۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۴۲۳۳۴۵
امام جمعه کوهرنگ:

مواضع به حق ایران در عرصه‌های بین‌المللی قابل تغییر نیست

امام جمعه کوهرنگ با تأکید بر این که مواضع به حق ایران در عرصه‌های بین‌المللی قابل تغییر نیست، گفت: پرداختن به مقوله اقتصاد مقاومتی و تلاش برای اجرا کردن سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در این زمینه ضروری است.
امام جمعه کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، شامگاه سه شنبه، 7 اردیبهشت ماه، در نشست بصیرتی جمعی از بسیجیان و فرماندهان پایگاه های مقاومت سپاه این شهرستان، با تأکید بر این که جوانان از مطالعه کردن تاریخ انقلاب اسلامی ایران به هیچ عنوان نباید غفلت کنند، گفت: آمریکا از ابتدای شکل گیری این انقلاب تاکنون جز شرارت از خود، تابلو دیگری به ما نشان نداده است و گزندگی این عقرب جداره، خصلت ذاتی اوست و امروز دزدی آشکاری را در انظار جهانیان انجام داده و به‌ عنوان دزد سر گردنه به اموال ملت ایران دست‌درازی کرده است و این جای تأسف دارد.

 

وی با بیان این که کاخ سفید با حکم دیوان عالی آمریکا به دو میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌ شده ایران به اتهامی واهی دست‌درازی کرده و به اعتراض بانک مرکزی ایران هم توجه نکرده است، افزود: نمونه دیگری از خوی استکباری آمریکا را می‌توان در این مسأله جستجو کرد که راجع به حکایت تروریستی یازده سپتامبر، گروه حقیقت‌یاب، گزارشی هشتصد صفحه‌ای تنظیم کرده است که حداقل 28 صفحه از آن بر نقش مستقیم رژیم تروریست‌پرور آل‌سعود تصریح دارد، اما آمریکایی‌ها این 28 صفحه را محرمانه اعلام می‌کنند و منتشر نمی‌کنند.

 

امام‌ جمعه کوهرنگ ادامه داد: آمریکایی‌ها همواره به‌ صورت یک بام و دو هوا عمل می‌کنند، رژیم پوسیده و بی‌ریشه آل‌یهود را زیر چتر حمایتی خود گرفته‌اند و در جنایت‌های فاجعه‌بار در بمباران مردم بی‌دفاع و بی‌گناه یمن از آن حمایت می‌کنند و اروپا را هم کورکورانه به دنبال خود می‌کشند، آن‌ها را از ملت ایران می‌ترسانند و هر روز فشارهای خود و مزدورانش را علیه ملت ایران افزایش می‌دهند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به گوشه‌ای از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد و اعتماد به آمریکا عاقبت خوشی را در نهایت نخواهد آورد»، اضافه کرد: تاریخ انقلاب اسلامی ایران نیز گویای همین مطلب است.

 

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تأمل پیرامون این تذکر روشن، صریح و سنجیده رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و بیان داشت: تشریح این مسائل در جمع مسؤولان کشور و خطاب به کسانی‌ که مسائل کشور را بر عهده گرفته‌اند، به معنای واقعی حائز اهمیت است.

 

وی با بیان این که تشریح نکات مورد اشاره در جمع مسؤولان و مقامات عالی‌رتبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در واقع یک نوع تبیین سیاست جمهوری‌ اسلامی در ارتباط با ایادی استکبار جهانی است، گفت: بنابراین مواضع بر حق ما در عرصه‌های بین‌المللی قابل تغییر نیست.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ با اظهار این که مطالب مورد اشاره در داخل کشور هم باید تبیین و تفسیر شود، خاطرنشان کرد: بنابراین ضمن این که به غیر قابل اعتماد بودن دول غربی صحه گذاشته می‌شود، باید برای رشد و پیشرفت با عنایت به ظرفیت‌های درونی گام برداشت.

 

این مقام مسؤول بر ضرورت تکیه کردن به ظرفیت‌های داخلی، بدون تکیه داشتن به کمک‌ها و حمایت‌های خارجی تأکید و تصریح کرد: تنها در این صورت می‌توان بر مشکلات مختلف موجود غلبه کرد، همچنین رشد و شکوفایی اقتصادی را به منصه ظهور رساند.

 

وی بر ضرورت پرداختن به مقوله اقتصاد مقاومتی و تلاش برای اجرا کردن سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در این زمینه تأکید و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بهترین نسخه برای برون رفت از شرایط فعلی است.

 

امام جمعه کوهرنگ در بخش پایانی سخنان خود متذکر شد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های بعد از پیروزی رسیدن انقلاب از هیچ گونه حرکت مبتنی بر دشمنی، بدخواهی و ضربه زدن به کشور ما دریغ نداشته‌اند.

 

حجت الاسلام طبابایی یادآوری کرد: حادثه طبس، هشت سال جنگ تحمیلی، ترور شخصیت‌های علمی، تلاش مذموم برای براندازی نرم و ... مسائل و رخدادهایی نیستند که از حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران اسلامی با وجود گذشت زمان پاک شود./202/9457/ب1

ارسال نظرات