۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۳۲۰۸۲
عضو جامعه مدرسین:

فضیلت شب نیمه شعبان کمتر از شب قدر نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به منزلت و فضیلت شب نیمه شعبان، گفت: ‌ارزش و منزلت این شب کمتر از شب قدر نیست.
حجت‌الاسلام و المسلمين محمود رضا جمشيدي
 به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، هشتمین جشنواره دهه مهدویت با عنوان همایش جوانان، مهدویت و بیداری اسلامی، روز گذشته در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
در این جشنواره که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، مدیر حوزه های علمیه خواهران و حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی به ایراد سخن پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در روز دوم جشنواره مهدویت که با عنوان همایش جوانان، مهدویت و بیداری اسلامی در برگزار شد، اظهار داشت: نیمه شعبان بزرگ‌ترین شب عالم بعد از شب قدر است و می توان گفت اگر از لحاظ ارزش و منزلت بیش از شب قدر نباشد کمتر از آن نیست.
وی در ادامه افزود: هر چه در شب قدر برای مؤمنین تقدیر می شود، به شکلی در شب نیمه شعبان تعیین می شود. روزی ما انسان ها از لحاظ مادی، معنوی و حتی اجل ما نیز در این شب بسته و در شب قدر مهر و امضا می شود.
مدیر حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: امام علی(ع) چهار شب را در طول سال بسیار دوست می داشت که این چهار شب عبارتند از شب قدر، شب عید قربان، شب اول شعبان و شب نیمه شعبان و در بین این چهار شب،‌ شب نیمه شعبان را بیش از بقیه دوست داشتند.  
وی در ادامه تصریح کرد: در این ایام، مسافت تا خدا کمتر و سرعت سیر انسان به سمت خدا بیشتر می شود که در این میان فقط نیاز به همت ما دارد.
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به ضروری بودن مهدویت و منجی ظهور در همه ادیان، ابراز داشت: اعتقاد به مهدویت در همه امت ها و مذاهب، از ابتدا تا امروز وجود داشته است هم در مسیحیت و هم در یهودیت و هم در سایر ادیان دیگر، به خاطر همین امام زمان(عج) مهدی امم است.
 وی در ادامه با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی در دیگر کشورها، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما تمکنی بود که به هدایت ائمه هدی(ع) و از طرف خدا به مردم ایران داده شد، اگر امروز امید و میل به ایستادگی و آزداگی در بین سایر ملت ها وجود دارد به برکت ایستادگی مردم ایران است.
 حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی افزود: انقلاب اسلامی و ایستادگی مهدیون در ایران رعب و زیاده خواهی استکبار را در هم شکست. این فشار دشمنان از ابتدای نهضت و انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب تا الآن ادامه دارد. تحریم ها، تهاجم فرهنگی و جنگ به خاطر این است که این الگو شکسته شود تا به ملت ها بگویند که آخر این ایستادگی محکوم به شکست است.
 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: افتخار ملت ایران این است که همواره در این سال ها با بصیرت و بیداری از این تمکن خدا دادی پاسداری کرده است. بالاترین و بهترین کمک به ملت های اسلامی در سراسر دنیا و مردم آزادی خواه این است که این نظام مقدس و انقلاب اسلامی را پاسداری کنیم و این پرچم را در اهتزاز نگه داریم.
 مدیر حوزه های علمیه خواهران در پایان گفت: به برکت هدایت الهی و حمایت مردم آنچه خداوند برای ایران اسلامی فراهم کرد در حقیقت تمکنی بود که برای امام زمان(عج) و اصحاب ایشان در سطح عالی فراهم می کند و امروز به برکت این تمکن و حرکت در این مسیر شاهد شکوفایی این هدف و مسیر و این شعارها در سایر کشورهای اسلامی هستیم./908/پ203/ج
ارسال نظرات