۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۵۸۲۵۴
هشدار شدید دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت؛

مبلغ کافی برای اعزام به خارج نداریم / فعالیت تبلیغی فرقه‌های منحرف در کشور

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان این‌که بسیاری از کشورها به شدت نیازمند و خواستار روحانیان تبلیغی هستند، گفت: ما هنوز به اندازه کافی روحانی نداریم تا از میان آن‌ها مبلغ گزینش و به خارج از کشور اعزام کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمد حسن اختري، دبير کل مجمع جهاني اهل‌بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) صبح امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه جلوه‌های تبلیغی گروهی، گفت: ما روحانیان و مبلغان، خدمتگزار پیروان اهل‌بیت(ع) هستیم چرا که میان 300 میلیون شیعه، تنها کسانی هستیم به که فعالیت تبلیغ دینی می‌پردازیم.

وی  افزود: یکی از مهم‌ترین دست‌آوردهایی که در این‌گونه همایش‌ها و نمایشگاه‌های تبلیغی وجود دارد، جمع‌بندی توانمندی‌ها و احصاء کمبود‌ها و چالش‌ها است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان این‌که مسؤولان و مجموعه‌های گروهی توانایی تشخیص این را دارند که در امر تبلیغ به چه چیز‌های نیازمند هستیم و چگونه می‌توان در راه بهره‌بری از توانمندی‌ها و امکانات هم‌افزایی به وجود آورد، ابراز داشت: از مجموعه‌های تبلیغی تقاضامندم که دست‌آوردها، جمع‌بندی‌ها و نتایج این اجتماعات و حرکت‌ها را در اختیار مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) قرار دهند.

وی با بیان این‌که از عمق کار، فعالیت‌ها، رضایتمندی‌ها و ناخوشنودی‌ها اطلاعی ندارد، افزود: اگر نکته‌ای گفتم یا گلایه‌ای کردم، آن را نسبت به این حرکت و فعالیت‌های انجام گرفته، تلقی نکنید؛ بلکه به عنوان یک طلبه خدمتگزار پیروان اهل‌بیت(ع) که بیش از 50 سال فعالیت تبلیغی انجام داده‌ام، نسبت به کمبودها گلایه می‌کنم.

در مناطق بسیاری مشکلات تبلیغی وجود دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری تأکید کرد: در حالیکه وضعیت تبلیغی امروز نسبت به گذشته تغییر خوبی کرده و مبلغان زیادی را پرورش داده‌ایم اما در مناطق بسیاری مشکلات تبلیغی وجود دارد؛ بسیاری از روستاهای کشور هنوز مسجد ندارند و یا تا بحال روحانی به خود ندیده‌اند.

وی با بیان این‌که تهاجم شدید و گسترده‌ای در کشور وجود دارد، ابراز داشت: چندی پیش خودکاری در فروشگاه‌های اطراف حرم امام رضا(ع) به فروش می‌رفت که در آن لوحه‌ای کوچک وجود داشت و جملاتی در راستای تبلیغ و تبشیر مسیحیت، بر آن نوشته شده بود.

فعالیت تبلیغی فرقه‌های مختلف در کشور

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: فرقه‌های مختلف به صورت گسترده در مناطق کشور به‌ویژه استان تهران و البرز در حال فعالیت هستند؛ تبلیغات وهابیت در مناطق کشور به طور وسیع در حال رشد و گسترش است.

وی با اشاره به این‌که مسؤولیت پیامبران و فلسفه ارسال رسولان تبشیر و تنذیر بوده است، گفت: با توجه به حجم تهاجم فرهنگی، ضرورت و اهمیت تبلیغ سنگین‌تر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری بیان داشت: امروزه از جهت ابزار تبلیغی هیچ ممانعتی وجود ندارد؛ هرچند از نظر کمیت به رشد کافی نرسیده‌ایم اما از نظر ابزار و کیفیت، کمبودی نداریم.

حرکت بر اساس نیازها

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در امر تبلیغ حرکت کردن بر اساس نیازمندی‌های زمان است؛ ما باید طوری در جامعه به تبلیغ بپردازیم که مورد پذیرش همگان قرار گیرد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان این‌که بسیاری از کشورها به شدت نیازمند و خواستار روحانیان تبلیغی هستند، تأکید کرد: ما هنوز به اندازه کافی روحانی نداریم تا از میان آن‌ها مبلغ گزینش و به خارج از کشور اعزام کنیم؛ روحانیان مبلغ جدا از کمیت، کمتر به زبان‌های خارجی مسلط و حاضر به سفر خارج کشور هستند.

وی در پایان گفت: با وجود بیش از پنج میلیارد غیرمسلمان در جهان، هنوز فعالیت‌های فرهنگی همچون پایگاه اینترنتی و کتاب برای ارائه به قشر غیرمسلمان جهان نداریم./997/پ202/ن

ارسال نظرات