Web
Analytics
Rasa News :: خبرگزاری رسا - وعده‌هایی که بوی «ته دیگ» انتخابات می‌دهد
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ Wednesday, May 23, 2018 - ساعت:
زمان : ۱۳۹۶/۱/۲۹ - ۱۵:۲۵
شناسه خبر: ۴۹۲۱۶۶
 
وعده‌هایی که بوی «ته دیگ» انتخابات می‌دهد
زمزمه افزایش ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان از پارسال در محافل رسمی و غیررسمی مطرح شده است؛ افزایش حقوقی که بودجه سال ۹۶ آموزش و پرورش، آن را تأیید نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، پیش از آغاز سال 1396 شایعه دلچسبی برای فرهنگیان منتشر شد و آن، افزایش 500 تا 700 هزار تومانی حقوق معلمان بود و با شروع سال جدید، این زمزمه که آیا حقوق معلمان به یکباره افزایش چشمگیری خواهد داشت، گسترش یافت.

منصور مجاوری مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش اسفند ماه سال گذشته در خصوص افزایش 500 تا 700 هزار تومانی حقوق فرهنگیان در سال 96، گفته بود «در یکی از احکام برنامه ششم توسعه، استقرار نظام پرداخت حقوق فرهنگیان لحاظ شده که پس از ابلاغ برنامه ششم باید نسبت به تدوین و تصویب استقرار این نظام اقدام کنیم».

البته او تصریح کرده بود که شاید استقرار این نظام به سال 96 نرسد و در سال‌های بعدی اجرایی شود.

و اکنون این سؤال مطرح است که چرا افزایش حقوقی که بعد از ابلاغ برنامه ششم توسعه شاید امکان اجرا پیدا کند، در آستانه انتخابات به یکباره رسانه‌ای می‌شود؟

علیرضا سلیمی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ما با تحرکات انتخاباتی زیادی با پول بیت‌المال از سوی دولت مواجهیم. از توزیع سهام عدالت که زمانی توزیع فقر نامیده می‌شد تا افزایش حقوق مستمری بگیران و شایعه احتمال افزایش حقوق فرهنگیان مشاهده می‌شود؛ گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی مردم اتفاق مبارکی است اما چرا چند ماه زودتر اتفاق نیفتاد و به زمان انتخابات موکول شد؟

به گزارش فارس، قطعاً افزایش حقوق معلمان و گره‌گشایی از مشکلات معیشتی آنها که یکی از نگرانی‌های بزرگ این قشر است خبری خوشحال کننده است اما آیا تا چند ماه قبل از انتخابات، این گره گشایی‌های اقتصادی امکان وقوع نداشت؟ و آیا با توجه به بودجه پیشنهادی دولت به مجلس در حوزه آموزش و پرورش، این افزایش حقوق امکان پذیر است؟

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «آیا با توجه به بودجه مصوب سال 96 افزایش 600 تا 700 هزار تومانی امکان پذیر است؟»، گفت: این حجم از افزایش حقوق با توجه به بودجه آموزش و پرورش در سال 96 امکان پذیر نیست.

 به نظر می‌آید که در آستانه انتخابات، وزارت آموزش و پرورش باید با اقتدار به شایعات خاتمه دهد و اجازه ندهد که فرهنگیان دستمایه اغراض سیاسی شوند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱ + ۳
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0
۱۳۹۷/۳/۱ - ۲۲:۵۵
یادداشت؛
آزمون بزرگ عزت
رهبر انقلاب در دیدار از دانشگاه فرهنگیان در خصوص عزت ملت ایران فرمودند: ملّت ایران، یك ملّت مستقلی است، ملّت عزیزی است.
۱۳۹۷/۳/۱ - ۱۸:۵۰
یادداشت؛
مردم‌‌غزه در خط‌ مقدم مقابله با معامله‌قرن
قرار بود جزئیات معامله قرن بر سر فلسطین همزمان با انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس در هفتادمین سالروز اشغال فلسطین و اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی منتشر شود اما به دلیل ترس از شعله‌ورتر شدن آتش خشم فل...
۱۳۹۷/۳/۱ - ۱۸:۴۹
سرمقاله؛
حاشیه ‌ای بر نشست غیر علنی مجلس
یکی از مباحث نشست غیرعلنی مجلس، اصرار دولت برای تصویب مطالبات «اف.اِی.تی.اف» بود که در قالب اصلاحیه لوایح چهارگانه دولت به ویژه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله یا تامین مالی تروریسم این روزها نق...
۱۳۹۷/۳/۱ - ۰۷:۳۵
گزارش خبری تحلیلی؛
پشت پرده اصرار دولت برای تصویب آخرین درخواست FATF
جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با حضور شمخانی، ظریف، عراقچی و کرباسیان به بررسی برجام و همچنین تصویب آخرین درخواست FATF اختصاص داشت که اظهارات متناقض شمخانی و عراقچی در این جلسه موجب نگرانی و اعترا...
۱۳۹۷/۳/۱ - ۰۲:۴۰
یادداشت؛
غلام حکمت آن پیرم که هرچه گفت شد
امیرالمؤمنین فرمود: «اعتماد به دشمن مقدمه فریب خوردن از اوست» و دولت، پنج سال از عمر خدمت را صرف اعتماد سازی و سازش با کسانی کرد که جنون جنگ دارند و اقتصادشان با فروش سلاح می‌چرخد و به پدر خود هم اعتم...
۱۳۹۷/۲/۳۱ - ۲۲:۴۰
یادداشت؛
عجز شیطان بزرگ در برابر اراده مردم ایران
دشمن می‌داند كه مهم‌ترین نقطه آسیب‌پذیری ایران وجود بی‌عدالتی و ناامنی است و یورش به باورهای مردم در این دو حوزه مؤثرترین راه برای هجمه علیه نظام خواهد بود.
۱۳۹۷/۲/۳۱ - ۲۱:۴۰
سرمقاله؛
تروریسم چیست و تامین مالی آن كدام است؟
قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در سال ۱۳۹۴ به تصویب مجلس رسید. آیین نامه اجرایی آن مستند به ماده ۱۷ همان قانون از ۱۲ فصل ۳۰ ماده و ۱۲ تبصره و ۲۰ بند در سال ۹۶ از تصویب هیأت وزیران گذشت.
۱۳۹۷/۲/۳۱ - ۱۸:۳۵
سرمقاله؛
منازعه بین هویت و منفعت
یكی از دستاوردهای پیش‌بینی‌نشده برجام، قرار گرفتن اروپا در یك آزمون دشوار بود. آنان گمان نمی‌كردند شرایط به صورتی رقم بخورد كه حیثیت خود را در گوشه رینگ ببینند و برای خروج از وضع موجود به تناقض‌گویی ب...
۱۳۹۷/۲/۳۱ - ۱۸:۳۴
یادداشت؛
نمونه بارز یک روحانی مردمی
مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی(ره) نمونه بارز و واقعی یک روحانی مردمی و متخلق به اخلاق اسلامی بود و همین خصایص، محبوبیت ایشان را در بین آحاد مردم نسبت به دیگران بسیار بیشتر کرده بود.
۱۳۹۷/۲/۳۱ - ۱۴:۱۲
طی نامه‌ای اعلام شد؛
حمایت علمای اهل سنت کشور از مواضع رهبر انقلاب درباره برجام
یکصد تن از علمای اهل سنت کشور در پی نقض عهد و خروج آمریکا از برجام و انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، طی نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب از مواضع ایشان درباره مسائل اخیر حمایت کردند.
۱۳۹۷/۲/۳۱ - ۰۸:۳۵
یادداشت؛
مدیریت درآمدهای نفت را یاد نگرفته‌ایم
ركود، بیكاری بالا و حجم نقدینگی زیاد از چالش‌های مهم امروز اقتصاد ایران است و دولت با توجه به سقوط قیمت نفت در چند سال اخیر در بازارهای جهانی و پیش‌‌آمدن تحریم‌های نفتی توسط دولت ترامپ، معضلات را نمی‌...
۱۳۹۷/۲/۳۱ - ۰۶:۳۵
گزارش خبری تحلیلی؛
«مقررات بازدارنده» اروپا کلاه گشاد دیگری برای ایران
در حالی که اروپایی‌ها سعی دارند «مقررات بازدارنده» را به‌عنوان تضمین برجام به ایران قالب کنند، شواهد و دلایل متقن حاکی است این حرکت در واقع کلاهی گشاد با هدف نگه‌داشتن ایران در برجام بدون تامین شدن من...
۱۳۹۷/۲/۳۱ - ۰۴:۳۰
یادداشت؛
خطرات طولانی‌شدن ائتلاف‌های انتخاباتی عراق
بعد از اعلام نتایج انتخابات اکنون توجهات به این است که ترکیب دولت جدید چگونه خواهد بود.
۱۳۹۷/۲/۳۱ - ۰۳:۳۰
یادداشت؛
ماموریت بزرگ
مسأله اشغال فلسطین با گذشت ۷۰ سال و توطئه‌های پیچیده برای به حاشیه بردن آن هنوز تازه است و ازجمله موضوعاتی است که علیرغم طرح‌ها و محاسبات گوناگون رژیم صهیونیستی و حامیانش به‌منظور حل‌وفصل این مناقشه م...
۱۳۹۷/۲/۳۱ - ۰۲:۲۰
با ارائه حجت الاسلام و المسلمین رشاد؛
سلسله بحث‌هایی در فلسفه فرهنگ برگزار می‌شود
سلسله بحث‌هایی در حوزه فرهنگ با ارائه علی‌اکبر رشاد توسط گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.
۱۳۹۷/۲/۳۱ - ۰۱:۳۰
گزارش؛
خروج تضمینی!
هنوز فرصت شش ماهه آمریکا به ۲۰ روز نرسیده، ۱۴ شرکت بزرگ و مؤسسه مالی اروپایی اعلام کردند پیش از بازگشت تحریم‌ها از ایران خارج می‌شوند.
۱۳۹۷/۲/۳۰ - ۲۳:۲۰
بازنشر گفت‌وگو با مرحوم حجت‌الاسلام طباطبایی؛
غرور و حسد نتیجه برتری دارا بر ندار
مرحوم حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی با بیان اینکه والدین خط مقدم رشد اخلاقی جامعه هستند، عدم توزیع صحیح سرمایه ملی را عامل مؤثری در بد اخلاقی جامعه دانست و غرور و حسد را نتیجه برتری دارا بر ندار توصیف ...
۱۳۹۷/۲/۳۰ - ۲۲:۲۰
یادداشت؛
تضمین‌هایی که باید بدهند!
خروج آمریکا از برجام بعد از جنگ تجاری با اروپا و چین، در حقیقت اعلام جنگ اقتصادی با ایران بود و اروپایی‌ها برای اینکه جلوی تحریم‌های آمریکا بایستند، باید وارد یک نبرد تجاری دیگری البته به مراتب بزرگ‌ت...
۱۳۹۷/۲/۳۰ - ۲۲:۱۵
یادداشت؛
كتمان وجود دوتابعيتی ها تا كی؟
اسامی ۱۰۰ مدیر دوتابعیتی تصمیم‌ساز به دادستانی کشور ارسال شد. این اقدام به دنبال فعال شدن کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و فراخوان دستگاه قضایی از مجموعه‌های سیاسی و امنیتی کشور برای شناسایی و مع...
۱۳۹۷/۲/۳۰ - ۱۷:۱۵
یادداشت؛
دولتی‌های کارنابلد و فرودگاه کازرون!
مساله از این قرار است که، نماینده مردم کازرون در مجلس دهم که خود از اهالی بخش کوهمره این شهرستان است، در جریان تبلیغات انتخاباتی، با وعده انتزاع این بخش و تبدیل آن به شهرستانی جدید، رای مردم را به دست...