سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ Tuesday, October 17, 2017 - ساعت:
زمان : ۱۳۹۶/۱/۲۹ - ۱۵:۲۵
شناسه خبر: ۴۹۲۱۶۶
 
وعده‌هایی که بوی «ته دیگ» انتخابات می‌دهد
زمزمه افزایش ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان از پارسال در محافل رسمی و غیررسمی مطرح شده است؛ افزایش حقوقی که بودجه سال ۹۶ آموزش و پرورش، آن را تأیید نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، پیش از آغاز سال 1396 شایعه دلچسبی برای فرهنگیان منتشر شد و آن، افزایش 500 تا 700 هزار تومانی حقوق معلمان بود و با شروع سال جدید، این زمزمه که آیا حقوق معلمان به یکباره افزایش چشمگیری خواهد داشت، گسترش یافت.

منصور مجاوری مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش اسفند ماه سال گذشته در خصوص افزایش 500 تا 700 هزار تومانی حقوق فرهنگیان در سال 96، گفته بود «در یکی از احکام برنامه ششم توسعه، استقرار نظام پرداخت حقوق فرهنگیان لحاظ شده که پس از ابلاغ برنامه ششم باید نسبت به تدوین و تصویب استقرار این نظام اقدام کنیم».

البته او تصریح کرده بود که شاید استقرار این نظام به سال 96 نرسد و در سال‌های بعدی اجرایی شود.

و اکنون این سؤال مطرح است که چرا افزایش حقوقی که بعد از ابلاغ برنامه ششم توسعه شاید امکان اجرا پیدا کند، در آستانه انتخابات به یکباره رسانه‌ای می‌شود؟

علیرضا سلیمی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ما با تحرکات انتخاباتی زیادی با پول بیت‌المال از سوی دولت مواجهیم. از توزیع سهام عدالت که زمانی توزیع فقر نامیده می‌شد تا افزایش حقوق مستمری بگیران و شایعه احتمال افزایش حقوق فرهنگیان مشاهده می‌شود؛ گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی مردم اتفاق مبارکی است اما چرا چند ماه زودتر اتفاق نیفتاد و به زمان انتخابات موکول شد؟

به گزارش فارس، قطعاً افزایش حقوق معلمان و گره‌گشایی از مشکلات معیشتی آنها که یکی از نگرانی‌های بزرگ این قشر است خبری خوشحال کننده است اما آیا تا چند ماه قبل از انتخابات، این گره گشایی‌های اقتصادی امکان وقوع نداشت؟ و آیا با توجه به بودجه پیشنهادی دولت به مجلس در حوزه آموزش و پرورش، این افزایش حقوق امکان پذیر است؟

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «آیا با توجه به بودجه مصوب سال 96 افزایش 600 تا 700 هزار تومانی امکان پذیر است؟»، گفت: این حجم از افزایش حقوق با توجه به بودجه آموزش و پرورش در سال 96 امکان پذیر نیست.

 به نظر می‌آید که در آستانه انتخابات، وزارت آموزش و پرورش باید با اقتدار به شایعات خاتمه دهد و اجازه ندهد که فرهنگیان دستمایه اغراض سیاسی شوند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱۲ + ۱۳
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0
۱۳۹۶/۷/۲۵ - ۰۷:۳۰
داوری اردکانی:
خرد توسعه، خرد هماهنگ ساز و سازنده است
داوری اردکانی، چهره ماندگار فلسفه گفت: اگر قرار است جهان ما سامان پیدا کند باید از خرد توسعه بهره برد و فکر کردن درباره آینده و اینکه به کجا می رویم امری لازم و ضروری است.
۱۳۹۶/۷/۲۵ - ۰۵:۳۰
یادداشتی از دلشادتهرانی؛
شاخصه‌های موفقیت در حکومت و مدیریت
امیرمؤمنان علی(ع) در بند پایانی عهدنامۀ مالک اشتر، پس از اینکه رضایت الهی را هدف غایی حکومت و مدیریت مطرح کرده، پنج معیار اساسی، به عنوان شاخصه‌های موفقیت، در حکومت و مدیریت ارائه کرده است.
۱۳۹۶/۷/۲۵ - ۰۳:۳۵
حجت الاسلام غریب رضا:
تحول اربعین حسینی از جنس بعثت نبوی است
حجت الاسلام غریب رضا گفت: معجزه اربعین حسینی این است که رسوبات جاهلی فرهنگی را از قلب دو ملت بیرون کرد. تحول اربعین حسینی از جنس تحول بعثت نبوی است.
۱۳۹۶/۷/۲۵ - ۰۲:۳۰
حجت الاسلام قاضی عسگر:
زیارت امر تشریفاتی نیست
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه مراسم اربعین و زیارت آن امر تشریفاتی نیست، گفت: ما باید بتوانیم از مراسم اربعین به عنوان یک حرکت خودجوش برای مقابله با ظلم و ستم در دنیا استفاده ک...
۱۳۹۶/۷/۲۵ - ۰۱:۴۵
حجت الاسلام خسروپناه:
برای شناخت افکار رهبر انقلاب از روش منظومه‌ای استفاده کرده‌ام
گرد آورنده کتاب«منظومه فکری آیت الله خامنه ای» گفت: من در این کتاب و کتاب «منظومه فکری امام خمینی(ره)» از روش منظومه ای برای شناخت افکار و عقاید این دو شخصیت برجسته معاصر استفاده کرده ام.
۱۳۹۶/۷/۲۵ - ۰۰:۱۵
سرمقاله؛
اعتراض به برجام
ترامپ کوشید با ترسیم یک کوه از کاه اقدامات ایران در عرصه‌های مختلف (خارج از برنامه هسته‌ای) سوزن نقض برجام را لابه‌لای گفته‌هایش پنهان کند.
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۲۳:۲۰
معاون امنیتی وزیر کشور:
رایگان شدن سفر اربعین نیازمند توافقات دو کشور است
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: عده ای می گویند ای کاش رفتن به کربلا در مراسم اربعین رایگان می شد بله ما هم از خدا می خواهیم که نمی شود و این کار نیازمند توافق دو کشور است.
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۲۱:۳۵
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامی:
بودجه‌های دولتی علوم انسانی در اختیار جریان سکولار است
رییس شورای سیاست‌گذاری چهارمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی گفت: نمی‌توان انکار کرد که حلقه‌های روشنفکری در دانشگاه‌ها سال‌هاست که علوم انسانی را به بند کشیده و به اسم علم اجازه ظهور افکار متفا...
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۲۰:۲۰
یادداشت؛
دستاوردهای چشمگیر در سایه روحیه و انگیزه انقلابی
در شرایط کنونی در کشور درگیر جنگ سخت نیستیم، ولی بدخواهان از طریق جنگ نرم می‌کوشند تا با کمک وادادگان داخلی به تضعیف باورهای اسلامی و انگیزه‌های انقلابی و در نهایت استحاله نظام بپردازند.
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۱۹:۴۵
حجت الاسلام ارباب سلیمانی:
صحیفه سجادیه از کتابخانه ها به خانه ها راه پیدا کند
مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور با تاکید بر اینکه صحیفه سجادیه از کتابخانه ها به خانه ها راه پیدا کند، گفت: صحیفه سجادیه در مدارس تدریس شود
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۱۷:۳۰
یادداشت؛
بازی «پلیس خوب پلیس بد» با ایران؟
متأسفانه دولتمردان ما در یک خطای راهبردی، تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد آمریکا نهاده و با اعتماد کامل به آینده اقدامات آنها، برجام را صاحب آینده درخشان معرفی کردند.
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۱۵:۳۰
یادداشت؛
اخلاق سیاسی در دنیای دیجیتال
دنیای دیجیتال، با توجه به دهلیزهای متنوعی که دارد، انزوا در یک بخش را با حضور کم دردسرتر احتمالی در بخش‌های دیگر جبران می‌نماید. این، همان ذهنیت گذرا و پرسه‌زن است که مسیر گروه‌های شایعه‌پراکن و مخرب ...
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۱۴:۳۰
چرا امريكا از پاسداران انقلاب اسلامي عصباني است؟
سپاه ايستاده‌ عليه تروريسم
‌ترامپ عصباني است و آنچه درباره سپاه بر زبان مي‌راند و عمل مي‌كند، بيشتر به نعره‌هاي گرگي زخمي شباهت دارد كه مي‌كوشد آخرين موانع رسيدن به هدف را از سر راه بردارد.
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۱۳:۴۶
رسانه های امروز در یک نگاه؛
اروپا هم دبه کرد!
برجام و فیلسوفی که اعتماد را به چالش کشید، کی از همه ترامپ‌تره؟، سخنان ترامپ، فرصتی برای اجماع ملی، لغو تحریم‌ها چه شد؟!، رویای تازه، پل جاسوسان بخشی از عناوین مهم رسانه های امروز است.
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۱۱:۴۰
دری‌اصفهانی چگونه با وزارت خزانه‌داری آمریکا همکاری می‌کرد؟
پل جاسوسان
یکی از مفاد مندرج در پرونده عبدالرسول دری‌اصفهانی همکاری او با ۲ سرویس اطلاعاتی غربی بود. در حکم صادر شده علیه او نیز این موضوع قید شده است.
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۱۱:۲۵
اروپا در موضوع برنامه دفاعی ایران با آمریکا هم‌صدا شد
رویای تازه
سیاست‌های دوگانه اروپا در قبال برجام موضوعی است که این روزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؛ چراکه روز گذشته سه کشور مهم اروپایی درباره موضوعات موشکی با ترامپ یکصدا شدند.
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۱۱:۱۵
سرمقاله؛
خط نفوذ و خطر انجماد در برجام
حضور یک فرد دوتابعیتی حقوق‌بگیر دو سرویس جاسوسی بیگانه - با ماهانه ۷۵۰۰ پوند حقوق - به عنوان عضو و مشاور ارشد مالی و اقتصادی در تیم مذاکره‌کننده، به خاطر حضور در نقطه کور رادار بود یا نزدیکی و اعتماد ...
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۱۱:۱۰
یادداشت؛
لغو تحریم‌ها چه شد؟!
آقای روحانی! آقای ظریف! متأسفانه با این دست‌فرمان، بیم آن است که شما روزی صلاح را بر ادامه دادن برجام با کشورهای منطقه اوراسیا ببینید! یا اصلا جزایر قناری!
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۱۰:۴۵
یادداشت؛
سخنان ترامپ، فرصتی برای اجماع ملی
آنچه که سبب اصلی عصبانیت آمریکایی‌هاست نه تنها توان هسته‌ای یا موشکی ایران، بلکه شکست و ذلت آمریکا در برابر گسترش حوزه نفوذ ایران و سردرگمی این به ظاهر ابرقدرت جهانی در اتخاذ یک استراتژی روشن در مواجه...
۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۱۰:۲۰
یادداشت؛
کی از همه ترامپ‌تره؟
کاش به جای بتن ریختن روی استعداد جوانان این کشور برای همیشه روی تعامل با آمریکا بتنی ریخته شود و این مقوله دفن شود و روی سنگ قبر آن بزنند تعامل با این جماعت اتلاف وقت است.