۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۳۲۳۲۳۱
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب:

دولتی ها خودشان هم متوجه شده اند بازی خورده اند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: برداشته شدن تحریم‌ها به این راحتی نیست و دولت هنوز هم در حال فراهم کردن مقدمات برداشته شدن تحریم‌ها است؛ ظاهرا دولتی‌ها هم متوجه شدند که چراغ سبز غربی‌ها با واقعیت همساز نیست و آنان بازی خورده‌اند.
حجت الاسلام و المسلمين طائب

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در ابتدای هر سال درباره حساس‌ترین عملی که باید با توجه به ضرورت‌های داخلی و بین المللی و توانمندی پاسخ‌گویی کشور به درخواست‌ها انجام شود، سخن گفته و کلیدواژه‌ای را در ارتباط با سخنان خود برای نام‌گذاری آن سال بیان می‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: هرچه بیداری اسلامی در جهان بیشتر پیش می‌رود، درخواست‌های کمک از نظام اسلامی بیشتر می‌شود و ما در حد توان خود در برابر جهان اسلام مسؤول هستیم و لازم است توان خود را بیشتر کنیم.

 

وی ادامه داد: هرچه پیش می‌رویم، فروپاشی اقتصاد جهانی خود را بیشتر نشان می‌دهد؛ بنابراین هرچه زمان می‌گذرد، ضرورت بریدن ارتباطات اقتصادی ما از مدل اقتصادی در حال فروپاشی عالم و ایجاد یک اقتصاد مستقل که روی پای خود بایستد، بیش از پیش ضرورت پیدا می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب ضروری‌ترین مسأله سال جاری را محکم کردن پایه‌های اقتصاد با عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و توانمند سازی جمهوری اسلامی در این زمینه معرفی کردند.

 

وی افزود: مسوولان باید بدانند که اگر در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی کوتاهی کنند، نخستین کسی که دچار زحمت ناشی از عدم اقدام می‌شود، خودشان هستند؛ اقتصاد بین الملل هرچه پیش می‌رود، بیشتر با شکست مواجه می‌شود.

 

رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار خاطرنشان کرد: با توجه به اقتصاد آمریکا که در آستانه تحویل ریاست جمهوری، بدهکاری آنان دو برابر به میزان 20 هزار میلیارد دلار شده است، می‌توان به فروپاشی اقتصاد جهانی پی برد؛ بنابراین اگر اقتصاد مقاومتی در نظام اسلامی محقق شود، فروپاشی اقتصاد جهانی دامن گیر ایران نمی‌شود.

 

وی با اشاره به لزوم رایج شدن گفتمان اقتصاد مقاومتی در میان مسؤولان و مردم یادآور شد: در این خصوص باید میزان آگاهی‌ها بالا رود، البته گذر زمان هم به بیدار شدن دولت و ملت کمک می‌کند و هرچه جلوتر برویم، مشخص می‌شود که کوتاهی در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی چه زحمت‌هایی را برای مسؤولان و نظام اسلامی پدید آورده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به عدم گشایش در اقتصاد و معیشت مردم با وجود رفع ظاهری تحریم ها که دولت از آن سخن می گوید، ابراز کرد: حتی طرفداران و سینه چاکان برجام در صحبت‌های خودشان قائلند که فعلا مقدمات برداشته شدن تحریم‌ها فراهم شده و هنوز چیزی از امیدشان حاصل نشده است؛ به طور مثال حتی 100 میلیارد دلار هم به کشور بازنگشته است.

 

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور در روز نهایی شدن برجام مبنی بر این‌که «امروز همه تحریم‌ها برداشته می‌شود»، گفت: برداشته شدن تحریم‌ها به این راحتی نیست و دولت هنوز هم در حال فراهم کردن مقدمات برداشته شدن تحریم‌ها است؛ ظاهرا دولتی‌ها هم متوجه شدند که چراغ سبز غربی‌ها با واقعیت همساز نیست و آنان بازی خورده‌اند./997/ت302/ج

ارسال نظرات