۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۴۳۳۴۳۱
رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد تأکید کرد؛

همکاری و تعامل دستگاه‌های خراسان شمالی در برگزاری برنامه‌های قرآنی افزایش یابد

رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با اشاره به نقش و تأثیر برنامه‌های قرآنی در ترویج آموزه‌های اسلامی در جامعه خواستار افزایش تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌های فرهنگی مذهبی خراسان شمالی در برگزاری برنامه‌های قرآنی شد.
حجت الاسلام مهدوی پور- رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور، رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد، امروز در نشست مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، با قدردانی از برنامه‌های قرآنی این نهاد، برای همکاری بیشتر اساتید و دانشجویان دانشکده علوم قرآنی بجنورد درزمینهٔ فعالیت‌های قرآنی در استان اعلام آمادگی کرد.

 

وی افزود: دانشکده علوم قرآنی بجنورد آماده است تا در راستای برگزاری آزمون‌های قرآن و عترت، برگزاری نمایشگاه اعجاز قرآن کریم، برگزاری هفته قرآن و عترت و تعامل و حمایت از مؤسسات قرآن و عترت استان همکاری بیشتری با نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور با اشاره به نقش و تأثیر برنامه‌های قرآنی در ترویج آموزه‌های اسلامی در جامعه خواستار افزایش تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌های فرهنگی مذهبی خراسان شمالی در برگزاری برنامه‌های قرآنی شد.

 

حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این نشست، با اشاره به لزوم تعامل بیشتر این نهاد با دانشگاه علوم قرآنی بجنورد در راستای برگزاری و اجرای فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: در این زمینه از مقالات و پایان‌نامه‌های علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی بجنورد حمایت می‌کنیم.

 

وی با قدردانی از اجرای فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم قرآنی بجنورد خواستار تعامل و همکاری بیشتر این دانشکده با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان شد.

 

ثابت‌قدم وحید از برگزاری هفته قرآن و عترت در آذرماه امسال خبر داد و افزود: در این راستا نیازمند برنامه‌ریزی و همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی استان هستیم.

 

حجت‌الاسلام احمد محمدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای برگزاری در هفته قرآن و عترت در استان، اظهار کرد: برگزاری جشنواره فیلم و عکس، جشنواره شعر و ادبیات قرآن و عترت، جشنواره نمایش و تئاتر قرآن و عترت، جشنواره هنرهای تجسمی قرآنی، جشنواره پژوهشی فراخوان مقالات و پایان‌نامه‌ها با موضوع قرآن و عترت و موضوع ویژه سبک زندگی و شعار سال از منظر قرآن و اهل بیت، مسابقات آواها و نغمه‌های قرآنی و جشنواره و مسابقات قرآنی با مرکزیت شهرستان راز و جرگلان در رشته‌های تلاوت و حفظ ازجمله برنامه‌های موضوعی هفته قرآن و عترت نام در خراسان شمالی هستند.

 

وی همچنین برگزاری یادواره شهدای قرآن و عترت، برگزاری دومین آیین تکریم و تجلیل از فعالان و چهره‌های قرآنی، رونمایی کتاب معرفی چهره‌های قرآنی استان، نمایشگاه روز قرآنی دانش‌آموز، زنگ انشاء قرآنی و نمایشگاه دستاوردهای جشنواره‌های هفته قرآن و عترت و بخش کتب و نرم‌افزار محصولات فرهنگی و آثار هنری را از اهم برنامه‌های جنبی هفته قرآن و عترت خراسان شمالی ذکر کرد.

 

گفتنی است، واگذاری جشنواره پژوهشی به دانشگاه علوم قرآنی بجنورد که یکی از برنامه‌های موضوعی هفته قرآن و عترت است، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علوم قرآنی بجنورد و عضویت اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم قرآنی در کمیته‌ها و جلسات قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود./9314/202/ب3

ارسال نظرات