یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ Sunday, August 20, 2017 - ساعت:
زمان : ۱۳۹۶/۱/۲۹ - ۱۵:۲۵
شناسه خبر: ۴۹۲۱۶۶
 
وعده‌هایی که بوی «ته دیگ» انتخابات می‌دهد
زمزمه افزایش ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان از پارسال در محافل رسمی و غیررسمی مطرح شده است؛ افزایش حقوقی که بودجه سال ۹۶ آموزش و پرورش، آن را تأیید نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، پیش از آغاز سال 1396 شایعه دلچسبی برای فرهنگیان منتشر شد و آن، افزایش 500 تا 700 هزار تومانی حقوق معلمان بود و با شروع سال جدید، این زمزمه که آیا حقوق معلمان به یکباره افزایش چشمگیری خواهد داشت، گسترش یافت.

منصور مجاوری مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش اسفند ماه سال گذشته در خصوص افزایش 500 تا 700 هزار تومانی حقوق فرهنگیان در سال 96، گفته بود «در یکی از احکام برنامه ششم توسعه، استقرار نظام پرداخت حقوق فرهنگیان لحاظ شده که پس از ابلاغ برنامه ششم باید نسبت به تدوین و تصویب استقرار این نظام اقدام کنیم».

البته او تصریح کرده بود که شاید استقرار این نظام به سال 96 نرسد و در سال‌های بعدی اجرایی شود.

و اکنون این سؤال مطرح است که چرا افزایش حقوقی که بعد از ابلاغ برنامه ششم توسعه شاید امکان اجرا پیدا کند، در آستانه انتخابات به یکباره رسانه‌ای می‌شود؟

علیرضا سلیمی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ما با تحرکات انتخاباتی زیادی با پول بیت‌المال از سوی دولت مواجهیم. از توزیع سهام عدالت که زمانی توزیع فقر نامیده می‌شد تا افزایش حقوق مستمری بگیران و شایعه احتمال افزایش حقوق فرهنگیان مشاهده می‌شود؛ گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی مردم اتفاق مبارکی است اما چرا چند ماه زودتر اتفاق نیفتاد و به زمان انتخابات موکول شد؟

به گزارش فارس، قطعاً افزایش حقوق معلمان و گره‌گشایی از مشکلات معیشتی آنها که یکی از نگرانی‌های بزرگ این قشر است خبری خوشحال کننده است اما آیا تا چند ماه قبل از انتخابات، این گره گشایی‌های اقتصادی امکان وقوع نداشت؟ و آیا با توجه به بودجه پیشنهادی دولت به مجلس در حوزه آموزش و پرورش، این افزایش حقوق امکان پذیر است؟

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «آیا با توجه به بودجه مصوب سال 96 افزایش 600 تا 700 هزار تومانی امکان پذیر است؟»، گفت: این حجم از افزایش حقوق با توجه به بودجه آموزش و پرورش در سال 96 امکان پذیر نیست.

 به نظر می‌آید که در آستانه انتخابات، وزارت آموزش و پرورش باید با اقتدار به شایعات خاتمه دهد و اجازه ندهد که فرهنگیان دستمایه اغراض سیاسی شوند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱ + ۱
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0
۱۳۹۶/۵/۲۹ - ۱۲:۴۹
مسؤولیت سنگین نمایندگان مجلس؛
رسانه های امروز در یک نگاه
پرهیز از حاشیه و تلاش برای وفاق و همدلی، نماینده استخدام می‌کنم!، زنگ را اشتباه نزنيد، سهل‌انگاری امروز مجلس ناکارآمدی فردای دولت از مهمترین عناوینی بود که در رسانه های امروز بازتاب داشت.
۱۳۹۶/۵/۲۹ - ۱۱:۴۵
یادداشت؛
گفتنی‌هایی درباره رابطه اخیر تهران و آنکارا
سفر رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ترکیه که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌سابقه خوانده شده است، علامتی مهم در رسیدن دو کشور به نقاط مشترک در پرونده‌های حساس به حساب می‌آید.
۱۳۹۶/۵/۲۹ - ۱۱:۲۵
یادداشت؛
آمریکا قابل اعتماد هست یا نیست؟!
امروز ترامپ با پررویی مقابل ملت ایران ایستاده و می گوید ایران باید به تعهدات خود پایبند باشد اما آمریکا به هیچ وجه نسبت به تعهدات خود پایبند نیست و نخواهد بود. با این حال چگونه است که رییس جمهور می‌گو...
۱۳۹۶/۵/۲۹ - ۱۱:۱۵
یادداشت؛
دلايل پنهان‌كاري در جنايت «ميرزااولنگ»
قضيه «ميرزااولنگ» استان سرپل در افغانستان با همه رمز و راز آن هنوز تازه است.
۱۳۹۶/۵/۲۹ - ۱۱:۱۰
وقتی عزمی برای اجرای سند بومی آموزش و پرورش وجود ندارد؛
سند تحول؛ ۶ سال بی برنامگی!
به فرموده مقام معظم رهبری، امروز آموزش و پرورش سند مکتوبی در دست دارد که شیوه تحول بنیادی در آموزش و پرورش را تعیین کرده است.
۱۳۹۶/۵/۲۹ - ۱۱:۰۰
یادداشت؛
دولت ترامپ ناپایدار است
اختلاف «استیو بنن»، با داماد ترامپ، با مشاور امنیت ملی، با وزیرخارجه و گروهی از نظامیان این کشور کار دستش داد و برکنار شد. او نیز به گروهی از اخراجی‌ها پیوست که از مشاوران نزدیک ترامپ بودند و در رسیدن...
۱۳۹۶/۵/۲۹ - ۱۰:۵۵
امروز تکلیف کابینه دوازدهم مشخص می‌شود
سهل‌انگاری امروز مجلس ناکارآمدی فردای دولت
سکوت نمایندگان مجلس در بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی و حتی موافق صحبت کردن برخی نمایندگان که در مخالفت با کابینه ثبت نام کرده بودند تا اندازه‌ای عجیب به نظر می‌رسید که روزنامه‌های زنجیره‌ای حامی دول...
۱۳۹۶/۵/۲۹ - ۱۰:۴۰
زنگ را اشتباه نزنيد
وزراي پيشنهادي دولت يازدهم زنگ را اشتباه مي‌زنند.
۱۳۹۶/۵/۲۹ - ۱۰:۱۵
زنگنه:
نماینده استخدام می‌کنم!
سربسته می‌گویم اگر نماینده نگران شغل آینده خود باشد، هزاران مفسده دیگر درست می‌شود؛ من هم تعدادی را به کار گرفتم
۱۳۹۶/۵/۲۹ - ۰۹:۳۵
یادداشت؛
پرهیز از حاشیه و تلاش برای وفاق و همدلی
دولت دوازدهم این امر را باور کند که انگیزه اصلی آنها باید خدمت به مردم باشد، آنها باید بدانند چهار سال فرصت دارند و‌ در برابر مردم و خون‌هایی که برای عزت و استقلال ملت ریخته شده است مسؤول هستند، باید ...
۱۳۹۶/۵/۲۹ - ۰۸:۳۰
مقتدی صدر:
هرگز علیه منافع ایران نخواهیم بود
برخی منابع سیاسی و مطبوعاتی به نقل از «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق نقل کردند که سفرهای خارجی او با مشورت نخست‌وزیر این کشور بوده است.
۱۳۹۶/۵/۲۹ - ۰۶:۲۰
امام جماعت سابق مسجد آیت‌الله شاه‌آبادی:
با حضور جوانان در مساجد، محلات بیمه می‌شوند
امام جماعت سابق مسجد آیت‌الله شاه‌آبادی، گفت: هر مسجدی که در آن جوانان حضور چشمگیری داشته باشند و در آن فعالیت کنند، آن مسجد و محله پیرامون آن بیمه می‌شوند.
۱۳۹۶/۵/۲۹ - ۰۵:۲۰
نگاه اسلام به مسأله اوقات فراغت
اگر برای اوقات فراغت به درستی برنامه ریزی نکنیم بدین معنا نیست که تفریح را از دست دادیم؛ به زندگی ما ضربه وارد می شود. اسلام اوقات فراغت را به معنای تفریح نمی داند. باید بررسی شود بزرگان ما چگونه از ز...
۱۳۹۶/۵/۲۹ - ۰۴:۲۰
حجت الاسلام و المسلمین رجبی تصریح کرد؛
تعیین اولویت های فرهنگی و دینی در کانونها، بر اساس نیاز سنجی بصیرتی
عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شناخت دقیق شرایط اجتماعی، سیاسی وسطح فرهنگ دینی نیازمند نیازسنجی بصیرتی و وحیانی است تا بتوان بر اساس آن اولویت های فرهنگی کانونها در مساجد تعیین شود.
۱۳۹۶/۵/۲۹ - ۰۳:۲۰
یادداشت؛
سه علت بیراهه رفتن‌ها در جامعه
مسؤولان فرهنگی فضا را برای حرکت فکری و سخن جدید و نقد و برخورد افکار باز کنند و خود با طرح و مطلب نو و برداشت‌های به‌روز و کارآمد و با توجه به زندگی و احساسات مردم، به ویژه طبقه جوان راه انحراف و بیرا...
۱۳۹۶/۵/۲۹ - ۰۱:۰۵
شریعتمداری:
می‌خواستند با قربانی کردن کروبی برای تحریم‌های حقوق بشری آمریکا سند بسازند
مدیر مسؤول کیهان در گفتگویی مطرح کرد؛ ماجرای اعتصاب غذای مهدی کروبی را پروژه‌ای طراحی شده با هدف سند‌سازی برای تحریم‌های حقوق بشری آمریکا علیه ایران اسلامی است!
۱۳۹۶/۵/۲۹ - ۰۰:۲۵
در نشست فرآیند ساخت یابی کودتای آمریکایی – انگلیسی ۲۸ مرداد مطرح شد؛
۲۸ مراد ماه کودتا یا غائله؟!
در نشست فرآیند ساخت یابی کودتای آمریکایی – انگلیسی ۲۸ مرداد، معتضد و عبدخدایی، ۲۸ مرداد ماه را غائله ای نامیدند که منجر به کودتا نشد ولی حقانی این اتفاق را کودتا نامید.
۱۳۹۶/۵/۲۸ - ۲۳:۱۵
ابراهیمی دینانی:
منشأ خشونت عدم آگاهی است
چهره ماندگار فلسفه در برنامه معرفت گفت: منشا خشونت عدم آگاهی است. آنجا که علم حاکم نیست، خشونت حکومت می کند و به مجرد اینکه آگاهی و عقل وارد کار شد و امور را معقول دید خشونت رخت بر می بندد.
۱۳۹۶/۵/۲۸ - ۲۲:۲۰
یادداشت؛
اسارت از نظر اسلام
در دین اسلام جایگاه ویژه‌ای برای آزادگی و حریت انسان در نظر گرفته شده است و در مقابل، هر چیزی که انسانیت انسان را به استثمار خود در بیاورد، محکوم و مذموم است.
۱۳۹۶/۵/۲۸ - ۲۱:۱۵
یادداشت؛
چرا به ایثار «حججی‌»ها مدیونیم؟
ماجرای جانسوز شهادت «محسن حججی» و تنی چند از رزمندگان اسلام، به دوراندیشان و تجربه‌اندوزان یادآور شد که در چه جهانی می‌زی‌اند و با چه کسانی طرفند.