۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۳۱۳۴۲۲
روایتی از زندگی طلبه شهید سید مرتضی حسینی؛

پدر و مادر خوشحال باشید که فرزندتان در راه خدا قربانی شد

خبرگزاری رسا ـ پدر و مادر مهربان و بزرگوارم، برای من زیاد ناراحت نباشید و خوشحال باشید که فرزندتان در راه خدای متعال، قربانی شده و مورد لطف و رضای خداوند متعال انشاءالله قرار گرفته، به درگاه خدای متعال سجده کنید و از خدا برایم آمرزش بطلبید.
طلبه شهيد "سيد مرتضي حسيني"

به گزارش خبرگزاری رسا، هشتم بهمن‌ماه سالروز شهادت طلبه شهید «سید مرتضی حسینی»، یکی از شهدای روحانی استان گلستان است که در سطور زیر زندگینامه و وصیت‌نامه ی پربارش را مرور می‌کنیم:

 

سید مرتضی حسینی اول اسفندماه سال 1345 در شهرستان علی‌آباد کتول و خانواده‌ای متدین و از سلاله پاک رسول الله (ص)، به دنیا آمد و تا پایان دوره راهنمایی در شهر خودش تحصیل می‌کرد.

 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نهاد بسیج، به‌فرمان امام خمینی (ره)، به عضویت آن نهاد مقدس درآمد تا در خدمت انقلاب و نظام باشد. همزمان وارد حوزه علمیه "رضویه" گرگان شد تا از محضر علمای گرانقدر کسب علم نماید.

 

شهید حسینی، با توجه به سن کمی که داشت، دورادور ناظر بر جریانات انقلاب بود و از گرمای آن بهره می‌برد.

 

پس از مدتی، دیگر درس او را قانع نکرد و بر آن شد که تکلیف خود را در مقابل هجوم ناجوانمردانه دشمن، به پایان برساند.

 

وی سه بار از طریق بسیج، به جبهه اعزام شد و آخرین بار نیز از طریق هلال احمر به میدان نبرد شتافت تا اینکه در هشتم بهمن ماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

 

فرازهایی از وصیتنامه شهید:

وقتی که در راه خدای متعال ذات واجب الوجود، شهید شدم، برایم گریه نکنید، اگر می‌خواهید گریه کنید بر مولا اباعبدا... الحسین (ع) گریه کنید و بر دشمنان آن سرور گرامی لعنت بفرستید.

 

برای رزمندگان اسلام و امام و مراجع تقلید دعا کنید و از خدا بخواهید که فرج آقا امام زمان (عج) را نزدیک بفرماید.

 

شما ای پدر و مادر مهربان و بزرگوارم، برای من زیاد ناراحت نباشید و خوشحال باشید که فرزندتان در راه خدای متعال، خالق منان، ذات واجب‌الوجود را که زبان از وصفش قاصر است، قربانی شده و مورد لطف و رضای خداوند متعال انشاءا... قرار گرفته، به درگاه خدای متعال سجده کنید و از خدا برایم آمرزش بطلبید.

 

ای مردم، همچنان که تا به حال در خط ولایت فقیه بوده‌اید، از این به بعد هم در صحنه باشید و بیشتر به امام و دولت خدمت کنید و به جبهه‌های حق علیه باطل کمک کنید و برای رزمندگان اسلام دعا کنید. من از خدای متعال مسئلت دارم که به همه مسلمین توفیق عبادت و بندگی بیشتر عنایت بفرماید.

 

تا آخرین نفس، در راه خدا و اسلام و قرآن و پیامبر و ائمه اطهار مبارزه کنید و از مبارزه کردن در راه خدای متعال هیچ وقت خسته نشوید. برای پیروزی رزمندگان و فرج آقا امام زمان (عج) دعا بکنید و هیچ وقت شعار "خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی، خمینی را نگه دار"را از یادتان نرود./1330/103/ب2

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظرات