۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۴۳۲۷۲۳
استاد حوزه علمیه:

حضرت خدیجه مدافع سر سخت ولایت بود

استاد حوزه علمیه همراهی با پیامبر در سخت ترین شرایط و تحریم‌ها را از ویژگی‌های مهم حضرت خدیجه(س) دانست و گفت: این ویژگی نشان می‌دهد که ایشان افزون بر دفاع از خط نبوت و توحید، مدافع سر سخت ولایت نیز بودند.
حضرت خدیجه(س)

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جواد محمد صادق، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه چهارشنبه 26 خرداد در جمع اساتید و طلاب خواهر که به مناسبت رحلت جانگداز حضرت خدیجه(س) در تالار شیخ صدوق(ره) آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: حضرت خدیجه(س) همه ثروت و اموال خود را در تحقق بزرگ ترین انقلاب توحیدی به کار گرفت و این امر در پیش برد انقلاب توحیدی بسیار حائز اهمیت است.

 

استاد حوزه علمیه همراهی با رهبری در سخت ترین شرایط و تحریم‌ها را از خصوصیات مهم حضرت خدیجه(س) دانست و اظهار داشت: این ویژگی نشان می‌دهد که ایشان افزون بر دفاع از خط نبوت و توحید، مدافع سر سخت ولایت نیز بودند.

 

حجت الاسلام محمد صادق با اشاره به آیه 67 سوره مائده که خداوند می‌فرماید: يَأَيهَا الرَّسولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْك مِن رَّبِّك وَ إِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْت رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُك مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا يهْدِى الْقَوْمَ الْكَفِرِينَ، گفت: خداوند در این آیه به پیامبر(ص) دستور می‌دهد تا فرمان الهی را که تعیین جانشین است به مردم ابلاغ کند و این دستور نشان از اهمیت و جایگاه ولایت در نزد خداوند متعال دارد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز طلاب معزز باید به تأسی از این بانوی بزرگوار از خط ولایت دفاع کنند، اظهار داشت: شناخت معارف و مطالعات بیشتر در این زمینه سبب توانمندی طلاب در دفاع از جایگاه ولایت می‌شود و امروز نباید از این مهم غفلت شود.

 

وی افزود: بانوان طلبه علاوه بر زهد و اخلاص باید در تربیت فرزندان ولایی تلاشی وافر داشته باشند تا بتوانند بدین گونه از خط ولایت دفاع کنند.

 

شایان ذکر است آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شب رحلت جانگداز حضرت خدیجه(س) میزبان هزار بانوی طلبه و اساتید بزرگوار بر سر سفره افطاری سیدالکریم(ع) بودند./202/813/ب1

ارسال نظرات