیدا کرده بودند که به این مقام نائل آمدند.

 

فرشته ها زودتر از آدمیان برای علی (ع) گریستند

حجت الاسلام الهامی نیا خاطر نشان کرد: خداوند تمثالی از علی (ع) را در آسمان چهارم آفرید و فرشته ها هر روز صبح به زیارت این تمثال می آیند و وقتی در شب نوزدهم حضرت علی (ع) ضربت خوردند فرق تمثالشان در آسمان نیز شکافته شد.

 

استاد حوزه علمیه اراک و قم با بیان اینکه فرشته ها زودتر از آدمیان برای علی (ع) گریستند و با شکافته شدن فرق حضرت علی (ع) تمام فضائل و کمالات نیز شکافته شد، اظهار داشت: پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) فرمودند: هر کسی با تو بجنگد با من جنگیده و هر کسی با من بجنگد با خدا جنگیده است.

 

حجت الاسلام الهامی نیا با اشاره به مظلومیت علی بن ابیطالب (ع)، تصریح کرد: هر کسی در دنیا چهار شاهد داشته باشد حق خود را خواهد گرفت، ولی به علی (ع) با داشتن صدها شاهد در غدیر خم حقش را ندادند.

 

استاد حوزه علمیه اراک و قم ابراز کرد: هر چه کمالات است خداوند در وجود علی (ع) آفریده است و قبول داشتن ولایت ایشان راه بهشت و کامل کننده دین است.

 

حضرت علی (ع) معیاری برای ایمان و نفاق است

این کارشناس امور دینی عنوان کرد: از امام صادق (ع) دلیل کنیه اباالقاسم برای پیامبر (ص) سئوال شده که ایشان فرموده اند: علی (ع) تقسیم کننده بهشت و جهنم است و این کنیه به این دلیل به پیامبر(ص) داده شده است.

 

حجت الاسلام الهامی نیا با بیان اینکه اسم فرقان نام قرآن و فاروق نام علی (ع) است، تصریح کرد: امیرالمومنین فقط مخصوص علی بن ابیطالب (ع) و به معنی کسی که همه معارف الهی را یاد داده است می باشد.

 

کارشناس مذهبی و امور دینی استان مرکزی با بیان اینکه دشمنان نام و لقب علی (ع) را دزدیدند و بر خود نام امیرالمومنین را نهادند در حالی که عیاشی می کردند و شراب می خوردند، مسلمانی که علی (ع) را قبول نداشته باشد می شود داعش و جهاد نکاحی را فتوا می دهد، در حالی که داعش دست پروده خود استکبار است.

 

استاد حوزه علمیه اراک و قم در ادامه با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) معیاری برای ایمان و نفاق است، ابراز کرد: اگر کسی ولایت علی (ع) را قبول نداشته باشد همچون داعش به بیراهه رفته و چیزی دستگیرش نخواهد شد./842/302/ب2

ارسال نظرات