۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۳۳۴۲۷
امام جمعه شهرستان آوج:

خارج ساختن عربستان از لیست سیاه طبل رسوایی سازمان ملل را به صدا درآورد

امام جمعه شهرستان آوج با بیان این‌که خروج عربستان سعودی از لیست سیاه ناقضین حقوق کودکان ماهیت سازمان‌های بین‌المللی را افشا کرده است، گفت: این حرکت غیرانسانی طبل رسوایی سازمان ملل را به صدا درآورد.
حجت الاسلام سید ضیاءالدین هاشمی حجت الاسلام سید ضیاءالدین هاشمی

حجت الاسلام سید ضیاءالدین هاشمی، امام جمعه شهرستان آوج در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین, درباره اقدام سازمان ملل نسبت به خارج ساختن نام عربستان سعودی از لیست سیاه ناقضین حقوق کودکان، گفت: این اقدام ماهیت و وابستگی سازمان ملل را برای مردم جهان ثابت می‌کند و نشان می‌دهد که این سازمان تا چه اندازه در تصمیماتش تحت تاثیر نظر مستکبران، پول و نفوذ قدرت‌ها است.


وی با اشاره به پشت پرده چرخش سازمان ملل، ابراز داشت: در رابطه با این چرخش سازمان ملل، پشت پرده‌ای که نیاز به تحلیلی پیچیده داشته باشد، وجود ندارد،  رابطه دوستی میان عربستان سعودی و آمریکا و رژیم صهیونیستی این پشت پرده را آشکار می‌سازد.


امام جمعه شهرستان آوج در ادامه افزود: عربستان سعودی مجری توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است و اقداماتی مانند پشتیبانی از داعش را در راستای اهداف آنان انجام می‌دهد، در سازمان ملل نیز با اعمال نفوذ آنان و حق السکوت دادن به کشورهایی که حق رأی در سازمان ملل را دارند، بویژه برخی کشورهای اسلامی که تنها نام اسلامی را یدک دارند تسلیم شده و بر اساس منافع رؤسای خود رأی می‌دهند.


وی درباره میزان نقش پول و دیپلماسی دلار در تصمیم گیری‌های سازمان های بین‌المللی بیان کرد: خارج ساختن نام عربستان سعودی از لیست سیاه به دلیل تهدید مالی، طبل رسوایی سازمان ملل را کوبید، زیرا نهادی که وظیفه حمایت از حقوق پایمال شده افراد را به عهده دارد به جای حقوق افراد پول و قدرت را عامل تصمیم گیری قرار داده است.


حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: این اقدام امید افرادی که به نهاد‌های بین‌المللی امید بسته بودند را نا امید کرد و نشان داد که لازم است ملت‌ها به فکر ایجاد نهادهایی بی طرف باشند که البته این امر تا هنگامی که کشورها به جای وابستگی به ملت خود به پول و قدرت خارجی وابسته هستند، تحقق نخواهد یافت.


وی با اشاره به پیام این اقدام سازمان ملل برای مردمی که به آن امید بسته بودند ابراز داشت: مردم انقلابی و رهبر معظم انقلاب پیش از این نیز از ناکارآمدی نهادهای بین‌المللی آگاه بودند، اگر افرادی هم به این سازمان‌ها امیدوار بودند باید بدانند که نمی‌توان نسبت به سازمانی که وابسته پول و زور بیشتر است امیدوار بود.


حجت الاسلام هاشمی در پایان گفت: ‌لازم است افراد قشرهای مختلف سخن رهبری را پیگیری کنند و بدانند که علاج حل مشکلات ما اقتدار کشور در زمینه‌های مختلف است، یعنی تکیه بر توانمندی های داخلی به جای امید بستن به دیگران و سازمان‌ها و تفاهم نامه‌ها و قراردادهای مختلف./۹۵۵/203/ب2

ارسال نظرات