۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۲۴۶۳۳
آیت الله نوی همدانی در کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان:

اقتدار نظام اسلامی مرهون رهبری حکیمانه و شجاعانه حضرت ‌آیت الله خامنه ای است

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با بیان این که نظام قدرتمند اسلامی و آرامش و امنیت کنونی به برکت خون های پاک شهدا است، تصریح کرد که نظام اسلامی با وجود رهبری حکیمانه و شجاعانه آیت‌الله خامنه‌ای بسیار قدرتمند است.
آیت الله نوری همدانی آیت الله نوری همدانی آیت الله نوری همدانی در کنگره 8 هزار شهید استان گیلان آیت الله نوری همدانی در کنگره 8 هزار شهید استان گیلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در کنگره ملی 8 هزار شهید استان گیلان با بیان این که زمانی شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) در خفقان به سر می بردند، گفت: امروز این پیروان می توانند آزادانه عمل کنند.

 

وی با تجلیل از تاریخ پر افتخار استان گیلان افزود: کنگره امروز شهدا در ریشه در تاریخ گیلان و محبت و ولایتمداری افراد این دیار دارد، مردم ولایتمدار و آرمان گرای گیلان باید همواره ریشه عمیق خود را حفظ کنند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: حضرت نسبت به کارهای خلیفه ظالم زمان خودشان بی تفاوت نبودند بلکه نظارت لازم را داشتند؛ هرچه شهدا، ایثارگران و جهادگران می دانند از مکتب اهل بیت(ع) آموخته اند.

 

وی ادامه داد: کسانی که در مسیر الله گام بردارند اولیاءالله هستند اما کسانی در راه طاغوت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قدم بردارند از مسیر خارج می شوند، انسان باید در مسیر کوبیدن و مبارزه با مستکبر و ظالم گام بردارد؛ امام کاظم(ع) فرمودند که هرکس دوست داشته باشد ظالم و مستکبری پا برجا بماند جزو آنها محسوب می شود.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که خوشبختانه اسلام ناب محمدی در ایران اسلامی حاکم است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران هدیه ای است که خداوند متعال به ملت ارائه کرده است و ما وظیفه داریم از همه جهت از این انقلاب حفظ و حمایت کرده و نگهداری کنیم.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که نظام قدرتمند اسلامی و آرامش و امنیت کنونی به برکت خون های پاک شهدا است، تصریح کرد که نظام اسلامی با وجود رهبری حکیمانه و شجاعانه آیت‌الله خامنه‌ای بسیار قدرتمند است؛ مردم ایران نیز با خود باوری در مقابل استکبار ایستاده اند و در نتیجه این خودباوری توانستند انرژی هسته‌ای را تسخیر کرده و با ساخت موشک‌ها لرزه به اندام دشمن بیندازند.

 

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی زمینه برای ظهور امام زمان(عج) است که حضرت امام(ره) نیز با این دید به انقلاب نگاه می کردند، امام کاظم(ع) در روایتی فرمودند از قم مردی بر می خیزد و مردم را به حق دعوت می کند، دور او کسانی جمع می شوند که همانند آهن محکم هستند که گردبادها آن ها را به حرکت در نمی آورد و در راه هدف خود استقامت داشته و خسته نمی شود و ترس به خود راه نمی دهند.

 

این مرجع تقلید با تجلیل از شخصیت علمی و انقلابی آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: بیش از 50 سال با آیت الله قربانی آشنایی داریم، ایشان توانسته باقلم خود و نوشتن کتاب های متنوع خدمت بزرگی انجام دهد، از نظر تعهد انقلابی و فکر و فرهنگ نیز ایشان فردی برجسته است.

 

وی اضافه کرد: زنان نیز پا به پای مردان در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند و نقش ویژه ای ایفا کردند، وظیفه ما این است که از خانواده های شهدا تجلیل و تکریم کنیم و خاطره شهدا را زنده نگه داریم/1323/پ202/ج

ارسال نظرات