۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۷۷۷۴۷

استقبال مراجع و علمای عراق از نماینده جدید رهبر انقلاب

خبرگزاری رسا ـ در پی ارتحال آیت‌الله محمدمهدی آصفی، نماینده مقام معظم رهبری در عراق، آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، طی مراسمی در نجف اشرف به عنوان نماینده جدید معظم له در این کشور معرفی شد که مراجع تقلید و علمای عراق از نماینده جدید رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی استقبال کردند.
نماينده جديد مقام معظم رهبري در عراق، آيت‌الله سيدمجتبي حسيني

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف اشرف، مراسم باشکوه معارفه نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور عراق، شامگاه سه‌شنبه با حضور حدود 100 تن از علما، اندیشمندان، مقامات و مسئولان این کشور در مجتمع امام خمینی رحمه‌الله علیه نجف اشرف برگزار شد.

 

در این مراسم که بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برپا شده بود، آیت‌الله تسخیری، مشاور عالی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ولی امر مسلمین، آیت‌الله اختری، رئیس مجمع تقریب مذاهب، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، میرمسعود حسینیان، سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلای معلی، عبدالرحیم ساداتی‌فر، سرکنسول ایران در نجف اشرف، حجج اسلام بهجتی (بازقندی) و احسانی، نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و نجف، علمای اهل تسنن و دانشمندان شیعه عراق، آیات، فضلا و مدرسین سطوح خارج حوزه علمیه نجف در این مراسم حضور داشتند.

 

در این مراسم، آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، نماینده جدید مقام معظم رهبری در عراق در خصوص آمادگی نمایندگی ولی فقیه در نجف اشرف برای تقویت بنیه حوزه‌ علمیه نجف با کمک و مساعدت علما و مراجع این شهر و وحدت و انسجام در مقابله با سلفی‌گری سخن گفت.

 

بعد از سخنان آیت‌الله حسینی، یکی از علمای اهل سنت عراق، پیرامون ضرورت وحدت بین شیعه و سنی و مبارزه با هرگونه تفرقه و سلفی‌گری سخنانی ایراد کرد. وی همچنین برای هرگونه همکاری با نماینده جدید ولی فقیه در عراق به منظور انسجام‌بخشی به مسلمانان اعلام آمادگی کرد.

 

پس از آن، آیت‌الله سید علی‌اکبر حائری، یکی از علما و مدرسین سطوح عالی حوزه علمیه نجف نیز سخنرانی کرد و گفت: با همه امکانات، آمادگی خود را برای همکاری و مساعدت با نماینده جدید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در راستای توسعه حوزه علمیه نجف اعلام می‌کنیم.

 

خاطرنشان می‌شود، آیت‌الله تسخیری، مشاور عالی رهبر فرزانه انقلاب، با بر شمردن سوابق درخشان و خدمات عالی آیت‌الله سیدمجتبی حسینی در سوریه به عنوان نماینده مقام معظم رهبری، وی را به عنوان نماینده جدید معظم له در کشور عراق معرفی کرد.

 

آیت‌الله شیخ محمدمهدی آصفی، نماینده پیشین ولی فقیه در عراق، چندی پیش به دلیل بیماری دار فانی را وداع گفت./1330/د101/ف

 

ارسال نظرات