۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۳۳۳۴۲
هم‌زمان با پانزدهم رمضان؛

جشن میلاد امام حسن در ۱۸ امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با پانزدهم رمضان، سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)، جشن ولادت امام دوم شیعیان در 18 امامزاده شاخص شهرستان‌های مختلف این استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های قرآنی، با اشاره به در پیش بودن پانزدهم رمضان، سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: به این مناسبت، جشن‌های شادمانی با شرکت مسؤولان و اقشار مختلف مردم در 18 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: این جشن‌ها ساعت 19 روز سی و یکم خردادماه به صورت هم‌زمان در این امامزاده‌ها برگزار شده و پس از آن نیز سفره‌های کریمانه افطار در این اماکن مقدس برپا می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به لزوم تبلیغ و ترویج بیش از پیش سفره‌های ساده افطار، بر انجام وقف در این زمینه تأکید کرد و افزود: نهاد اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی تلاش می‌کند موقوفاتی را درزمینهٔ افطاردهی ساده در بقاع متبرکه استان به ثبت برساند.

 

به گفته وی البته امسال و هم‌زمان با ماه رمضان در قالب طرح «دست‌های مهربانی» با مشارکت خیران و نیکوکاران تعدادی بسته‌های غذایی در بین نیازمندان مناطق مختلف استان توزیع خواهد شد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به برنامه‌های نهاد اوقاف و امور خیریه برای لیالی قدر، خاطرنشان کرد: به مناسبت این شب‌ها برنامه‌های ویژه‌ای در آستان مقدس امامزاده‌های شاخص استان تدارک دیده شده که در این برنامه‌ها از ظرفیت روحانیان برگزیده کشوری و مداحان شاخص استانی استفاده می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در جوار امامزاده‌های استان با عاملیت نهاد اوقاف و امور خیریه، از صدور دو هزار و 700 فقره گواهینامه پایان دوره آموزشی قرآن در خراسان‌شمالی خبر داد.

 

وی افزود: این تعداد گواهینامه پایان دوره آموزشی قرآن در مرحله چهارم طرح تربیت حافظان استان در 10 رشته برای داوطلبانی که در آزمون کتبی و شفاهی شرکت کرده و مؤفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شده‌اند صادر شده است.

 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در مرحله چهارم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان و در آزمون پایانی این طرح که اسفندماه پارسال برگزار شد بیش از چهار هزار قرآن آموز شرکت داشتند.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: این تعداد در 10 رشته حفظ جزء 30، جزء 30 و یک، جزء 30، یک و دو، حفظ پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم، حفظ 150 موضوع و حفظ 300 موضوع شرکت کرده بودند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی تصریح کرد: از تعداد کل شرکت‌کنندگان در آزمون پایانی مرحله چهارم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در استان دو هزار و 700 نفر مؤفق به کسب نمره بالاتر از 70 شده که به آن‌ها گواهینامه قرآنی پایان دوره اعطا می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات