Web
Analytics
Rasa News :: خبرگزاری رسا - مهدی موعود پس از ظهور
پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ Thursday, July 19, 2018 - ساعت:
زمان : ۱۳۹۶/۹/۲۹ - ۱۰:۳۵
شناسه خبر: ۵۴۴۱۵۹
 
مهدی موعود پس از ظهور
اطلاع از محل زندگی و حکومت حضرت مهدی(عج) پس از ظهور آن حضرت، موضوع جذابی است که در عین جذابیت می تواند پیام های فراوانی برای ما داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، اطلاع از محل زندگی و حکومت حضرت مهدی علیه السلام پس از ظهور آن حضرت(عج)، موضوع جذابی است که در عین جذابیت می تواند پیام های فراوانی برای ما داشته باشد. این موضوع در روایات و احادیث ما نیز مورد توجه قرار گرفته و در مواد فراوانی به آن اشاره شده است.

از جمله ابوبصیر روایتی را از امام صادق علیه السلام در این رابطه نقل کرده است که حضرت(ع) می فرمایند: «ای ابامحمد! گویا می بینم قائم آل محمد صل الله علیه وآله  با خانواده اش در مسجد سهله  فرود آمده است.» عرض کردم: آیا خانه او مسجد سهله است؟ فرمود:« آری؛ همان جا که منزلگاه ادریس پیامبر بوده است و هیچ پیامبری برانگیخته نشده مگر آن که  در آن مسجد نماز گزارده است. کسی که در آن اقامت کند، مانند کسی است که در خیمه  رسول خدا صل الله علیه وآله  بوده است. هیچ مرد و زن مومنی نیست مگر آن که دلش به سوی آن مسجد است. هر شب و روزی که می گذرد فرشتگان الهی به آن مسجد پناه می برند و خدا را می پرستند. ای ابامحمد! اگر من هم نزدیک شما بودم  هیچ نمازی را جز در آن مسجد به جا نمی آوردم.»/۹۶۹//۱۰۲/خ

 

*منبع: کافی، جلد 3، ص 495 ؛ کامل الزیارات، ص 30؛ راوندی ، قصص الانبیاء، ص80 

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱۱ + ۱۱
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0
۱۳۹۷/۴/۲۸ - ۱۰:۴۰
دیدگاه؛
آخرین راز کشمیری عامل انفجار ۸ شهریور
بازداشت «مسعود کشمیری» توسط اینترپل و حتی بازجویی او توسط دستگاه قضایی کشورهای غربی می توانست پرده از رازهایی بردارد.
۱۳۹۷/۴/۲۸ - ۰۷:۱۰
یادداشت؛
درباره شکایت از آمریکا
وزارت خارجه با همکاری مرکز امور حقوقی و بین‌المللی ریاست جمهوری، اقدامات لازم برای استیفای حقوق ازدست‌رفته ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا را دستور کار خود قرار داده و از واشنگتن به دلیل نقض تعهدات بین...
۱۳۹۷/۴/۲۸ - ۰۶:۵۵
دلنوشته؛
قدر آقا را بدانیم
چند شب پیش در شهر قم، مادر شهیدی می‌گفت: «نمی‌گذریم آخرت از خواص، اگر عوض کمک به این پسر مظلوم فاطمه که این همه خیرخواه ملک و ملت است، اذیتش کنند! والله نمی‌گذریم!
۱۳۹۷/۴/۲۸ - ۰۵:۵۵
یادداشت؛
نقش غفلت از تاریخ در خاموشی‌ها!
بنیاد عمده گرفتاری‌‌های ما در کشور، غفلت از تاریخ است. همین تاریخ معاصر خودمان! غفلت از عبرت‌‌های روشن تاریخی، ما را مجبور می‌کند یک تجربه را چندین‌بار تکرار کنیم و هزینه‌‌های مضاعف را برای پیمودن مکر...
۱۳۹۷/۴/۲۸ - ۰۴:۵۵
یادداشت؛
توپ پوتین در زمین آمریکا
مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا، قبل از دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، رؤسای جمهور روسیه و امریکا، در خصوص حل و فصل بحران سوریه گفته بود که توپ در زمین روسیه است، اما پوتین نگذاشت تا پاسخ به او چن...
۱۳۹۷/۴/۲۸ - ۰۳:۲۵
گزارش خبری تحلیلی؛
تغییر رویه و ترمیم کابینه اولین انتظار از دولت برای حل مشکلات
وقتی در شرایطی قرار داریم که تمام تلاش دشمنان برای ضربه زدن به مردم و کشور از کانال اقتصادی است، باید افرادی کار را به دست بگیرند که بتوانند در مقابل «جنگ اقتصادی» به پا شده از سوی معاندان علیه کشور ط...
۱۳۹۷/۴/۲۸ - ۰۳:۱۰
یادداشت؛
تاملی بر دیدار ترامپ و پوتین
اصلی ترین دلایل موضع منفی کشورهای اروپایی در قبال دیدار پوتین و ترامپ مسأله "پیمان آتلانتیک شمالی" (ناتو) است.
۱۳۹۷/۴/۲۸ - ۰۲:۵۰
یادداشت؛
نقش مراجع نظارتی در پیشگیری و برخورد با مفسدان
متأسفانه نبود اشراف و کنترل بر اختصاص ارز دولتی و پذیرش ثبت سفارش کالا در مجموعه‌هایی مثل بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت یا احتمالاً وجود منافذ فساد، موجب فرصت‌طلبی عناصر سودجو برای گرفتن ارز د...
۱۳۹۷/۴/۲۸ - ۰۲:۲۰
یادداشت؛
باقی درب‌ها را هم بازکنید!
ما، مسؤولان را به چالش شفافیت دعوت می‌کنیم، بلکه برخی درهای بسته هم به روی رسانه‌ها و حتی همه مردم باز شود.
۱۳۹۷/۴/۲۸ - ۰۱:۳۵
یادداشت؛
اروپا– آمریکا معضل ترامپ یا تحول بنیادین؟
ترامپ در راستای شعار «نخست آمریکا» ضمن اولویت دادن به منافع و اهداف امریکا بدون توجه به سایر کشور‌ها معتقد است سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه و خودمحورانه واشنگتن به افزایش قدرت و غلبه این کشور بر رقبایش م...
۱۳۹۷/۴/۲۸ - ۰۱:۳۰
حجت الاسلام گوهری ابراز داشت؛
مردم به خوبی در دهه کرامت از امامزادگان تجلیل می کنند
مدیر کل اوقاف جنوب غرب تهران مردم را بهترین تجلیل کننده از جایگاه بلند امامزادگان دانست.
۱۳۹۷/۴/۲۸ - ۰۱:۰۵
سرمقاله؛
تصویری مقتدر از دولت
در این چهار دهه، تهاجم و تهدیدهای نظامی، تهدیدهای امنیت و ثبات سیاسی، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و تحریك به آشوب‌های خیابانی، تمامی این فشارهای دشمن به منظور شكستن روحیه مقاومت مردم ایران اعمال شده ا...
۱۳۹۷/۴/۲۸ - ۰۰:۵۰
یادداشت؛
فاجعه‌ای که فراموش‌شدنی نیست
بی‌کفایتی، سهل‌انگاری و عدم رسیدگی مأموران آل‌سعود به حال مجروحان و آسیب‌دیدگان حجاج در منا، منجر به وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی شد که در پس آن بیش از ۷ هزار نفر از حجاج مسلمان از سراسر دنیا با لبان تشن...
۱۳۹۷/۴/۲۷ - ۲۳:۱۰
یادداشت؛
آیا به روسیه می‌توان اعتماد کرد؟
اینکه می‌گویند، هر کشوری به غرب نزدیک شد، پیشرفت کرد و هر کشوری به شرق نزدیک شد پسرفت، چقدر درست است؟
۱۳۹۷/۴/۲۷ - ۲۲:۵۰
سرمقاله؛
تصمیم بگیرید
آقایان! تصمیم بگیرید و کشور را اداره کنید، مردم منتظر گام‌های سریع، واضح و قاطع شما هستند.
۱۳۹۷/۴/۲۶ - ۱۶:۵۳
همزمان با دهه کرامت؛
برنامه های ویژه در امامزادگان شهرستان ورامین اجرا می‌شود
در شهرستان ورامین و مناطق اطراف آن ۴۴ امامزاده وجود دارد که در بیشتر این بقاع متبرکه برنامه های ویژه ای در دهه کرامت برگزار می شود.
۱۳۹۷/۴/۲۶ - ۰۱:۰۰
فضای مجازی | حیف و میل کنندگان بیت المال
علیرضا زاکانی: یکی از مشکلات فساد ریختن قبح آن است.
۱۳۹۷/۴/۲۵ - ۲۲:۵۵
استاد و پژوهشگر مهدوی:
هر قدر از کرامت دور شویم از ظهور فاصله می گیریم
حجت الاسلام فوادیان با اشاره به راه های پیوند روح کرامت و خدمت کریمانه با سبک زندگی منتظرانه، گفت: قطعاً رابطه منطقی بین انتظار و کرامت وجود دارد و به هر اندازه که از کرامت فاصله بگیریم از ایجاد بستره...
۱۳۹۷/۴/۲۵ - ۲۰:۰۵
حجت‌الاسلام ناطق نوری:
مذاکره باآمریکا به مصلحت کشور نیست
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پیشنهاد برخی برای مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی ممکن است عملی و به مصلحت کشور نباشد، گفت: نسبت به درایت رهبرانقلاب برای عبور از بحران اعتماد کنیم.
۱۳۹۷/۴/۲۵ - ۱۹:۳۰
در گفت‌وگو با کارشناس دینی عنوان شد؛
همراهی علم و عمل در سیره فاطمه معصومه
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نیشابوری، گفت: حرکت اثرگذار و بزرگ حضرت معصومه(س) در حمایت از امام زمانشان، نشان‌دهنده عمق‌ مقام معنوی و معرفتی ایشان است.