۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۸۵۵۲۵
پس از موفقیت طرح تجزیه سودان؛

بهار عرب طرحی برای سرنگونی دولت عمرالبشیر

خبرگزاری رسا ـ با تجزیه سودان که حاصل تلاش دولت های غربی و رژیم صهیونیستی بوده است، امکان دسترسی خارطوم به بخش اعظم منابع نفتی در سودان جنوبی دیگر میسر نیست.
بهار عرب طرحی برای سرنگونی دولت عمرالبشیر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز گفت: اعتراضات سودانی ها به حذف یارانه سوخت و افزایش دو برابری قیمت آن در خارطوم پایتخت این کشور، به درگیری هایی منجر شده که تا روز پنجشنبه، جان دست کم 27 نفر را گرفته است.
به گزارش این شبکه؛ سودانی هایی که همچنین از تورم و فساد موجود ناراضی اند، اکنون شعار بهار عربی! را سر داده و خواهان سرنگونی دولت عمرالبشیر شده اند.
قابل ذکر است اعتراضات چهار روزه باعث تخریب و به آتش کشیده شدن پمپ بنزین ها توسط ناراضیان شده است.
یورونیوز در ادامه افزود: عمر حسن البشیر، رئیس جمهوری سودان بیش از دو دهه است که بر این کشور حکومت می کند. دولت وی پس از جدایی بخشی از خاک این کشور و استقلال سودان جنوبی با مشکل اقتصادی روبرو شده است.
باید گفت سودان کشوری با اقتصاد نفتی بود و از درآمدهای نفتی اش رو به رشد اقتصادی حرکت می کرد تا اینکه با به نتیجه رسیدن طرح تجزیه این کشور که حاصل تلاش دولت های غربی و رژیم صهیونیستی بود، سودان جنوبی (تحت نفوذ بسیار رژیم صهیونیستی)، از این کشور جدا شد و دسترسی خارطوم به 75 درصد از منابع نفتی در سودان جنوبی قطع شده است.
به گفته شاهدان روز چهارشنبه گروه هایی از معترضان، ساختمان دانشگاه خارطوم و چند پمپ بنزین را به آتش کشیدند. آنان راه اصلی منتهی به فرودگاه را بستند و شماری خودرو را به آتش کشیدند.
به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات سودانی این اعتراضات را خراب کاری خوانده و گفته اند که این اتفاقات از پیش برنامه ریزی شده می باشند/1421/1409/ح

 

ارسال نظرات